Israel Hayom

נתניהו וליצמן נגד סיגריית הג'ול: "סכנה לציבור"

- מיטל יסעור בית אור

ראש הממשלה ושר הבריאות בנימין נתניהו חתם על צו המג ביל את תכולת הניקוטין בסיג ריה האלקטרונית החדשה - ג'ול, כך שהיא תכיל ניקוטין בכמות המצויה בסיגריות אלקטרוניות אחרות הנמכרות בישראל ובדו מה לתקן שלה באירופה. ההחל טה החריגה התקבלה בשל "סכנה חמורה לבריאות הציבור".

הג'ול, מוצר עישון אלקטרוני בעל עיצוב הדומה לדיסק און קי וטעמים אטרקטיביים, נמכר בחו דשים האחרונים בישראל כשהוא מכיל ריכוז של כ 60 מ"ג ניקו טין, הזהה לשלוש חפיסות סיג ריות. בישראל אין כל רגולציה על כמות הניקוטין המותרת. בד בבד, ניסיון עבר של המדינה לא סור מכירת סיגריות אלקטרוניות נפסל על ידי בג"ץ. בהיעדר חקי קה עשו במשרד הבריאות שי מוש בסעיף בפקודת הרוקחים, המאפשר לשר לאסור שיווק מוצר שיש בו סיכון בריאותי חמור. ממשרד הבריאות נמסר כי "לבקשת סגן שר הבריאות ועל פי המלצת הדרג המקצועי במשרד, חתם ראש הממשלה על הצו למניעת איסור יבוא ושיווק סיגריית הג'ול .(JUUL) בדומה לתקן באירופה, בגלל כמות הני קוטין הגבוהה שהמוצר מכיל, חל צו איסור יבוא ושיווק המוצר".

הצו ייכנס לתוקף בתוך שבו עיים. בחברת ג'ול כבר הודיעו שיעתרו לבג"ץ נגד החלטה כזו. עוד הם טוענים לאכיפה סלק טיבית לעומת מוצרים אחרים.

ג'ול הגיבו כי "אנו משתוממים לנוכח ההחלטה, אשר מונעת ממיליוני ישראלים אלטרנטיבה מזיקה פחות מעישון טבק הגו רם לסרטן. משרד הבריאות פועל נגד האינטרס הציבורי כאשר הוא מתיר גישה למוצרים מסרטנים, במקום לאשר גישה למוצר שמ שפר את חייהם של מיליוני בני אדם מסביב לעולם. ההחלטה שהתקבלה היום היא צעד מסוכן של משרד הבריאות נגד ציבור המעשנים, והשלכותיה ייבחנו על ידי בג"ץ בקרוב. כל אזרח צריך היום לחשוב מדוע ראשי משרד הבריאות מתירים מכירת סיגריות ומוצרי טבק מסרטנים, אך מונ עים מכירת מוצר מתקדם אשר הוכח כאלטרנטיבה מזיקה מש מעותית פחות נגד עישון טבק".

 ?? צילום: רויטרס ?? סיגריית ג'ול
צילום: רויטרס סיגריית ג'ול

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel