Israel Hayom

קולומביה עצרה ישראלי בלב ים

-

נועם (דבול) דביר

צבא קולומביה עצר אתמול אזרח ישראלי בעת הפלגה, בחשד שהשיט אדם מבוקש. על פי דיווחים בכלי תקשורת במדינה, מדובר ברועי ארז, שנעצר בעת שהפליג ביאכטה שלו מפנמה לכיוון ג'מייקה.

לטענת מכריו של ארז, לפני יומיים נתקל בעת הפלגתו בספינה ועליה פיב ראטים שהכריחו אותו באיומי רובה להעלות את האדם ליאכטה - ורק לאחר מכן התגלה כי הוא מבוקש על ידי השלטונות בקולומביה. קארין ארזבאזולאי, אחותו של ארז, סיפרה כי אחיה יצא להפלגה בסירה שלו מיב שראל בחודש יולי 2017 ושהה לאב חרונה בפנמה. שלשום, היא מציינת, יצא לכיוון ג'מייקה: "בהיותו במים הביןבלאומי­ים התנפלו עליו קבוצת דייגים/פיראטים וכפו עליו באיומי רובה טעון מסוג קלצ'ניקוב או M-16 להשיט אדם שאינו מכיר, יחד איתו בסירה לג'מייקה. הוא נאלץ להיענות להם מחשש לחייו".

לדבריה, כעבור כמה שעות "חיילים על ספינה קולומביאני­ת השתלטו על הסירה של רועי באלימות ובכוח וגרב מו נזק רב. הם כרגע גוררים את הסיב רה לקולומביה כשעליה שישה חיילים חמושים, אחי רועי ארז, והנוסע המב בוקש. אחי חושש מאוד מהאגרסיביו­ת שהופעלה כלפיו וממה שעלול לקרות לו כשיגיע לקולומביה, הוא נקלע לסיב טואציה ומרגיש חסר אונים. הוא מאוד חושש שיפילו עליו סיפור שאין לו חלק בו". רועי תקשר עם משפחתו באמצעות טלפון לווייני שהיה איתו אלא שלטעב נתם, בשעות הערב אתמול נלקח ממנו המכשיר ומאז הוא לא יצר איתם קשר. אחותו של רועי ציינה כי יש לו אזרחות גרמנית וישראלית וקראה לסיוע: "פניב נו לשגרירות גרמניה ולמשרד החוץ, אך אנחנו מרגישים חסרי אונים וזקוקים לכל סיוע מכל מקור אפשרי". ממשרד החוץ נמסר: "הקונסול בבוגוטה מעודכן בפרטים ונמצא בקשר עם אנשי קשר מקומיים לבדיקת פרטי האירוע".

 ??  ?? "נקלע לסיטואציה". רועי ארז
"נקלע לסיטואציה". רועי ארז

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel