Israel Hayom

מאור אדרי והפסנתר

השבוע התפרסמה תוכנית פסטיבל הפסנתר שיתקיים באוקטובר, והתברר שאחד המופעים הוא של מאור אדרי • "אני מניח שאני על התקן המזרחי, אז מה?", הוא אומר, "המופע יחבר את כולם"

- ערן סויסה

חמישה אלבומים, כמה וכמה להיטים, הופעות בקיסריה ובהאנגר ,11 מאות אלפי צפיות ביו טיוב - ועדיין מאור אדרי הוא לא שם שמוכר לכל אחד.

עכשיו הצעיר בן ה ,29 שגדל ברמלה ושכותב ומלחין בעצמו שירים בז'אנר הים תיכוני, מפתיע ומגיע לפסטיבל הפסנתר, מוסד תל אביבי ותיק ואליטיסטי, שחוגג השנה 20 שנה לקיומו.

הפסטיבל ייפתח השנה ב 20 באוקטובר ויימשך שבוע שלם. אדרי יופיע ב 24 באוקטובר באולם אסיא במוזיאון תל אביב. "החיבור שלי לפסטיבל הפסנתר טבעי במאתיים אחוז", אומר אדרי ולא מבין על מה בכלל התהייה. "את כל המוזיקה שלי אני עושה קודם כל על פסנתר. אני מלחין על פסנתר. אולי לאנשים החיבור לא נראה מדויק, אבל לי הוא נראה הכי טבעי שיש. כיוצר שחי את המוזיקה ומכיר כל תו ותו, לדעתי זה חיבור שהיה צריך לקרות מזמן, אבל עדיף מאוחר מאשר לעולם לא".

אתה חושב שזה מופע שימשוך את הקהל הקבוע שלך או שיביא קהל אחר?

"הרבה פעמים כשפוגשים אותי, שואלים אותי 'מתי תעשה מופע אקוסטי עם כל השירים הישנים והחדשים?', והנה מצאנו אחלה הזדמנות. אולי באמת המופע הזה יפתח דלתות לקהלים חדשים. מבחינתי השאיפה היא לעשות משהו שיכול לחבר את כולם, ואני מאוד מקווה שכולם יתחברו שם".

בשנים האחרונות יש בפסטיבל בכל שנה נציג אחד של הזמר הים תיכוני. אתה לא מרגיש קצת כמו עלה תאנה?

"אני לא בורח מהמציאות. אני זמר ים תיכוני וכנראה שאני על התקן הזה, וזה בסדר גמור. מבחינתי, אין פה משהו שהוא לא בסדר".

במופע תארח את קובי מנדלבאום מלהקת קוקי לבנה. חיבור מפתיע למדי, איך הוא נוצר?

"נסעתי לאילת עם חברים ובדרך השמיעו לי את השיר 'כמה הייתי רוצה' של קוקי לבנה, והתחברתי אליו מאוד. יש שם הפקה שהזכירה לי הפקות ישנות, ובאמת מתברר שהשיר הוקלט בטייק אחד. יום אחד התארחתי ברשת ג', ורגע לפני השידור צילמתי ביצוע שלי לשיר והעליתי לסטורי. קובי ראה את זה ויצר איתי קשר, ומאז אנחנו מיודדים. חשבתי שיהיה נחמד לארח אותו שם. עדיין לא התחלנו לעבוד על הדברים שנעשה יחד, אבל אני בטוח שיהיה מעניין".

השבוע הוצאת שיר חדש עם פאר טסי.

״נכון, את השיר 'עוד רגע', שקצת מזכיר לי את תחילת הדרך שלי מבחינת הסגנון. עדן חסון, שכתב את השיר, ישב אצלי באולפן והעלה את הרעיון להקליט עם פאר. נפגשנו אצל יעקב למאי ועבדנו על השיר. באנו, הקלטנו - והוצאנו את השיר". מה עוד בתוכניות? "ב 22 בספטמבר אסיים את סיבוב הקיץ ואופיע בהאנגר ."11

 ?? צילום: קוקו ?? אדרי
צילום: קוקו אדרי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel