Israel Hayom

דייט ראשון

הפועל חדרה חוזרת לליגה אחרי 40 שנה, אולם עבור מאמנה ניסים אביטן מדובר בחוויה חדשה "עבדתי קשה מאוד כדי לקבל את ההזדמנות" על ההכנות: "התקציב מעמיד בסימן שאלה את הסיכויים שלנו, אבל אני לא אחד שמתבכיין" ראיון עם אופטימיות

- עוזי ניסים

הפועל חדרה לא היתה אמורה לשחק העונה בליגת העל. לא רק בגלל הבעיות התקציביות שלה, שנפתרו ברגע האחרון, אלא בעיקר מאחר שהיא כלל לא חלמה על עליית ליגת שנייה בשנתיים - מליגה א' לליגה הראשונה ברכבת אקספרס.

גם מאמן חדרה, ניסים אביטן, לא חשב שיגיע כל כך מהר לקווים בליגת העל. אחרי שהוביל את חדרה לליגה הראשונה אחרי היעדרות של 40 שנים, בהנהלת הקבוצה הסכימו שהוא ראוי לקבל את הקרדיט וגם להיות זה שינסה לעמוד במשימה אחת עיקרית - לשרוד.

"ניסו" גדל ושיחק בעיקר בהפועל ב"ש, ובתווך נדד בין קבוצות שונות עד שפרש ממשחק פעיל בשנת .2002 התחנה הבאה היתה ברורה - מחלקת הנוער של ב"ש, שם החל את מסלול האימון שלו. הוא לא קפץ מעל הפופיק ועבד על הקווים בקבוצת הנוער והנע רים של האלופה. בישול ארוך, קוראים לזה בענף הקולינריה.

בסוף חודש אוגוסט אשתקד, כשחדרה כבר אחרי כמה משחקים בגביע הטוטו ורגע לפני פתיחת העונה, אביטן קיבל את הקריאה לעלות צפונה.

"אני לא יודע להגיד מה קסם לי בה צעה, אבל הסכמתי ללכת על זה", הוא אומר בכנות האופיינית למשפחת אביטן על כל שלוחותיה בענף הכדורגל, "הר גשתי בשל לעשות את המהלך הזה".

"עברנו קיץ מטורף"

מאחר שלא בנתה על עלייה כל כך מהירה לליגת העל, לא פלא שחדרה עברה קיץ קשה מאוד' בעיקר על רקע חוסר הוודאות הכלכלית ואישור תקציב הקבוצה בבקרה.

בסופו של דבר היה זה בית הדין בה תאחדות שקבע שהקבוצה תשחק בליגה הראשונה, למרות שלא קיבלה אישור ניהול תקין לשנת .2018

בית הדין הסתפק בקבלת ביטחונות מאנשי חדרה לתקציב, ובכך מנע את חזרתה בצער גדול ללאומית.

"עברנו ואנחנו עדיין עוברים קיץ מטורף עם המון לילות ללא שינה ומ לחמות", מתאר אביטן, "עבדנו מול כל הגורמים והתעקשנו שלא ייקחו מאיתנו את ההישג הספורטיבי. עצם זה שאנחנו בליגת העל זה הניצחון הכי גדול שלנו עוד לפני שנפתחה העונה".

אתה מתמודד עם אחד התקציבים הנמוכים בליגה, 9 מיליון שקלים. אפשר להצליח ככה?

"זה תקציב שבהחלט מעמיד בסימן שאלה גדול את הסיכויים שלנו, אבל נבוא להילחם עם כל מה שיש לנו. אני לא אחד שמתבכיין על מה שאין לו ולא מתרץ תירוצים לכישלון". רוב הסגל שלך מושתת על שחק נים אלמוניים שיכולים להפתיע, אבל עלולים גם לא להספיק כדי לשרוד.

"יכולתי להביא שחקנים בכירים יותר, אבל ברגע שהקבוצות הגדולות התנו את הגעת השחקן המושאל שלהן בהתחייבות לדקות משחק מסוימות, מייד סירבתי. עוד נוסיף לסגל זרים טובים ואני בטוח שנעמיד קבוצה לגיטימית לליגה".

אביטן הוא לא מהמאמנים שיערבבו את שדרי הקווים בסיום משחקים עם קלישאות וסיסמאות.

נתוני הפתיחה שלו ברורים, ולמרות שבעונת 2011/12 סייע לגיא לוי על הקווים של הפועל ב"ש בליגת העל, הוא מבין שהפעם הוא עומד לקפוץ לבד לבריכה של הגדולים. עכשיו רק נותר לראות אם הוא שחיין מספיק טוב.

"את מה שתראו העונה מניסו כבר זיהיתי עוד כשאימן במחלקת הנוער של ב"ש", מעיד קרוב המשפחה ושח קן העבר שרון אביטן, "הוא מאמן יסו די, חכם ואחד שלא מתבייש גם מהק טן ביותר. ניסו בעיניי טוב יותר מ 80 אחוזים ממאמני ליגת העל. הוא מסוגל לקחת קבוצה קטנה ובינונית ולהפוך אותה לטובה יותר. אין לי ספק שניסו וחדרה ישרדו בליגת העל".

"יש לנו יכולת להפתיע"

"עבדתי קשה מאוד כדי לקבל את ההזדמנות הזאת", עונה ניסו לשאלה אם הוא מוכן לקפיצה הגדולה, "אני מגיע לליגה בתנאים הכי קשים, אבל אבוא להילחם ונעשה את הכי טוב. הליגה היא מרתון, לא ריצה למרחק קצר. אני מק ווה שישפטו אותנו בסיום ולא אחרי כל משחק. ברור שהמטרה המוצהרת היא לשרוד בליגה, ואת זה אני מעביר השכם והערב לשחקנים. קל זה לא יהיה".

בסמוך לחגיגות העלייה שלהם לליגת העל, בחדרה מיהרו להצהיר ש"השנה תשחק הקבוצה באצטדיון בחיפה", אבל מהר מאוד עשו פניית פרסה לנתניה.

בהיעדר מגרש ביתי, בעיר מבולגנת מבחינה פוליטית, חדרה אפילו לא הצלי חה לארח משחקים בבית בליגה הלאומית ונדדה למגרש הנעים בעפולה.

אביטן יודע שגם היעדר הביתיות בעייתי, אבל גם זה לא יהיה תירוץ מצידו. "אנחנו מועדון שרק חוזר לבמה המרכזית וללא ספק שיחסר לנו בית. מצד שני גם בשנה שעברה שיחקנו בע פולה וזה לא היה תירוץ ועובדה שע לינו ליגה". בינתיים מכרתם כ 500 מינויים בלבד. העיר רדומה.

"אחרי שעלינו ליגה האוהדים היו באופוריה, אבל אז הם התעוררו ובכל בוקר קראו ידיעות על כך שהקבוצה עסוקה במלחמת הישרדות ביורוקרטית יותר מאשר בבניית הסגל לעונה הבאה. אלה דברים שלא יוצרים יותר מדי צי פיות אצל אוהדים. הלוואי שאראה לפ חות כמות כפולה מרוכשי המינויים בי נתיים בכל משחק בית". צריך לא מעט אומץ לצאת למלחמה עם כלים כאלה.

"אני מרגיש מחויב ומאוד מחובר לח דרה. אני נהנה לעבוד עם האנשים כאן, מהיו"ר ועד לאחרון העובדים במועדון. למרות שכולם כבר סימנו אותנו כיורדת הבטוחה ורק מתלבטים מי תהיה היורדת השנייה, נעשה את המקסימום להרוס את התחזיות. אני מאמין שיש לנו את היכולת להפתיע".

הגרלת משחקי ליגת העל סידרה לחדרה פתיחה מסחררת: הפועל ת"א, בית"ר ירושלים, מכבי פ"ת, הפועל חיפה ובני סכנין מחכות לה בחמשת המחזורים הראשונים.

אם אביטן יצליח להפתיע ולשרוד בתפקיד עד 1 בדצמבר, הוא יגיע במ חזור ה 11 לאצטדיון טרנר למפגש טעון ומסקרן מול הפועל ב"ש.

"אני רואה את עצמי מאמן לגיטימי בליגת העל ורוצה להצליח בכל מקום", הוא אומר וגם לא שולל לחזור בעתיד למועדון המעוטר מהדרום, "מבחינתי זו תהיה סגירת מעגל מאוד מרגשת. אני אמנם מאמן בחדרה, אבל מאוד מחובר לעיר ב"ש ולמועדון הכדורגל שלה".

 ??  ??
 ??  ?? חוגג עלייה. "עבדנו קשה שלא ייקחו לנו את ההישג"
חוגג עלייה. "עבדנו קשה שלא ייקחו לנו את ההישג"
 ??  ?? עם שחקני חדרה באימון. "סימנו אותנו כיורדת בטוחה"
עם שחקני חדרה באימון. "סימנו אותנו כיורדת בטוחה"
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel