Israel Hayom

לאן אתה חושב שאתה הולך?

- אבי סגל

דשון תומאס ממשיך להחליף קבוצות כמו גרביים ונחת בפנאתינייק­וס ● פייר ג'קסון חלם אן.בי.אי והתעורר בסין ● נוריס קול "ירד" לליגת האלופות כשחתם באבלינו האיטלקית ● ורק ג'ונה בולדן, אחרי עונה בינונית, השתדרג עם חוזה נהדר של 7 מיליון דולר לעונה באן.בי.אי כשחקן פילדלפיה ● משוחררי מכבי ת"א מחשבים מסלול מחדש

אחרי שמכבי ת"א השלימה את הסגל שלה לקראת העונה הקרובה, מייד עם ההחתמה של טאריק בלאק, אפשר להתפנות ולעקוב אחרי שטף הזרים שעזב את הקבוצה. האם החיים אחרי התקופה במדי האלופה טובים יותר? את זה נגלה בעוד רגע.

נתחיל עם דשון תומאס, היחיד שגם בעונה ישחק ביורוליג, ולמעשה יחזור לעוד ביקור ביד אליהו, אולם הפעם כאורח. הוא נתן עונה טובה בצהוב, שסידרה לו חוזה ביוון, וכבר במחזור הפתיחה ינחת בישראל עם פנאתינייקו­ס. תומאס הופתע מאוד מכך שלא המשיך במכבי, ויבוא לכאן במדים הירוקים כדי להוכיח לה שטעתה כשוויתרה עליו. אובייקטיבי­ת, עדיין מוקדם לשפוט אם שחרורו של תומאס היה טעות. שאלה זו צפויה ללוות את העונה של מכבי, מכיוון שהתכונות הטובות שלו - משחק הפוסט־אפ מעמדת הפורוורד והקליעה הטובה מבחוץ - חסרות בסגל החדש שנבנה על ידי נבן ספאחיה.

לצד כל זה, יש לזכור שתומאס נוהג להחליף קבוצה בכל עונה. אמנם לאורך כל הקריירה האירופית שלו הוא משחק קבוע ביורוליג, אבל בכל פעם בקבוצה אחרת. לפני מכבי הוא שיחק עונה אחת בכל אחת מהקבוצות הבאות - אנאדולו אפס, ברצלונה, נאנטר, כך שבסך הכל יש לו חמש קבוצות בחמש עונות מחוץ לארה"ב. הדבר היחיד שבכל זאת משותף בין העונות האלה הוא חזרתו להתאמן תחת צ'אבי פסקואל, מאמנו בברצלונה.

כיוון לא צפוי

שאר הזרים המשוחררים לא היו הפסד גדול כל כך, כך אפשר להגיד בדיעבד. פייר ג'קסון, למשל, אחרי שהתחיל את דרכו במכבי עם הצגה מול באמברג, המשיך לתקופה טובה, אבל בשלבים הסופיים של העונה, כשהקבוצה נאבקה על האליפות שבה זכתה, הוא היה מחוץ לסגל. הוא לפחות השלים סוף־סוף עונה שלמה בקבוצה אחת, אבל השאיפות שלו נפגעו - הוא הגיע לישראל עם חלומות אן.בי.אי ועזב את הארץ לחוזה בבייקונג פליי דראגונס מהמקום ה־21 בליגה הסינית.

מאוכזב נוסף, באופן מפתיע, הוא נוריס קול. שחרורו של מי שזכה בשתי טבעות אליפות באן.בי.אי,הוביל אותו לחתום בקבוצה משולי הצמרת של הליגה האיטלקית, אבלינו. הוא למעשה "ירד" שתי ליגות, ואחרי עונה ביורוליג ישחק בליגת האלופות של פיב"א. אבלינו הודחה בעונה שעברה ברבע גמר הפלייאוף האיטלקי ונוצחה בגמר היורוקאפ, בדרבי איטלקי, לוונציה. ולא נשכח את ארט פראחוסקי, שעדיין לא מצא קבוצה חדשה.

לעומתם, ג'ונה בולדן המאכזב דווקא הצליח להשתדרג, ואחרי עונה לא מבריקה, בלשון המעטה, הוא מצטרף לליגה הטובה בעולם. ג'קסון וקול יכולים רק לקנא ולנסות להבין איך בולדן עשה זאת. האחרון, שלא קלע בשום משחק יותר מ־21 נקודות, ובקליעה ל־3, שבה הוא אמור להצטיין, רשם בממוצע כ־03 אחוזים, בליגה וביורוליג התו־ מצא את עצמו כבחירה 36 בדראפט וישחק בפילדלפיה. זאת היתה כנית המקורית שלו, שבאופן מפתיע עבדה וסידרה לו חוזה לארבע שנים באן.בי.אי. גם כלכלית בולדן השתדרג: מ־04 אלף דולר ב־PMF בלגרד, דרך כ־004 אלף במכבי, הוא הגיע לחוזה של 7 מיליון דולר באן.בי.אי.

הפועל חולו.ן. שון ג'ונס הוחתם לעונה אחת, וחוזר לקדנציה שנייה בישראל, אחרי חצי עונה בהפועל ירושלים לפני שנתיים. הוא יתפוס את מקומו של ג'ו אלכסנדר, שיחתום בבשיקטאש.

 ??  ?? בולדן. התוכנית שלו עבדה
בולדן. התוכנית שלו עבדה
 ??  ?? תומאס. 5 קבוצות ב־5 עונות
תומאס. 5 קבוצות ב־5 עונות

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel