Israel Hayom

הישג לטראמפ: פולקסווגן תפסיק פעילותה באיראן; חברה הודית לא תייבא ממנה נפט

- ארז לין וסוכנויות הידיעות

ניצחון נוסף לטראמפ: יצרנית הרכב הגרמני פולקסווגן מצט רפת לשורה של תאגידים בינ לאומיים, שקוטעים את קשריהם המסחריים עם איראן. ההוד עה טרם נמסרה באופן רשמי, אך סוכנות בלומברג מסרה כי בתום שיחות בין ארה"ב ליצר נית הרכב, הוחלט שהיא תפסיק כמעט את כל פעילותה העסקית ברפובליקה האסלאמית. שגריר ארה"ב בגרמניה היה במגעים עם יצרנית הרכב בשבועות האחרו נים, ובסופו של דבר הושג הסכם, שבמסגרתו היא תוכל להמשיך לקיים פעילות עסקית באיראן למטרות הומניטריות, ולא תי כלל ברשימה השחורה של משרד האוצר האמריקני.

פולקסווגן לא אישרה את קיום ההסכם, אך מסרה אתמול כי היא "נשמעת לכל החוקים הבינ לאומיים והלאומיים", וביום שלי שי מסרה כי אינה מתכוונת למ כור כלי רכב מסחריים במדינה.

כזכור, במסגרת פרישתו של הנשיא דונלד טראמפ מהסכם הגרעין, הוא הטיל מחדש סנק ציות כלכליות קשות על איראן. המשמעות היא שמי שממשיך לסחור עם איראן לא יוכל לקיים עסקים בארה"ב.

בד בבד, צ'נאי פטרולום, חברת ענק הודית לזיקוק נפט, תפסיק לייצר נפט מנפט גול מי שמגיע מאיראן כדי להימנע מהסנקציות שהטילה ארה"ב על המשטר האיראני, כך דווח את מול בסוכנות הידיעות רויטרס. מדובר בחברה הודית, שנמצאת בחלקה בבעלות חברה אירא נית. לפי גורמים ששוחחו עם רויטרס, החברה קיבלה הודעה מחברת הביטוח ההודית, שעל פי המדיניות החדשה שתיכנס לתוקף מחודש אוקטובר, היא לא תישא באחריות לנפט גול מי שיגיע מאיראן. המהלך הביא את החברה לעצור יבוא של מי ליון חביות נפט מאיראן בחודש אוקטובר.

הפרסום על החברה ההודית מגיע לאחר הדיווח בתחילת החודש על כך שארה"ב והודו מנהלות "שיחות מפורטות מאוד" על דרישת האמריקנים להפסיק לחלוטין את יבוא הנפט של הודו מאיראן. "אנחנו מבקשים מכל שותפינו, לא רק מהודו, לצמצם לאפס את יבוא הנפט מאיראן ולכן אני משוכנע שזה יהיה חלק מהשיחות שנקיים עם הודו", אמר בכיר אמריקני, שהוסיף כי "מתקיימות בינינו שיחות מפו רטות מאוד, לא רק על הנושאים הטכניים, והשיחות יימשכו".

 ?? צילום: דובר צה"ל ?? כל החומר על השולחן. מפקד חה"א וצוותו במפגש עם מקביליהם הרוסים
צילום: דובר צה"ל כל החומר על השולחן. מפקד חה"א וצוותו במפגש עם מקביליהם הרוסים

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel