Israel Hayom

בשבוע הבא: פגישה בין נתניהו לטראמפ

לראשונה מאז פרישת ארה"ב מהסכם הגרעין: שני המנהיגים ייפגשו בשולי עצרת האו"ם בניו יורק ייתכן שטראמפ יחשוף באירוע חלקים מתוכנית השלום

- ארז לין וסוכנויות הידיעות

פגישה נוספת בין נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לראש הממשלה בנימין נתניהו תתקיים בשבוע הבא. שני המנהיגים יהיו בניו יורק לרגל הכינוס השנתי של עצרת האו"ם.

הבית הלבן מסר אתמול כי טראט מפ יקיים את הפגישה ביום הראשון שלו באו"ם, כאשר יישא את נאומו המסורתי כמארח של העצרת מול מנהיגי העולם ויפרט את חזונו. נוסף על הפגישה עם נתניהו, ייפגש טראט מפ באותו היום עם מנהיגי צרפת, דרום קוריאה, מצרים, יפן ובריטניה.

הפגישה בין נתניהו לטראמפ תתקיים על רקע המשבר האחרון בין ישראל לרוסיה, והמשך הניסיונות האמריקניים לקדם תהליך מדיני בין ישראל לפלשתינים.

מדובר בפגישה הראשונה בין שני המנהיגים מאז פרישת טראמפ מהט סכם הגרעין עם איראן, סוגיה ששני המנהיגים רואים בה עין בעין. הפט גישה מתקיימת כחודש וחצי לפני שתיכנס לתוקף הפעימה השנייה של הסנקציות האמריקניות על הרפוט בליקה האסלאמית, שנועדו לגרום לשלטון בטהרן לחזור למו"מ ולקבל להסכם גרעין משודרג. הסכם כזה יהיה נטול תאריך תפוגה, ויחול על תוכנית הטילים ועל התנהלותה הסוט ררת של איראן באופן כללי.

במסגרת הכינוס השנתי, טראט מפ צפוי להזהיר את העולם כי כל מי שעושה עסקים אם איראן, יוחרם בידי הממשל האמריקני. כפי שהט זהיר לא פעם, הוא עשוי גם לומר שמדינות יצטרכו לבחור בין ארה"ב לבין איראן.

לפי דיווחים שונים, ייתכן שטט ראמפ יחשוף חלקים מתוכנית השלום בין ישראל לפלשתינים, שעליה הבית הלבן שוקד בשנה וחצי האחרונות.

טראמפ הודיע לפני כמה שבועות כי הוא מתכוון לערוך בט62 בספטט מבר, יום אחרי הפגישה עם נתניהו, כינוס מיוחד של מועצת הביטחון. ארה"ב מחזיקה כיום בנשיאות המוט עצה, ולכן טראמפ יהיה יו"ר הכינוס בנושא איראן, עובדה המלמדת על החשיבות שהוא מייחס לאירוע. עם זאת, לפי דיווח ב"וושינגטון פוסט", הבית הלבן החליט בימים האחרונים לא לכנות את הכינוס בט62 בספטמט בר "כינוס מיוחד בנושא איראן", שכן הגדרה כזו תאפשר למנהיגי איראן באופן אוטומטי לנאום באירוע, ולט מעשה להתייצב מול טראמפ כשווים.

בכינוס המיוחד צפוי נשיא ארה"ב להדגיש את היות איראן גורם מערער יציבות בעולם. כמו כן, דווח כי טראט מפ ידחוק בעולם לא להבליג לנוכח ניסיונות להפר את החוק הבינלאומי בנוגע לאמנות נשק בלתי קונבנט ציונלי. "מועצת הביטחון מאמצת מדי פעם החלטות נגד איומי נשק בלת קונבציונלי, אך יש מי שמפיר אותן ללא כל ענישה", הוא צפוי לומר לפי "יו. אס. איי טודיי".

לאחרונה טראמפ אמר כי יהיה מוכן להיפגש עם מנהיגי איראן. הנט שיא חסן רוחאני צפוי להגיע אף הוא לעצרת, וייתכן שגם ישתתף בכינוס המיוחד של עצרת האו"ם שטראמפ מארגן. עם זאת, כרגע לא מתוכננת פגישה בין טראמפ לרוחאני, או בין בכירים מארה"ב לבכירים מאיראן.

 ?? צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ ?? נתניהו וטראמפ בפגישתם בירושלים, לפני שנה
צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ נתניהו וטראמפ בפגישתם בירושלים, לפני שנה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel