Israel Hayom

מסלול עוקף אבו מאזן: "ארה"ב בדיונים על הסדרה - בלי הרשות"

דיווח: על רקע הסרבנות ברמאללה - וושינגטון מקיימת פגישות חשאיות בין פלשתינים המתנגדים ליו"ר הרשות לנציגי מדינות ערב ● "גם ישראל תצטרף" ● גורם אמריקני הכחיש

- ארז לין וסוכנויות הידיעות

האם ישראל וארה"ב מצאו דרך לעקוף את סירובו של אבו מאזן להשתתף במגעים המדיניים מול ישראל? אתר ערבי דיווח אתמול כי על רקע הסירוב של הרשות הפלשתינית לנהל דיאלוג עם הממשל בסוגיית עזה ובסוגיות אחרות, האמריקנים נקטו צעד בלתי שגרתי - והחלו להפגיש גורמים פלשתיניים המתנגדים ליו"ר הרשות אבו מאזן עם נציגים ממדינות ערב.

לפי הדיווח שפורסם באתר ,alkhaleejo­nline.net הפגישות התקיימו תחת מעטה של חשאיות באבו דאבי, בנסיון לקדם הסדרה בין ישראל לחמאס ברצועת עזה וגם במטרה לקדם את רעיונותיו של הממשל לגבי תהליך השלום בין רמאללה לירושלים. על פי הדיווח, שהתבסס על דברי דיפלומטים מצט רים, גם ישראל תצטרף לשיחות האלו בשלב כלשהו. גורם אמריקט ני מסר ל"ישראל היום" כי מדובר ב"דיווח מומצא".

כזכור, בחודשים האחרונים הרט שות הפלשתינית מחרימה את הממשל בעקבות ההכרה בירושלים כבירת ישראל ואף תוקפת את צוות השלום של טראמפ. לא זו בלבד, אלא שהרשות ממשיכה גם לתקוף את "תוכנית המאה" של טראמפ, אף שפרטיה טרם נחשפו. פעילות זו של הרשות הפלשתינית גררה ביט קורת נוקבת מצד הממשל, שהבהיר לאחרונה כי לא יסבול ניסיונות של הרשות לערער את התהליך המדיני ולחבל במאמצים להסדט רה ברצועה. הממשל אף הכריז על שורה של צעדים שנועדו לדרבן את הרשות לחזור לשולחן המו"מ, ובכללם קיצוץ סיוע במאות מיט ליוני דולרים וסגירת נציגות אש"ף בבירה וושינגטון.

על פי הדיווח אתמול, המסלול באבו דאבי כלל לפחות שלוש פגיט שות והתנהל במקביל למגעים שמט קדמת מצרים מעת לעת. בפגישות השתתפו גורמים אמריקניים וגם גורמים פלשתיניים הנחשבים מתט נגדים לאבו מאזן, ונוסף על כך גם נציגים של איחוד האמירויות הערט ביות, ערב הסעודית ומצרים. השיט חות צפויות להימשך, ולפי הדיווח גם ישראל תצטרף אליהן.

בידיעה צוטטו גורמים מצריים הסבורים שטראמפ החל למעשה לקדם את רעיונותיה המרכזיים של עסקת המאה, בלי לחשוף אותה באופן רשמי. "כל הצעדים שנקט טראמפ לאחרונה בנוגע לירושלים ולסגירת משרדי אש"ף לא גרמו למחאה בקרב מדינות ערב", כך מסרו הגורמים. לדבריהם, טראמפ מקווה שהמאמצים האלו מול מדיט נות ערב יובילו בסופו של דבר ליט צירת קואליציה שתתמוך במרכיבי התוכנית שלו, ותדרבן את הרשות להתעשת ולחזור למו"מ.

יודגש כי הממשל הבהיר שוב ושוב במהלך החודשים האחרוט נים כי הוא עדיין לא השלים את תוכנית השלום שלו, וכי היא תוצג בשלמותה במועד המתאים.

 ?? צילום: רויטרס ?? אבו מאזן. מעל ראשו
צילום: רויטרס אבו מאזן. מעל ראשו

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel