Israel Hayom

אין פרסים לטרור: ישראל תקזז המשכורת הפלשתינית למשפחת רוצח ארי פולד ז"ל

יוזם הצעד, השר כחלון: "לא ייתכן שמחבל יבצע פשע, ומשפחתו תקבל סיוע במקום להיענש" ● דיווח: "הרמטכ"ל התריע בקבינט - הסיכוי לסבב אלים ביו"ש עומד על 80-60 אחוזים"

- אריאל כהנא כתבנו המדיני

ישראל תקזז מכספי המסים שהיא מעבירה לפלשתינים סכום המשתווה לתמיכה שהרשות תעביר למשפחת רוצחו של ארי פולד. כך החליט שר האוצר, משה כחלון.

הצעד של כחלון מתבצע בעקי בות ההודעה הפומבית של הרשות, שעות ספורות לאחר הרצח, כי תשלם קצבת תמיכה לנער הרוצח חליל יוסוף ג'אברין, שרצח את פולד השבוע בגוש עציון. כחלון, שבידיו הסמכות החוי קית לבצע העברות כספים לפלשתיי נים, הורה לבדוק מהו הסכום המדובר שהמשפחה תקבל. בהתאם לכך יבוצע החישוב, ובהמשך יקוזז הכסף. "לא ייתכן שמחבל יבצע פשע אכזרי ויגבה קורבנות, ומשפחתו תקבל כספי סיוע במקום להיענש", אמר כחלון ל"ישראל היום", "כשלב ראשון, כל שקל שהי רשות הפלשתינית תעביר למשפחת המחבל המתועב יקוזז מייד. ביקשתי לבחון דרכים נוספות להגביל את הפי עילות הכלכלית של משפחת המחבל, כך שתקבל עונש ולא פרס על המעשה הנפשע שעשה בן המשפחה". השר הוסיף כי בהחלטה הוא מבקש להעביר מסר כפול: "זו גם תשובה ציונית הולמת, אבל גם מסר לפלשתינים שהם מפסידים פעי מיים כסף שהיה אמור ללכת לבריאות, לחינוך ולתשתיות שלהם".

חוק קיזוז משכורות הטרור, שאושר בכנסת לפני כשלושה חודשים, עדיין לא יושם בידי הממשלה. על פי החוק, מערכת הביטחון צריכה להי גיש לממשלה דו"ח המפרט את היקי פי הכספים שהרשות הפלשתינית משלמת למחבלים ולמשפחותיה­ם. הדו"ח הראשון אמור להיות מוצג בקבינט בינואר ,2019 ולפי נוסח החוק כפי שאושר בכנסת, הקביי נט יחויב לקזז את הסכום מכספי המי סים שישראל גובה עבור הפלשתינים.

בתוך כך, אתמול דיווחה חברת החדשות כי הרמטכ"ל גדי איזנקוט התריע בפני הקבינט על התחממות מדאיגה בזירה הפלי שתינית. לדבריו, הסבירות להתפי רצות של סבב אלימות ביהודה ושוי מרון עומד כעת על 80-60 אחוזים, ואם הוא יתפתח - הוא יהיה משמי עותי יותר מסבב בעזה. זאת הן מבי חינת סדר הכוחות שישראל תידרש להשקיע, והן מבחינת החיכוך עם האוכלוסייה האזרחית.

 ?? צילום: יוסי זליגר ?? השר כחלון
צילום: יוסי זליגר השר כחלון
 ?? צילום: באדיבות המשפחה ?? ארי פולד ז"ל
צילום: באדיבות המשפחה ארי פולד ז"ל

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel