Israel Hayom

רשות המסים משנה כיוון: "לא נטיל מע"מ על סוחרים פרטיים"

בשוק ההון מברכים על ההחלטה: "צעד מבורך שירגיע את השוק" ● מנגד, המומחים מזהירים: כלל לא ברור מי יוגדר סוחר פרטי

- אריאל ויטמן

ברשות המסים החליטו להקל על הבורסה. צוות שמונה לבדוק את נושא חבות המע"מ על השקעות נוסטרו, פרסם אתמול את מסקנותיו שלפיהן המצב הנוכחי, שבו כל הסוחרים מחויבים לשלם מע"מ על הכנסותיהם, הסתיים ומהיום יחויבו רק סוחרים שמסחר בבורסה זה העסק שלהם.

ברשות מוסיפים כי "בעקבות עבודת מטה שנעשתה בתחום הגענו לכדי מסש קנה כי לא נכון לקבוע באופן גורף תנאי פעילות מסחר כאמור כפעילות עסקית החייבת במע"מ וכי הדבר נדרש בבחינה פרטנית לפי המהות וסיווג הפעילות העיקרית של הנישום".

עו"ד טלי ירוןשאלדר, ממשרד ירוןש אלדר, פלר, שוורץ ושות' ונציבת מס הכנסה לשעבר, אומרת בשיחה עם "ישש ראל היום" כי מדובר בצעד ש"ירגיע את השוק ויביא ליותר איזון".

ירוןשאלדר סבורה כי מדובר בצעד מבורך ומסבירה כי "החלטת המיסוי הקודמת של רשות המסים הביאה לכך שכל מי שהשקיע בשוק ההון חשש שיש סווג כמוסד כספי או שיחויב במע"מ על רווחיו. השינוי בהחלטה זו מביא לתוצאה מאוזנת הרבה יותר, שלפיה רק מי שיש לו עסק של מסחר בניירות ערך יהיה חייב במע"מ כמו כל בעל עסק אחר. כך שמי שמשקיע את חסכונותיו בשוק ההון בעוד יש לו פעילות אחרת אינו צריך לחשוש מחיוב במע"מ".

שאלה שעולה היא כיצד מחליש טים מי הוא בעל עסק, שצריך לשלם מע"מ, ומי הוא סוחר פשוט, שאינו צריך לשלם מע"מ. משיחה עם גורמים המעוש רים בשוק ההון נמסר כי מדובר בתחום אפור שאינו ניתן לחיזוי חדשמשמעי.

עו"ד טלי ירוןשאלדר, שכאמור היתה נציבת מס הכנסה, אומרת ש"אין תשובה חדשמשמעית לעניין הזה", לדבריה "קשה לקבוע מספר מדויק. אבל התיקון הנוכש חי מאפשר למי שזה לא עיסוקו העיקרי להפסיק לחשוש", היא מסכמת.

בשבוע שעבר נחשף ב"ישראל היום" כי פרופ' אבי שמחון, יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה והיועץ הכלכלי של ראש הממשלה בנימין נתניהו, יגיש מייד לאחר החגים את מסקנות הוועדה של המועצה בעניין המס על הבורסה.

אלא שיומיים לאחר מכן, ככל הנש ראה מתוך חשש פוליטי, מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד הצהיר כי "הפחתת מסים היא פררוגטיבה של שר האוצר ומשרד האוצר ולכן אינה בסמכותה של הרשות הלאומית לכלכלה. ככל שפרופ' שמחון מעוניין לשלוח נייר עמדה למש שרד האוצר שידון בו במסגרת הדיונים המקצועיים באוצר הוא מוזמן לעשות זאת, אך ככל שתהיה בחינה להפחתת מסים היא תיעשה במסגרת הדיונים המקצועיים של הדרג המקצועי, אשר יביא את המלצותיו בפני שר האוצר".

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel