Israel Hayom

אירופה למתחילים

עם לא מעט פרצופים חדשים, הפועל ת"א תעלה היום למשחק במסגרת אירופית, לראשונה מאז 2004/5 ● האדומים יארחו את שרלרואה במוקדמות ליגת האלופות - הסיבוב הראשון מתוך שלושה שהם יצטרכו לעבור כדי להעפיל לשלב הבתים

- אבי סגל ויעקב מאיר

העונה שעברה היתה הטובה ביותר של הפועל ת"א בעידן קבוצת האוהדים. בפעם הראשונה היא העפילה לפיינל פור ועשתה כמועדון עוד צעד קדימה. בעקבות כך, החליטו ראשי האדומים לחזור לשחק במסגרת אירופית, לראשונה מאז עונת .2004/5

הדרך החדשה מתחילה כבר היום, במוקדמות ליגת האלופות של פיב"א מול שרלרואה הבלגית. כדי להעפיל לשלב הבתים תצטרך הפועל ת"א לעש בור שלושה סיבובי מוקדמות, האחרון שבהם מול מורסיה החזקה מספרד. במוש עדון כבר הודיעו לפיב"א שאם ייכשלו במשימת ההעפלה, הם לא יירדו לשחק ביורופקאפ.

את הקמפיין האירופי תפתח הקבוצה של דני פרנקו עם לא מעט פרצופים חדש שים, אחרי קיץ מורכב. התכנון הראשוני היה להשאיר את רוב שחקני הסגל ובכך לייצר המשכיות, אלא שתוכניות לחוד ומציאות לחוד.

בגזרת הישראלים רביב לימונד, תומר גינת ורפי מנקו אמנם ממשיכים, אבל אדריאן בנקס - המתאזרח הכי טוב מחוץ למכבי ת"א - העדיף לחזור לברינדיסי האיטלקית ולטענת גורמים במועדון, אפילו לא טרח להשיב להצעה המכובש דת שהגישו לו. במקומו של בנקס הגיע סטו דאגלס. קלע טוב, אבל לא תחליף מספיק איכותי. לפי הסטטיסטיקה של שניהם בעונה שעברה, מדובר בירידה של 5 נקודות בממוצע, 10.5שמ .5.5של

משאירים מקום לספק

בגזרת הזרים הסיפור מסוש בך יותר. התוכנית המקורית היתה להיפרד מטייווין מקי הלא יציב וממאט הווארד הפצוע, ולהשאיר את טוני גפני וג'רל מקניל. בסופו של דבר גם השניים האחרונים לא נשארו, בעיקר בשל פערים כספיים. גפני הצטרף לבנקס בברינדיסי ומקניל עדיין ללא קבוצה.

רביעיית הזרים החדש שה איכותית יותר, בעיקר התקפית, אך מעוררת כמה סימני שאלה. בקו האחורי נראה שילוב מעניין בין דאלאס מור, עוד לא בן 24 ובעונתו המקצוענית השנייה בלבד, לבין ג'מאל שולר הוותיק .)32( מור אמנם קלע 18.7 נקודות במדי פזארו בעונה שעברה וסיים כסגן מלך הסלים של הליגה האיטלקית, אבל בהש פועל מייעדים לו את מלאכת ניהול המשחק, תפקיד שלא ברור כיצד ימלא. שאלה נוספת היא איך יתפקד שולר כסש קורר המרכזי. אשתקד הוא גילה חוסר יציבות במדי נאנטר - 46.8 אחוזים לש3 בליגת האלופות של פיב"א, לעומת 28.8 אחוזים מאותו טווח בליגה הצרש פתית. מבחינה התקפית אין ספק שהש גארדים מוכשרים יותר, אבל עדיין לא ברור איך זה יעש בוד בהגנה, שספגה לא מעט במשחקי ההכנה. גם בקו הקדמי תהיה יותר איכות. הסנטר אלאדה אמינו הוא שחקן מנוסה ,)30( שכבר מכיר היטב את הכדורסל הישראלי, לאחר ששיחק בהפועל אילת בעונת 2015/16 והעמיד ממוצעים מרש שימים של 14.7 נקודות 10.2שו ריש באונדים. מדובר בשחקן הרבה יותר מוכשר ומגוון ממאט הווארד.

במקרה של הפורוורד ג'ונתן הולש מס מדובר בצל"ש או טר"ש. על הנייר מדובר באחד הזרים הטובים בליגה, שיש כול לתרום במגוון אספקטים ובעל רזוש מה מכובד שכולל בין השאר את ברצלונה. "הוא נראה כמו זר שהולך לטרוף את הליגה", אומרים בהפועל.

לצד זאת, צריך לזש כור שמדובר בשחקן בעל היסטוריה ארוכה של פציעות. כבר בימיו הראש שונים בישראל עורר חרדה כשלא עבר בפעם הראשונה את הבדיקות הרפואיות בגלל לחץ דם גבוה. למרבה המזל הוא השלים אותן בהצש לחה בפעם השנייה, אך בצוות המקצועי והרפואי עדיין בודקים מהו מספר הדקות האידיאלי עבורו. מסיבות כלכליות כנראה הוחלט לבש נות סגל של שמונה שחקנים בכירים. בעבר כמות כזו יכולה היתה להספיק, אבל עם האינטנסיבי­ות והפיזיות בכש דורסל המודרני, נדמה שצריך 10-9 שחקנים כדי לשרוד עונה שלמה. לפי התוכש ניות, הצעירים צוף בן משה וים מדר צפויים לקבל דקות משחק משש מעותיות, וייתכן שאם הקבוצה תעפיל לשלב הבתים באירופה היא תצרף שחקן נוסף כדי לעבות את הסגל.

 ?? צילומים: אלן שיבר ?? לימונד. על השלד הישראלי הפועל הצליחה לשמור, בערך
צילומים: אלן שיבר לימונד. על השלד הישראלי הפועל הצליחה לשמור, בערך
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel