Israel Hayom

בנט הצטרף לתמיכה באלקין: "יצעיד את ירושלים קדימה"

כפי שנחשף ב"ישראל היום" לפני חודש: הבית היהודי חבר לאגודת ישראל ● התמיכה - אחרי הודעת דגל התורה וש"ס שיתמכו במשה ליאון ● הערכה: המועמד החרדי יוסי דייטש יסיר מועמדותו

- מתי טוכפלד ויורי ילון

על רקע הכרעה מסתמנת של סיעת אגודת ישראל לתמוך במועמדותו של השר זאב אלקין לראשות עיריית ירושלים, הודיעו אתמול גם השר נפתלי בנט וסיעת הבית היהודי על תמיכה במועמדותו.

הודעתו של בנט הגיעה מייד לאחר החלטת דגל התורה וש"ס לתמוך במועמדותו של משה ליאון - וההער כה היא כי בעקבות כך יסיר המועמד החרדי יוסי דייטש את מועמדותו.

ההחלטה של הבית היהודי לתמוך באלקין הגיעה אף על פי שהוא חבר מפלגת הליכוד, שימש ראש המטה הדתי לאומי במפלגת השלטון ופעל לגרוע קולות מהבית היהודי ולהע בירם לליכוד. בנט השהה את הוד עת התמיכה באלקין לבקשת יו"ר אגודת ישראל, סגן השר יעקב לי צמן, ששקל לתמוך בדייטש, ואולם כעת מסתמן שיתמוך גם הוא באל קין. כבר בחודש שעבר פורסמה לרא שונה ב"ישראל היום" ההחלטה של הבית היהודי לתמוך באלקין, אולם הפרסום המוקדם גרר בעיקר הכח שות מכלל המעורבים, ובהם מיו"ר הבית היהודי בירושלים חגית משה - שהובילה את מהלך התמיכה בא לקין. בנט אמר בהודעת התמיכה כי "ידידי זאב אלקין הוא הבחירה הנ כונה לציבור הירושלמי - איש לאומי בעל תפיסת עולם ימנית מובהקת. כשר לענייני ירושלים ומורשת פעל אלקין רבות לקידום מעמדה של עיר הבירה ואני משוכנע כי ניסיונו הרב ישמש לו לעזר בהובלת העיר בשנים הקרובות". עוד הוסיף בנט כי "אלקין הוא איש ימין אידיאולוגי אשר מא מין בשלמות הארץ ומחזיק בערכים זהים לאלו של הציונות הדתית, אשר חבריה מהווים ציבור רחב ומשמעותי בעיר ירושלים, ולכן הוא המועמד הטבעי להביע בו את תמיכתנו, לצד תמיכה מוחלטת שלנו ברשימת הבית היהודי בראשות חגית משה. אין לי ספק שדווקא זאב, כמי שמבין את המורכבויות והאתגרים שעימם מת מודדת העיר בשנים האחרונות, יידע להצעיד את ירושלים קדימה בהצלחה גם בעתיד. הבית היהודי מתייצבת לימינו ותפעל להצלחתו".

אלקין נגד ליברמן

אלקין מסר בתגובה: "אני שמח על הצטרפותם של שר החינוך נפתלי בנט והבית היהודי לתמיכה הרחבה בי לראשות העיר ירושלים. אני רואה בשותפות עם הבית היהודי בירוש לים חיבור ערכי ומשמעותי של צי בור גדול בעיר שתורם רבות לחיזוקה והתפתחותה של העיר. התמיכה של הבית היהודי מצטרפת לתמיכתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרי וחברי כנסת של הליכוד, ראש העיר היוצא ניר ברקת ועשרות אלפי ירו שלמים מכל הציבורים בעיר - חילו נים, מסורתיים, דתיים וחרדים שטו בת ירושלים עומדת לנגד עיניהם".

מוקדם יותר הגיב אלקין לתמי כת דגל התורה וש"ס בליאון ואמר כי "שוב נחשפה תוכניתם של דרעי וליברמן להשתלט על ירושלים". על כך הגיבו בישראל ביתנו ואמ רו כי "האשמותיו חסרות השחר של השר לענייני אופורטוניז­ם מצבי עות על אובדן עשתונות".

מתנועת התעוררות, שאותה מוביל עופר ברקוביץ', המועמד גם הוא לראשות העירייה, נמסר בתגובה לתמיכת נפתלי בנט באלקין: "נפתלי, מסתבר שאתה כבר לא קורא את המפה. הציונות הדתית בירושלים כבר מזמן עזבה את השטיבל של המפד"ל. חבל שאתה מתעקש לחזור לתפקיד מש"ק דת של קומבינות ודילים פוליטיים".

 ?? צילום:יח"צ ?? יוסי דייטש
צילום:יח"צ יוסי דייטש
 ?? צילום: יונתן זינדל/פלאש09 ?? זאב אלקין
צילום: יונתן זינדל/פלאש09 זאב אלקין
 ?? צילום: דודי ועקנין ?? עופר ברקוביץ'
צילום: דודי ועקנין עופר ברקוביץ'
 ?? צילום: נעם ריבקין פנטון ?? משה ליאון
צילום: נעם ריבקין פנטון משה ליאון
 ??  ?? "ישראל היום", 5.8.2018
"ישראל היום", 5.8.2018

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel