Israel Hayom

מזימה מופרכת? בפועל היא בהחלט אפשרית

- מתי טוכפלד

זה שאתה פרנואיד לא אומר שלא רודפים אחריך, טוענת ההלצה הידועה, ונתניהו דואג ליישם אותה בכל פעם מחדש. על פניו, התרחיש שלפיו ריבלין מטיל את הרכבת הממשלה על אדם אחר שאינו נתניהו נראית מופרכת. בפועל זה אפשרי בהחלט, ואפילו לא בקושי רב מדי.

הרי ברור שאם יש מזימה כזאת, היא תקבל בזמן אמת רוח גבית מהתקשורת, שתסביר ברוב טעם ודעת מדוע סער ולא נתניהו הוא זה שצריך להרכיב את הממשלה. בדיוק כפי שהסבירו מדוע על שרון לרמוס את משאל מתפקדי הליכוד לפני ההתנ תקות; בדיוק כפי שהסבירו מדוע אהוד אולמרט יכול להישאר ראש הממשלה למרות דו"ח וינוגרד, ועוד ועוד. נתניהו יודע שלא היגיון או רצון העם משנים פה, אלא האג'נדה. אז למה לו לקחת סיכון.

השאלה הגדולה היא כיצד ינהג כעת גדעון סער, שמצא את עצמו נתון למתקפה, ועוד בת קופה רגישה מאוד מבחינתו. בזמן האחרון מנסה סער לחדור ללב הקונצנזוס הליכודי, אחרי נטי שתו המתוקשרת. הוא מחמיא לנתניהו, מגבה אותו ומביע תמיכה במהלכיו. היו רבים שחשבו שזהו, המתיחות בין השניים חלפה, דבר שסייע מאוד לסער בתקופת הקאמבק. המחשבות האלה התאדו אתמול עם הכרזתו של נתניהו במסיבת יום ההולדת בלשכתו על "בכיר בליכוד לשעבר", שאליה צירף את המילה "חתרן". באחת הפך סער, שוב, לאויב העם. אין ספק שהיה זה אחד מימי ההולדת המתוקים שחגג נתניהו.

כעת כל מי שישתף פעולה עם סער יסומן מייד וימוגר. מהיום סער אינו רק אחד שעושה צרות, עוקץ ומבקר בלשונו הצינית המשובחת. מהיום הוא וריבלין הם בגדר נאשמים בעבירה החמורה ביותר שאפשר להאשים חבר ליכוד - פוטש נגד המנהיג. קשה לראות איך מתוך סיטואציה כזאת יצליח לגייס סער תומכים שיעמדו מאחוריו בגלוי. יתרה מכך, קשה לראות את נתניהו ממנה אותו לשר בממשלתו הבאה, דבר שללא ספק עשוי לחרב את תוכנית חזרתו המתוכננת.

ועוד דבר שעשוי להפוך לתוכנית העבודה של בכירי הליכוד בתקופה הקרובה - נתניהו הוא האיש הפופולרי ביותר במערכת הפוליטית, אבל הקדנציה הבאה עומדת להיות הרגישה ביותר עבורו, בשל החקירות. לכן לא מן הנמנע שטרפודו של סער כגורם מפריע ומאיים הוא רק ההתחלה, ושלמעשה מסע ניקוי השורות בליכוד רק בתחילתו.

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel