Israel Hayom

ארה"ב: מטעני נפץ נשלחו לפוליטיקאי­ם

רגע לפני בחירות האמצע: לפחות 6 מטענים נשלחו לפוליטיקאי­ם מהשמאל ● בין הנמענים: אובאמה והקלינטוני­ם ● ירידות חדות בוול־סטריט - נמחקו עליות 2018

- יוני הרש ניו יורק

פחות משבועיים לבחירות אמצע הקדנציה לקונגרס, ארה"ב סערה אתמול סביב סדרת מטעני נפץ שנשלחו ליריביו הפוליטיים הגדולים של הנשיא דונלד טראמפ.

הכל החל בשעות הבוקר כאשר נפוצו דיווחים לפיהם מטענים נשלחו לבתיהם של הנשיא לשעבר ברק אובאמה בוושינגטון ושל הנשיא לשעבר ומזכירת המדינה לשעבר ביל והילארי קלינטון במחוז ווסטצ'סטר בניו יורק. דקות ספורות אחר כך פונה בניין "טיים־וורנר" במנהטן שבו שוכנים בין השאר האולפנים המקומיים של ,CNN לאחר שבחדר הדואר של המתחם נמצאו מטען חבלה ומעטפה עם אבקה לבנה שמוענו אל CNN ואל ראש ה־AIC לשעבר ג'ון ברנן, שמשמש לעתים כפרשן ברשת.

אך הדרמה רק החלה. בשעות שחלפו אחר כך התברר לא רק כי חבילות הנפץ קשורות בבירור האחת לשנייה, כמו גם למטען שנמצא ביום שני בביתו של המיליארדר ג'ורג' סורוס בצפון מדינת ניו יורק, אלא כי מטענים נוספים נשלחו ליעדים נוספים ברחבי ארה"ב. חבילת נפץ חמישית מוענה אל התובע הכללי לשעבר אריק הולדר והשישית לחברת הקונגרס הדמוקרטית מקסין ווטרס. למרבה המזל, אף אחד מהמטענים לא התפוצץ, איש לא נפגע ולא נגרם נזק.

גורמים ברשויות אכיפת החוק ידעו לומר בסבירות גבוהה כי לפחות ארבעה מהמטענים - אלו שנשלחו לסורוס, אובאמה, הקלינטונים ו־NNC - כללו מאפיינים דומים. בכלל זה, כל הפצצות היו סוג של מטעני צינור, שכללו חומרי נפץ, וכולם היו חמושים ופעילים. זאת ועוד, חלק, אם לא כל החבילות, כללו את כתובת השולח של דבי וסרמן־שולץ, חברת קונגרס דמוקרטית ומי שעמדה בעבר בראש המפלגה. אגב, אחת החבילות שמוענה אל התובע הכללי לשעבר הולדר נשלחה לכתובת שגויה ולכן הוחזרה למשרד של וסרמןשולץ שפונה אמש בגלל מטען.

הנשיא טראמפ התייחס לנושא ואמר כי "כל כובד משקלו של הממשל מוקדש לביצוע החקירה ולהביא את אלו שאחראים למעשים הנבזיים האלו לדין". לדבריו, "אנחנו לא נחסוך בשום משאב או תקציב במאמץ הזה. בעת הזו צריך להתאחד. לשלוח מסר חד משמעי, ברור וחזק - למעשים או איומים של אלימות פוליטית מכל סוג אין מקום בארה"ב. אנחנו מאוד כועסים ומוטרדים ממה שראינו הבוקר. אנחנו נגיע לשורש העניין".

החבילה שיועדה להילארי קלינטון נמצאה ביום שלישי בלילה על ידי סוכן של השירות החשאי שסורק את הדואר שמגיע לבית של מזכירת המדינה לשעבר והנשיא לשעבר מצפון לעיר ניו יורק. החבילה שיועדה לנשיא לשעבר אובאמה אותרה אתמול בבוקר, גם כן על ידי אנשי השירות החשאי.

למרות המאפיינים המשותפים בין חבילות הנפץ והעובדה שכל הנמענים נחשבים ליריבי טראמפ, איש לא קיבל על עצמו אחריות למעשים ולא נעצרו חשודים. בתוך כך: על רקע האירועים הבורסה האמריקנית צנחה ,4.4%־ב ונמחקו כל העליות של .2018

 ??  ?? "חמוש ופעיל". אחד המטענים שהתגלו
"חמוש ופעיל". אחד המטענים שהתגלו
 ?? צילום: אי.פי ?? שוטרים מחוץ לבית של הקלינטונים
צילום: אי.פי שוטרים מחוץ לבית של הקלינטונים
 ??  ?? שוטרים מחוץ לבניין "טיים וורנר" בניו יורק
שוטרים מחוץ לבניין "טיים וורנר" בניו יורק
 ??  ?? אובאמה ובני הזוג קלינטון. על הכוונת
אובאמה ובני הזוג קלינטון. על הכוונת
 ?? צילומים: אי.פי.אי ואי.פי ??
צילומים: אי.פי.אי ואי.פי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel