Israel Hayom

בן סלמאן על רצח ח'אשוקג'י: "פשע מתועב"

יורש העצר הסעודי ממשיך לנסות לחלץ עצמו מהתסבוכת - אבל בקהילה הבינלאומית לא מתרגשים ● טראמפ החריף את הטון: "אם מישהו אחראי למעשה - זה הוא" ● צרפת: "נתמוך בסנקציות על סעודיה"

- אלי לאון ויוני הרש, ארה"ב

יורש העצר הסעודי הנסיך מוחמד בן סלמאן, שעל פי החשד היה זה שהורה על רצח העיתונאי ג'מאל ח'אשוקג'י בקונסוליה הסעודית באיסטנבול, התייחס אתמול לראשונה לפרשה. בן סלמאן ציין כי "התקרית שהתרחשה היתה כואבת מאוד עבור כל הסעודים. היא אינה מוצדקת. הצדק, בסופו של דבר, ייעשה". יורש העצר כינה את הרצח "פשע מתועב".

לדבריו, "אלה העומדים מאחורי הפשע הזה יועמדו לדין". לפני שהתבטא בסוגיה במהלך הכנס הכלכלי המכונה "דאבוס במדבר" ומתנהל בימים אלה בסעודיה, שוחח יורש העצר עם נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן. בן סלמאן כינה את שיתוף הפעולה בין ריאד לאנקרה "מיוחד" והבהיר כי אף אחד לא יצליח לפגוע ביחסים בין המדינות: "רבים מנסים לנצל את פרשת ח'אשוקג'י כדי לסכסך בין ערב הסעודית לטורקיה, אבל הם לא יצליחו".

בינתיים נראה כי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שעד כה דאג לשמור על זהירות בכל הנוגע לסעודיה משנה מעט את הטון, ובראיון שהעניק ל"וול־סטריט ג'ורנל" הפנה לראשונה אצבע מאשימה לבן סלמאן.

טראמפ אמר כי הוא "רוצה להאמין" לנסיך, שהתעקש כי הדרגים שמתחתיו הם שאחראים לרצח, אך בד בבד הדגיש כי יורש העצר נושא באחריות עליונה לפרשה.

"הנסיך מנהל את העניינים שם בשלב הזה", הצהיר הנשיא, "אז אם מישהו יהיה אחראי למה שקרה - זה יהיה הוא". הנשיא הבהיר כי הצעדים שיינקטו בסופו של דבר נגד ריאד תלויים במידה רבה בקונגרס.

בד בבד, מחלקת המדינה האמריקנית כבר נקטה צעדים ראשונים וביטלה את הוויזות של 21 החשודים המעורבים בפרשה. במקביל, ארמון האליזה הודיע אתמול כי צרפת תתמוך בסנקציות בינלאומיות במקרה שהקהילה הבינלאומית תחליט להעניש את ריאד על רצח העיתונאי.

 ?? צילום: רויטרס ?? בן סלמאן
צילום: רויטרס בן סלמאן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel