Israel Hayom

הקרקעות, החטיפה ומעצר בכירי הרש"פ

ישראל עצרה איש מודיעין פלשתיני בכיר ואת "מושל מחוז ירושלים" ● החשד: עצרו ערבי ישראלי שהיה מעורב במכירת קרקעות ליהודים בירושלים ● ביהמ"ש מתח ביקורת על התנהלות המשטרה בפרשה

- נדב שרגאי

הרשות הפלשתינית מחזיקה במעצר זה כשבועיים ערבי תושב ישראלי ובעל אזרחות אמרי קנית משכונת בית חנינא שבירוש לים, בחשד שהיה מעורב בעסקאות מכר של קרקעות ליהודים בבירה בכלל ובעיר העתיקה בפרט.

ברשות מתכוונים להעמיד את הע צור למשפט, ואם יורשע צפוי לו גזר דין מוות או לכל הפחות מאסר עולם.

השבוע ביקרו את העצור נציגי שגרירות ארה"ב בירושלים. המשט רה והשב"כ חוקרים את הפרשה. בר שות הפלשתינית הוקמה ועדת חקירה לפרשה.

ביום שני האחרון הורה בית המשפט המחוזי בירושלים לעצור במעצר בית לשבעה ימים את עדנאן ג'ית, מושל מחוז ירושלים מטעם הרשות הפלשתי נית, שפועל מא רם שעל גבול השיפוט המוניציפלי של הבירה. המשטרה חוש דת שג'ית נכח בחקירת העצור ממזרח ירושלים על ידי אחד מאנשי מנגנוני הביטחון הפלשתיני.

המשטרה מסרה לבית המשפט כי במהלך חקירתו של ג'ית, התברר שהוא מצדד בעונש מוות למוכרי קרקעות ליהודים. פרקליטו של ג'ית, עו"ד רמי עותמאן, הסביר שג'ית רק ציטט פתווה מוסלמית בעניין.

סגן נשיא בית המשפט המחוזי בי רושלים, השופט משה דרורי, ששלח את ג'ית למעצר הבית, הגדיר כ"גישה פסולה" עמדה המצדדת בהטלת עונש מוות על ערבי המוכר קרקע ליהודי. קודם לכן מתח בית משפט השלום בי רושלים ביקורת על כך שפניית המש טרה לרש"פ לצורך השבתו של החטוף נעשתה באיחור.

יצוין כי המעצר של הערבי הישרא לי )שמו שמור במערכת( בוצע בניגוד לכלל שנקבע בהסכמי אוסלו, שלפיו לרש"פ אסור לעצור אזרח או תושב ישראלי, ובכל מקרה יש להחזירו לי שראל בתום 24 שעות.

נוסף על כך, עצר השב"כ וחקר גם את ג'יהאד אלפקיה, איש המודיעין הכללי הפלשתיני שאחראי לאזור מזרח ירושלים, בחשד כי פעל בעניין זה בש ליחות הנהגת הרש"פ.

בית המריבה ברובע

הפרשה התפתחה על רקע מכירת בית גדול בשכונת סעדיה - ליד שער הפרחים וסמוך להר הבית, לשעבר בית משפחת ג'ודה - לעמותה יהודית הפו עלת באזור. העמותה היא חלק ממרקם הפעילות באזור כבר שנים רבות ומנסה ליישבו ביהודים. הפעילות מתבצעת בעיקר באזור הציר המוביל לכותל המ ערבי וסביב הר הבית. בראשית המאה שעברה התגוררו בתחום הרובע המוס למי אלפי יהודים, אך הם גורשו משם בפרעות תרפ"ט ובתקופת המרד הע רבי הגדול .(1939-1936) כיום, כתו צאה מפעילות העמותות היהודיות, מתגוררים מחוץ לרובע היהודי ובעי קר לאורך רחוב הגיא יותר מ 1,200 יהודים.

קודם שהבית נמכר ליהודים, ניסו בני המשפחה למכור אותו לפאדי אל סלאמין, איש עסקים פלשתיני תושב ארה"ב ואחד ממבקריה הבולטים של הרש"פ. אל סלאמין מזוהה גם כמקו רבו של מוחמד דחלאן, יריבו הגדול של אבו מאזן, וייתכן שזה הרקע לכך שהרש"פ סיכלה את המכירה לאל סלאמין על ידי הקפאת חשבונות הבנק שלו ושל ג'ודה. לאחר שהעסקה טו רפדה, רכש את הבית פלשתיני אחר, חאלד אל עטרי, וחודשים ספורים אחר כך נכנסו למקום יהודים.

גורמים יהודיים, המכירים את זירת המאבק בין יהודים לבין ערבים על שליטה בעיר העתיקה, הפצירו את מול בממשלה לנקוט מהלך נחוש כדי להחזיר את האיש לביתו.

 ??  ??
 ?? צילום:אי.אף.פי ?? עדנאן ג'ית
צילום:אי.אף.פי עדנאן ג'ית
 ?? צילום: אי.פי ?? מוחמד דחלאן
צילום: אי.פי מוחמד דחלאן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel