Israel Hayom

קצין בכיר הורשע בסחר בסמים מגבול עזה ומצרים, וירצה 5 שנות מאסר וחצי

- לילך שובל

קצין צה"ל בדרגת רב סרן נידון לחמש שנות מאסר וחצי והור דה לדרגת טוראי, לאחר שהורשע בשישה סעיפים של סחר בסם מסוכן, קשירת קשר לסחר בסם מסוכן וייצור סם מסוכן. מכתב האישום עולה כי החקירה נגד הקצין נפתחה בעקבות קבלת מידע מודיעיני מהמשטרה בחשד לעבירות סחר בסמים מסוכנים מגבול עזה ומצ רים לשטח ישראל. לקצין הנאשם חבר סוכן חשאי של המשטרה הצבאית החו קרת, בתרגיל שבו שימש הנאשם חונך והסוכן היה נהגו.

באותה עת, לפני כשנה, היה הנאשם בשנת לימודים מטעם הצבא, וקודם לכן שימש קצין אג"ם בגדוד הסיור המדב רי. בזמן המפגש של הסוכן החשאי עם הנאשם במסגרת התרגיל, ב 24 בספט מבר ,2017 שוחחו השניים לגבי הברחות סמים מסוכנים מגבול עזה ומצרים לתוך ישראל, וכן לגבי מרדפים ששניהם בי צעו אחר מבריחי סמים. בהמשך שוחח הסוכן עם הנאשם לגבי עולם הסמים, והנאשם שאל אותו לגבי מחירי סמים מסוכנים, וכן מסר לו את המחירים בכ פרו, בית זרזיר.

השניים סיכמו שהנאשם ימכור לסוכן ארבע "פלטות" של חשיש, וב 27 בס פטמבר בוצעה העסקה. בהמשך בוצעו בין השניים עסקאות נוספות. לפי כתב האישום, מלבד העסקאות שביצע עם הסוכן החשאי, ביצע הנאשם כמה עס קות נוספות עם אזרחים. באותה התקופה גידל הנאשם 60 עציצים של קנאביס במרפסת ביתו, והחל לגדל יותר מ 100 שתילים נוספים מסוג זה.

הנאשם הורשע בכתב אישום מתוקן על סמך הודאתו, לאחר שכפר בהאשמות בתחילה.

בהתאם להסדר הטיעון, הטיל בית הדין הצבאי של פיקוד דרום על הנאשם חמש שנות מאסר וחצי, וכן קנס כספי בסך 50 אלף שקלים והורדה לדרגת טו ראי. עוד החליט בית הדין הצבאי לפסול את רישיון הנהיגה שלו למשך שנה מיום סיום ריצוי המאסר בפועל, וכן הורה על חילוט רכבו.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "בעקבות המעשים הקצין פוטר משירות צבאי. צה"ל רואה בחומרה רבה את האירוע וימשיך לפעול כדי לאכוף את האיסור על עבירות סמים בשורותיו".

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel