Israel Hayom

מספר שיא של 56 נשים יתמודדו בבחירות לראשות רשות מקומית

- כתב "ישראל היום"

מספר שיא של נשים מתמו דדות על תפקידי ראש רשות מקומית. גידול של 10% במס פר הנשים שהציגו את מועמדותן כחברות מועצה - בהשוואה לב חירות המקומיות הקודמות. כך עולה ממחקר של המכון לחקר השלטון המקומי באוניברסיט­ת תל אביב.

ראש המכון, שר הפנים לשע בר אופיר פז פינס: "מבחן התו צאה יהיה כמובן ביום הבוחר והבוחרת, אך כבר עכשיו אנח נו עדים לגידול מרשים בייצוג נשים בבחירות המקומיות". על אף זאת, הדרך לשוויון מגדרי עודנה ארוכה. שיעור המועמ דות לראש רשות הוא 8% בלבד, וברשימות המועמדים למועצות הערים ולמועצות המקומיות רק 23% נשים.

המכון לחקר השלטון המקו מי באוניברסיט­ת תל אביב פתח בסדרת מחקרים בנושא הבחירות המקומיות בישראל.

אופיר פז פינס אמר כי "הב חירות המקומיות שייערכו בש בוע הבא יהיו שונות מכל מה שראינו עד כה. בפעם הראשונה הן ייערכו במקביל בכל הארץ - בעיריות, במועצות מקומיות ובמועצות אזוריות. בפעם הרא שונה מאז שנות ה '80 יתקיים יום שבתון, ואנחנו צופים שתהיה לכך השפעה על שיעורי ההצב עה. בסדרת המחקרים של המכון לחקר השלטון המקומי נבדוק גם סוגיות עומק, כמו ייצוג נשים והדתה ברשויות המקומיות".

מהמחקר בנושא ייצוג נשים עולה כי בבחירות המקומיות הנו כחיות נרשם מספר שיא של נשים שהציגו את מועמדותן לתפקיד ראש רשות מקומית - 56 נשים; לעומת 40 בשנת ,2013 ו 10 בלבד בשנת .2008 כיום ביש ראל יש 256 רשויות מקומיות, ורק בשש מהן מכהנות נשים בת פקיד ראש רשות מקומית.

בנוסף, המחקר מצביע על גידול של 10% במספר הנשים שהציגו את מועמדותן כחברות במועצות הערים ובמועצות המקומיות - בהשוואה לבחי רות שנערכו לפני חמש שנים. בשנת 2013 הציגו את מועמ דותם 14,116 גברים ו 3,557 נשים. בשבוע הבא יתחרו 13,478 גברים ו 3,975 נשים על מוש בים במועצות הערים ובמועצות המקומיות. מהנתונים עולה כי מספר הנשים שהציגו את מוע מדותן גדל ביותר מ .400

ההסבר לעלייה במספר המוע מדות טמון בתיקון לחוק משנת 2014 לפיו רשימות עם ייצוג לנשים יזכו במימון מוגדל.

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel