Israel Hayom

"תופעה חמורה": בני הנוער יוצאים לעבוד בבחירות - ומנוצלים לרעה

הישמרו מהונאה: בכל מערכת בחירות יותר מ 700 בני נוער מתלוננים על הפרה של זכויותיהם ● אחת הבעיות: רשימות שמפסידות מתפרקות, ולא משלמות שכר לעובדים

- נועם )דבול( דביר

הבחירות לרשויות המקו מיות שייערכו ביום שלישי הן הזדמנות לבני נוער להרוויח כסף, אלא שיש רשימות שמנצלות אותם ונעלמות מבלי לשלם את השכר שלו הם זכאים.

בני הנוער מועסקים בעבודות כגון מזכירות, חלוקת פלאיירים, גיוס והמרצת בוחרים ועוד, ויום השיא הוא יום הבחירות. אלא שבהסתדרות הנו ער העובד והלומד מתריעים כי אלפי בני נוער לא יקבלו תשלום או יקבלו תשלום חלקי בלבד עבור עבודתם. הסיבה: רשימות שמפסידות בבחירות מתפרקות מבלי לשלם את שהבטי חו. בהסתדרות הנוער העובד והלו מד מציינים כי בכל מערכת בחירות מגיעות כ 700 פניות של בני נוער שלא קיבלו את שכרם כלל, שקי בלו שכר חלקי או שסבלו מהפרה של זכויות אחרות. לדבריהם, רשי מות שאינן עוברות את אחוז החסימה נסגרות עם סיום מערכת הבחירות ונוצר מצב המקשה לתבוע את הכסף. בכל שנה מגיעות למשרדי הסתדרות הנוער העובד והלומד כ 5,000 פניות על ניצול בני נוער בעבודה, הלנת שכר ועוד.

לדברי ראש האגף לאיגוד מקצו עי בהסתדרות הנוער העובד והלומד, אורי מתוקי: "תופעת הניצול של בני נוער העובדים בבחירות היא חמורה ביותר, ובמיוחד כשמדובר בבחירות לרשויות המקומיות. בחגיגת הדמו קרטיה הזו רבים מבני הנוער לומדים שיעור עצוב וכואב על עולם העבודה. לדבריו, במהלך התקופה שבין שתי מערכות הבחירות האחרונות )הבחי רות המוניציפלי­ות הקודמות והב חירות האחרונות לכנסת ולראשות הממשלה( הוחזר לבני הנוער בפשרות ובתביעות משפטיות סכום מצטבר של כ 300 אלף שקלים.

רון ליבוביץ' (17) מגדרה הולך לעבוד ביום הבחירות כמשגיח בק לפי. "טוהר הבחירות בעיר שלי חשוב לי מאוד, וזו כמובן הזדמנות טובה להרוויח כסף". הוועדה לזכויות הילד קיימה השבוע דיון בנושא ניצול בני נוער בבחירות המקומיות. כמו כן, נעשתה פנייה למתמודדים השונים ברשויות כדי לחתום על אמנה המ בטיחה העסקה הוגנת. יו"ר הוועדה, ח"כ יפעת שאשא ביטון )כולנו(: "ני צול בני נוער הוא מעשה ציני, שמ חובתנו למגר".

 ??  ?? רון בן ה .17 ישגיח בקלפי
רון בן ה .17 ישגיח בקלפי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel