Israel Hayom

מעשיה של הנהלת מכבי השבוע חשובים יותר מהמשחק

- אלי סהר

בפתיחת העונה שעברה סבלה ריאל מדריד ממכת פציעות בעייתית. ראשית איבדה את כוכבה הג דול סרחיו יול, שקרע את רצועות הברך; לאחר מכן גם אוגניין קוזמיץ' סיים את העונה עקב פציעה קשה; טריי תומפקינס נאלץ לחזור לארה"ב לחודש עקב בעיות אישיות; ואז הגיעה תחילת נובמבר וגוסטבו איון היעיל נפגע בכתפו והושבת לארבעה חודשים.

למעשה, למשחק ההפסד ביד אליהו התייצבה ריאל בלי שחקן בעמדה ,5 ואלכס טיוס חגג ברחבות. באותו בוקר החליטו במדריד להנחית במהירות את וולטר טבארז 2.21) ,('מ ששינה לריאל את העונה והפך אותה מקבוצה פצועה לכזו שחגגה במאי זכייה ביורוליג.

מכבי ת"א ראויה לקרדיט גדול על בנייה איכותית בקיץ האחרון, אבל כמו בלא מעט עונות - מרגע שה עונה יוצאת לדרך, כשמשהו משתבש, הצעד הראשון שלה הוא איטי ולעיתים לא קיים. נכון שההיסטוריה של המועדון מצביעה על כך ש 95 אחוים מההחתמות אחרי תחילת העונה הסתיימו בכישלונות, אבל במ בנה היורוליג הנוכחי, שמעמיד קבוצות בפני עומס מטורף לעיתים, קבוצה חייבת להשאיר כסף לימים סגריריים )בעיקר פציעות, אבל גם התאמות או חי לופים(, והימים האלה במכבי הקדימו העונה.

טיילר אניס, מחליפו של בראד וונאמייקר בפנרבחצ'ה, נפצע השבוע בגיד אכילס וגמר את העונה. עברו רק יומיים והטורקים החתימו את אריק גרין, אקס ולנסיה ואולימפיאק­וס.

ג'רמי פארגו מושבת כבר שבועיים, ואתמול התברר שספק אם יחזור עוד ב .2018 אז נכון היה להמתין כמה ימים, אבל במכבי התלהבו יתר על המידה מהיכולת של סקוטי ווילבקין ונרדמו קצת בשמירה. ווילבקין נפצע השבוע ומכבי נשארה למעשה ללא רכז, כי קנדריק ריי חוזר מפציעה ולפי מאמניו הקודמים הוא סקנד גארד שייקח לו זמן לעשות את המעבר לרכז.

ווילבקין ופארגו משחקים בעמדה הכי חשובה בק בוצה, ואם במשחקי הליגה עוד אפשר לאלתר, מה עושים במשחקי היורוליג הקשים הצפויים לקבוצה? ואיך אפשר להתאמן ללא רכז וכשמסיטים שחקנים מעמדותיהם הרגילות?

גם עם ווילבקין מכבי בנחיתות הערב בפיראוס )דיוויד בלאט מן הסתם מכיר אותו ויתמקד בלהוציא את הכדור מידיו(, אבל בלעדיו גם שאר השחקנים שתלויים בו, כמו טאריק בלאק, פשוט אבודים. המ שחק הערב חשוב, אבל מעשיה של הנהלת המועדון בשבוע הקרוב חשובים יותר.

 ??  ?? ווילבקין. גם איתו מכבי בנחיתות הערב בפיראוס
ווילבקין. גם איתו מכבי בנחיתות הערב בפיראוס
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel