Israel Hayom

התוצאה משקרת

ההפסד 1:0 של מנצ'סטר יונייטד ליובנטוס היה בעצם תבוסה, כי הבדלי הרמות הגדולים ניכרו, בלי שום קשר לתוצאה בעוד ז'וזה מוריניו מודע למצב קבוצתו, ז'ולן לופטגי וריאל מדריד, למרות שניצחו את ויקטוריה פלזן ,(1:2) חיים בהכחשה

- דור הופמן

1מפגשי התוצאה הנפוצה ביותר ב 13

העבר בין מנצ'סטר יונייטד ליובנטוס היא .0:1 חמש פע מים זה קרה, מ 1976 ועד שלשום, אבל אף פעם לא בצורה הזאת, כי ה 0:1 מהשער של פאולו דיבאלה באולד טראפורד היה 0:1 רק על הנייר. לא היתה בו אווירת הקרב שצריכות לייצר שתי אימפריות מסוג זה, הוא היה נטול מתח ותחושת הכל אפשרי כאן, זה היה כאילו התנהל על הדשא דוד מול גו ליית, רק בלי הסוף עם מוסר ההשכל שלפיו החלש יכול לנצח בזכות ער מומיות וחוכמה.

מה שכן בלט במשחק הזה הוא שיונייטד סתם חלשה. ביחס ליובנטוס, כמובן. היא לא הציגה דבר מיוחד מלבד הכינוי השחוק של המנג'ר שלה, לא ניכרו במשחק שלה שיטה, רעיון או איזושהי מחשבה חדשנית, שלא לדבר על ערמומיות או חוכמה. בזמן שמסימיליאנ­ו אלגרי הנדס דרך שבה כריסטיאנו רונאלדו יזוז ימינה ויפנה לדיבאלה שטחים בהגנה של יונייטד - פעמיים זה קרה ב 17 הדקות הראשו נות כולל הגול - האנגלים לא הצליחו לזהות חור בהגנה האיטלקית גם אם היו נופלים לתוכו.

גרוע מכך, בסיום המשחק הודה מו ריניו כי "יובה נמצאת ברמה אחרת מבחינת איכות ויציבות". זה נכון כמו בן, אבל לא מחויב המציאות. הוא הציג את הדחף שלה להתקדם ולרכוש את השחקנים הטובים ביותר בעולם כאילו היה זה משהו נשגב ממנו, כאילו לא שפך 400 מיליון פאונד על שחקני רכש מאז מונה למאמן הקבוצה. מה שמוריניו אמר מבלי לומר זאת במ פורש הוא שיונייטד לא יכולה להיות יובה. גם זה נכון, אבל אתמול היא אפילו לא היתה קרובה להיות עצמה, וזאת הבעיה. כמו מבחן במתמטיקה, גם במ שחק של ריאל מדריד מול ויק טוריה פלזן לא התוצאה היתה הדבר החשוב, אלא הדרך. אחרי חמישה מש חקים ללא ניצחון, שמתוכם ארבעה הפסדים, נדרשה החבורה של ז'ולן לו פטגי קודם כל לשים סוף לרצף המ חפיר, ורק אחר כך לנמק ולהסביר. היא אמנם הראתה דבקות במשימה עם ניצחון 1:2 שעצר את הסחף, אך את המטרה פספסה בענק.

כי מול האלופה הצ'כית הבלאנ קוס קיבלו הזדמנות אדירה להשיב ביטחון אבוד. אפילו אם לכמה ימים בלבד, עד הביקור בקאמפ נואו ביום ראשון, לופטגי ושחקניו יכולים היו להסיר ספקות ולחיות באשליות, אלא שאחרי 90 דקות בניהול מופתי של אוראל גרינפלד וצוותו )תחי הפרו בינציאליות!( גילתה לצערה אלופת אירופה שאפילו לשקר לעצמה אינה יכולה. בתוך ה 1:2 הזה, בין שלוש הנקודות החשובות, הסתתרו כל הב עיות שריאל לא מצליחה לפתור מאז נפתחה העונה: היו שם אי דיוק מול השער, רכות בחלק האחורי, קישור שאינו מספיק דומיננטי וחוסר יכולת לייצר מומנטום. ניכר שהסיטואציה הזאת כבדה עליה, ושהשריקות של הקהל, שנתן לה "נכשל" במבחן התו צאה, לא עוזרות.

מרסלו, שנפצע לקראת הסיום, תקף את העיתונאים וקבע שהקנאה שלהם היא שפוגעת בקבוצה. לופטגי התעקש לא לשמוע את השריקות וטען שהכל בסדר. כרגע ריאל והמאמן שלה נא חזים בכל דבר אפשרי שנותן להם את התחושה שהמצב הזה בר חלוף. אבל ידוע שברגע שאתה פותר שאלות בלי להראות כיצד, בסוף מתגלה הבלוף.

 ??  ?? מוריניו מול יובנטוס. נכנע מהר מאוד
מוריניו מול יובנטוס. נכנע מהר מאוד
 ??  ?? לופטגי. ריאל עם הראש באדמה
לופטגי. ריאל עם הראש באדמה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel