Israel Hayom

בא לשכונה מורנייה חדש

הסוד של חיזבאללה נחשף ● מוסטפה מורנייה, בנו של רמטכ"ל הארגון לשעבר עימאד מורנייה שחוסל בידי ישראל - יוזם את חזרת הארגון לגולן הסורי ● האמצעי: משת"פים שמנהלים תצפיות על צה"ל

- יואב לימור

חיזבאללה מקים בימים אלה תשתית צבאית חדשה בכפר הדרוזי חאדר שברמת הגולן הסורית. מי שאחראי להקמת התשתית מטעם הארגון הוא מוסטפה מורנייה, בנו הבכור של עימאד מורנייה, שהיה רמטכ"ל הארגון וחוסל בפברואר 2008 בדמשק בפעולה שיוחסה לישראל.

הפעילות הצבאית של חיזבאללה ברמת הגולן חודשה בשבועות האחט רונים. סיור לאורך הגבול לא מעלה כל חשד לפעילות חריגה, אולם ליט שראל נודע כי הארגון הקים מחדש את התשתית הצבאית שלו בכפר חאדר, שממוקם כט5.3 קילומטט רים מהגדר. הפעילות הזאת כוללת בשלב הנוכחי בעיקר תצפיות, באט מצעות ציוד שמספק חיזבאללה לפט עילים שהוא מגייס מהכפר, ואשר מדווחים לו.

מי שאחראי על הפעילות הזאת הוא מוסטפה מורנייה. בעבר נטען כי מורנייה מונה לרמטכ"ל חיזבאללה (תפקיד שבו החזיק אביו עד שחוסל), אולם הדיווח הזה היה לא מהימן, ועלט פי מידע שנצבר בישראל הוא מילא עד לאחרונה תפקיד מרכזי במערך הברחות הנשק לארגון.

מוסטפה הוא בנו של עימאד מוט רנייה ואחיו של ג'יהאד מורנייה, שחוסל בינואר 2015 בעת שהיה בסיור בגולן הסורי עם בכירים נוט ספים. גם החיסול הזה יוחס לישראל, לאחר שנטען כי ג'יהאד מורנייה היה אחראי להקמת תשתית צבאית בכפר חאדר שעסקה בפעילות טרור כנגד ישראל - בדיוק כפי שעושה כעת אחיו הבכור. מהלך להקמת תשתית דומה, שהוביל המחבל סמיר קונטאר, הסתיים אף הוא בחיסולו (בדצמבר )2015 סמוך לדמשק.

מאז הסתיימה מלחמת האזרחים בגולן, ביולי האחרון, נשמר השקט לאורך הגבול. המורדים נכנעו או נמלטו, והצבא הסורי שולט באזור. בעקבות זאת אף נפרסו לאורך הגט בול שוטרים צבאיים רוסים, ומעבר קונייטרה נפתח - בשלב הנוכחי למט עבר חיילי כוח אונדו"ף של האו"ם שגם הם שבים לעמדות שפונו במהט לך המלחמה.

בישראל הזהירו באחרונה כי חיט זבאללה צפוי לנסות לנצל את המט ציאות החדשה כדי לבסס אחיזה מחוט דשת ברמת הגולן. ההערכות דיברו על מערכה בשלושה שלבים: התבט ססות ואיסוף מודיעין, העברת אמל"ח ובהמשך לכך מעבר לפיגועים. כעת מתברר שמי שמוביל את המערכה החשאית הזאת הוא מורנייה הבן, שהולך בעקבות אביו ואחיו ואוחז בדגל ההתנגדות מול ישראל.

 ??  ?? מוסטפה מורנייה
מוסטפה מורנייה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel