Israel Hayom

אישום: רופא ביצע מעשים מגונים במטופלת בת 17

ד"ר ראאד עובייד, רופא ילדים במרפאת הכללית בחיפה, עבר שימוע בהנהלת הקופה והוא צפוי להליכים משמעתיים ● הכללית: "הרופא הוצא לחופשה כפויה" ● סנגורו של הרופא: "כל טענה של בחורה הופכת לכתב אישום"

- רן רזניק

חשיפה: רופא ילדים במרל פאת קופת חולים כללית בחיפה מואשם על ידי הפרקליטות בשורת מעשים מגונים בנסיבות מחמירות במטופלת בת ,17 תלל מידת תיכון שהיתה בטיפולו במל רפאת הקופה שבחיפה. רופא הילל דים, ד"ר ראאד עובייד, עובד כרופא ילדים במשרה מלאה בקול פה, ורשומים אצלו במרפאה מאות ילדים וילדות חברי הקופה.

כתב האישום החמור, המתפרסם כאן לראשונה, הוגש לבית משפט השלום בחיפה ולאחריו הוצא הרופא לחופשה כפויה על ידי הקופה.

אתמול נערך לו שימוע בהנהלת הקופה שבתל אביב, בדרישה שיושעה מעבודתו בקופה עד לסיום דיוני ההליך הפלילי נגדו. כתב האישום הוגש על ידי עו"ד מאיה הרטמן, סגנית בכירה בפרקליטות מחוז חיפה.

"ניצול יחסי תלות"

על פי כתב האישום, בחודשים אפריל ומאי 2016 עשה הרופא מעשים מגונים בנסיבות מחמירות במטופלת שהגיעה אליו כמה פעמים לקבל טיפול רפואי במרפאת הקופה.

לפי המתואר בכתב האישום החמור שהוגש נגדו, מדובר ב"מעשים מגונים במתלוננת בהיותה קטינה שלא בהסכמתה, תוך ניצול יחסי תלות, וזאת לשם גירוי וסיפוק וביזוי מיניים".

בתחילת מאי אותה שנה היא הגיעה לקבל טיפול רפואי בשל כאב אוזניים, וד"ר עובייד המליץ לה, כמקובל, על טיפול בטיפות אוזניים, אלא שהוא ביקש ממנה שלאחר שתקנה את הטיפות בבית המרקחת תשוב לחדרו במרפאה, ושם נגע בגופה מתחת לבגדיה ועשה בה כמה פעמים שורה של מעשים מגונים. מעשים אלו חזרו על עצמם כשבועיים לאחר מכן, כששבה אליו לקליניקה.

רישום כוזב בתיק

ל"ישראל היום" נודע כי נוסף על האישומים החמורים בכתב האישום, עלו תלונות אחרות נוספות נגד הרופא.

בין השאר נמצא על פי מסמכי הקופה, כי בינואר 2017 טיפל שלוש פעמים במרפאת הקופה בתושב חיפה שנכווה בניסיון להפעיל מטען נפץ.

זאת תוך כדי הסתרת זהות המטופל על ידי רישום כוזב בתיק של מטופל אחר, והצגתו במודע בפני הצוות הרפואי בזהות בדויה כדי שיקבל טיפול ותרופות.

בפרשה זו קבעה אז במסגרת השימוע ד"ר רחל לוצאטי, אז מנהלת מינהלת חיפה במחוז הקופה, כי מדובר במקרה של "עבירה פלילית של זיוף רשומה רפואית, רישום שקרי בתיק רפואי, חשש לשיתוף פעולה עם חשד לפלילים אצל המטופל אשר היה צריך להיות מדווח בכלל למשטרה, וגם חשש לגניבת ציוד ממעביד...".

במהלך השימוע על עבירה זו הסביר ד"ר עובייד, כי הוא סבור ש"לא חשב שמדובר בפלילים", בלשונו.

לטענתו, הוא ביקש להעביר את המטופל מקופה אחרת אל הכללית, וכי "לקיחת ציוד מהאחיות נעשה על ידו לעתים מזומנות והוא רואה בזה עזרה לזולת"

קריאות נגד ישראל

נוסף על כך, בזמן מבצע צוק איתן העלו עובדים במרפאה טענות נגד הרופא על כך שעמד וצעק באופן פומבי לכאורה כי "ישראל הורגת ילדים בעזה" מול הצוות הרפואי וקהל המטופלים. הוא הוסיף תנועה מגונה במקביל לקריאותיו אלה, והעובדים התלוננו על פחד והשפלה .

בפני "ישראל היום" הועלו גם טענות קשות של עובדים בקופה, ולפיהן במחוז חיפה של הכללית לא טיפלו באופן חמור מספיק בתלונות הקודמות נגד ד"ר עובייד.

משירותי בריאות כללית נמסר בתגובה: "מרגע שנודע לנו על הגשת כתב אישום, הרופא המדובר הוצא לחופשה כפויה ובמקביל התחלנו בהליך שימוע. באשר לאירועים הקודמים, אלו טופלו בהליכים משמעתיים בהתאם למחויב בנהלים ובדין".

"כתב האישום סתמי"

עורכי הדין שמעון צח ותומר נוה המייצגים את הרופא מסרו בתגובה: "כתב האישום הוא סתמי ואין בו כל אמת. יש בידנו בדיקת פוליגרף המוכיחה שהוא דובר אמת, ומרשנו יזוכה זיכוי מוחלט. ברור לכל שכתב האישום הוגש רק מחמת האווירה הנוהגת והשוררת כיום בארץ ובעולם, כאשר כל טענה של בחורה או אישה הופכת לכתב אישום, ללא בירור אמיתי של העובדות". אשר לתלונות הנוספות, הוסיפו עורכי הדין: "מדובר בטענות חסרות בסיס שהן הבל הבלים ועורבא פרח. לטענות יש ריח רע מאוד של גזענות וניסיון לפגוע ברופא הערבי רק משום היותו ערבי".

בינואר 2017 טיפל הרופא בתושב חיפה שנכווה בניסיון להפעיל מטען נפץ. זאת תוך כדי הסתרת זהות המטופל על ידי רישום כוזב בתיק של מטופל אחר

על פי המתואר בכתב האישום החמור, הרופא מואשם שנגע בגופה של הקטינה מתחת לבגדיה במרפאתו, ועשה בה במשך כמה פעמים שורה של מעשים מגונים

 ??  ?? סניף הכללית בחיפה שבו עובד הרופא
סניף הכללית בחיפה שבו עובד הרופא
 ?? צילומים: מישל דוט קום ?? מרפאת הכללית שבה עובד הרופא
צילומים: מישל דוט קום מרפאת הכללית שבה עובד הרופא

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel