Israel Hayom

כשיירד מבול

סוף שבוע סוער מצפה לישראל שיטפונות צפויים להכות בנגב, בערבה ובסביבת אילת בכל הגזרות שבהן יש חשש להצפות תקיים המשטרה פעילות מבצעית מוגברת יחידות החילוץ מוכנות לכל תרחיש סעו בזהירות!

- דן לביא, שלומי דיאז ואיציק סבן

בסוף השבוע האחרון של חודש אוקטובר מגיע הגשם, ואיתו גם השיטפונות.

היום יהיה מעונן חלקית עד מעונן ותתחיל הסופה. במהלך היום יתחזקו הרוחות ויחל לרדת גשם ברוב חלקי הארץ, שיתחזק בהדרגה וילווה בסו פות רעמים. כמו כן, ייעשה אביך - בעיקר בדרום.

החל משעות הבוקר צפויים שיט פונות בנחלי הנגב והערבה עד לאזור אילת. הם צפויים גם להגיע מנחלים המתנקזים לערבה מירדן ולאגן נחל פארן ונחל טאבה ממצרים. מוקד השי טפנות היום צפוי להיות בנגב המרכ זי דרומי, כתוצאה מזרימה עזה בתע לת הקינט מירדן. בד בבד, קיים צפי שיטפונות בנחלי ים המלח, אך כנראה לא מדובר באירוע ממושך או חריג.

ביום שישי יהיה מעונן חלקית וקריר. בבוקר יירד גשם מקומי, בעיקר במרכז הארץ ובדרומה, וקיים חשש לשטפונות בנחלי הנגב וים המלח. ינשבו רוחות ערות שייחלשו בהדרגה, והטמפרטורו­ת יהיו נמוכות מהממוצע לעונה.

בשבת יהיה בהיר עד מעונן חלקית עם עלייה קלה בטמפרטורות, שעדיין תהיינה נמוכות מהרגיל, וביום ראשון מזג האוויר יהיה נוח לעונה.

כוננות משטרתית מיוחדת

לנוכח החשש ממזג האוויר הג שום, נערכת משטרת ישראל בכוננות מיוחדת כדי לתת מענה מיטבי לכל תרחיש. בכל הגזרות שבהן יש חשש ממשי לשיטפונות או הצפות תתקיים פעילות מבצעית מוגברת, וזאת בכ פוף להערכות מצב שוטפות שית קיימו - כדי לקבוע את ההיערכות המבצעית הנדרשת.

ההיערכות המיוחדת תתקיים גם בכבישים, כדי לשמור על הבטיחות ולהעניק סיוע ושירות למשתמשי הדרך במידת הצורך. המערך האווירי של משטרת ישראל, יחידות החילוץ והמתנדבים, לצד שאר ארגוני החירום וההצלה, יגבירו כוננות.

מוקד אגף התנועה יפרסם כל העת הודעות לתקשורת על חסימות כבישים בעקבות הגשמים.

לפיכך מומלץ להיות קשובים לא מצעי התקשורת ולהישמע להנחיות השוטרים. במשטרה מציינים כי לנוכח אירועי העבר אפשר לצפות לחסימת צירים ברחבי הארץ

להוריד מהירות

מזג האויר מחייב זהירות בנהיגה. הכבישים רטובים, חלקים ומסוכנים. מנתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים עולה כי עשרות בני אדם נהרגים בכל חורף, והסכנה כמובן גדלה בתקופת סערה או גשם כבד.

נהיגת חורף שונה בשל תנאי הדרך. הכביש רטוב, מרחק העצירה מתארך, יש יותר שעות חושך והכביש מתמלא בתערובת של מים, שמן ואבק ופוגע באחיזת הצמיגים בכביש.

לכן יש להוריד את מהירות הנסיעה ב 10 קמ"ש לפחות ולהגדיל את המרחק מכלי הרכב שמלפנים. מומלץ לפתוח מעט את החלון כדי שאוויר צח ייכנס וימנע היווצרות אדים ותחושת עייפות.

כדאי לתכנן את מסלול הנסיעה מראש ולהתלבש בלבוש קליל, ולא כבד ומסורבל. יש לוודא שצמיגי הרכב תקינים ולא שחוקים או יבשים, שלחץ האוויר בהם תקין, וכן שמגבי הרכב לא יבשים.

 ?? צילום: יהושע יוסף צילום: גדעון מרקוביץ ?? מתרעננים מהחום בת"א, השבוע לפני נסיעה - להתלבש בתבונה
צילום: יהושע יוסף צילום: גדעון מרקוביץ מתרעננים מהחום בת"א, השבוע לפני נסיעה - להתלבש בתבונה
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel