Israel Hayom

המתמודדים שעלו - ולא רק בסקרים

בבחירות המקומיות יתמודדו לצד ה"צברים" לא מעט עולים ● אוליביה, ראש רשימת "עולים ביחד" בת"א: "המונח 'עולים חדשים' פאסה, אנחנו 'ישראלים חדשים'"

- דניאל רוט אבנרי ואסף גולן

בין המתמודדים הרבים שיקוו לקבל את אמון הציבור בבחירות המקומיות שיתקיימו ביום שלישי נמצאים לא מעט עולים, ותי קים וחדשים.

בבחירות בתל אביב, בראש רשימת "עולים ביחד" עומד אוליביה רפוביץ, שעלה לפני 37 שנים מצרפת, אבל רצונו להשתלב בחברה הישראלית לא דעך ולו לרגע. לפני כמה חודשים החליט לקחת את השאיפה צעד אחד קדימה - ולהקים את הרשימה.

לרפוביץ, איש ייעוץ אסטרטגי, נשוי לרוקסן ואב לשבעה, אין כוונה ללכת ראש בראש עם רון חולדאי ול רוץ לראשות העירייה; מטרתו לזכות לכמה שיותר מקומות במועצת העיר.

ברשימתו, 13 חברים יוצאי צרפת, בלגיה, שווייץ, בריה"מ, ארה"ב וגם "צברים". "האנשים ברשימה מייצגים את החיבור הנחוץ והקריטי שבין עלייה לבין השתלבות בחברה היש ראלית ושותפות בה", מסביר רפוביץ. לדבריו, הוא "ממש לא אוהב את הצירוף 'עולים חדשים'. בעיני הוא פאסה. צריך ללכת על המונח של 'ישראלים חדשים', כדי שמלכתחילה ירגישו ישראליות ולא שום דבר אחר".

הוא עלה ליש ראל לבדו כשהיה רק בן .19 בעברו שימש ראש משלחת עלייה של הסוכנות היהודית בצרפת. בצה"ל טיפס עד לדרגת אלוף משנה.

גם בנתניה מתמודדים עולים. מול ראשת העיר המכהנת מריים פיירברג איכר, מתייצב בראש רשימה הכוללת ישראלים ונציגי עולים מכל המגזרים, סא"ל במיל', זוכה צל"ש הרמטכ"ל וחבר הכנסת לשעבר יוני שטבון. שטבון אמר: "אני מתמו דד בעיר עם רשימה המייצגת את כל אנשי העיר, ותיקים ועולים מצרפת ורוסיה. אני גאה ברשימה הזו והמטרה של כולנו היא להחזיר לצי בור את האמון בה נהגת העיר". סגני תו של שטבון ברשימה היא ליאורה לוי, עולה ותיקה מצרפת שלד בריה "מת כוננת לחולל שינוי כולל בקשר שבין קהילות העולים בעיר לבין העשייה היום יומית. תהיה השקעה רבה בציבור הזה שמביא איתו הון אנושי וניסיון רבים שלא מנוצלים היום". ליאורה עצמה עלתה לארץ לבדה בגיל .18 בנוסף לה, הנציגה הרביעית ברשימה של שטבון היא דיאנה לוין, פעילה מרכזית בתחום העלייה בעיר בקרב עולי חבר העמים.

גם בעיר רעננה העולים לוקחים חלק בקמפיין המוניציפלי. למוע צת העיר רצה רשימת עולים הנראת "עלינו". בראש הרשימה עומד יוסף סאלאמה מספרד, שהוא ראש הקהילה של דוברי הספרדית בעיר.

"אנחנו פועלים ברעננה אך זו גם תנועה ארצית ששמה לעצמה מטרה לקדם את אוכלסית העולים החדשים והוותיקים", אמר ל"ישראל היום" יוסף סאלאמה. אחד ממייסדיה הארציים של התנועה הוא יומטוב כלפון, שאמר כי "עלינו" הוא פרויקט ארצי שהוקם במטרה לשלב עולים, דוברי צרפתית בעיקר, בפוליטיקה הישראלית.

 ??  ??
 ??  ?? רשימתו של סא"ל )מיל'( שטבון
רשימתו של סא"ל )מיל'( שטבון
 ??  ?? רשימת "עולים ביחד" בראשות אוליביה רפוביץ )במרכז(
רשימת "עולים ביחד" בראשות אוליביה רפוביץ )במרכז(
 ??  ?? סאלאמה, ראש רשימת "עלינו"
סאלאמה, ראש רשימת "עלינו"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel