Israel Hayom

פלורידה: המאבק על הקול היהודי

המתמודד הרפובליקני הפרו ישראלי, רון דה סנטיס, תקף את נציג הדמוקרטים, אנדרו גילום "הוא תומך ב "BDS

- יוני הרש כתבנו בארה"ב

בחירות האמצע יתקיימו בארה"ב בעוד 12 ימים, כש נתיים לאחר ניצחונו המפתיע של דונלד טראמפ.

מאז השבעת הנשיא הרפובליקני­ם שולטים בבית הלבן, בבית הנבח רים ובסנאט האמריקניים. מהסקרים עולה שהדמוקרטים צפויים להשתלט על בית הנבחרים, אך הסנאט צפוי להשאר בשליטה רפובליקנית.

בד בבד, יתקיימו מירוצים ברמה המוניציפאל­ית והמדינתית. אחד החשובים שבהם הוא על משרת מושל מדינת פלורידה בו יתמודדו רון דה סנטיס (40) הרפובליקני ואנדרו גי לום (39) הדמוקרטי. דה סנטיס הפרו ישראלי שהיה מהתומכים המרכזיים בהעברת השגרירות האמריקנית לי רושלים, כיהן עד לפני שנתיים בבית הנבחרים האמריקני. גילום, המכהן כראש עיריית טלהסי, עשוי להפוך למושל האפרו אמריקני הראשון של מדינת פלורידה, אם ינצח. הסק רים העדכניים מצביעים שהוא מוביל בהפרש של כ 5 נקודות אחוז.

כנהוג במירוצים פוליטיים בפ לורידה, גם בהתמודדות הנוכחית למושלות, הקול היהודי משחק תפ קיד מרכזי. שני המועמדים עושים כמיטב יכולתם לחזר אחר המצביעים היהודיים, שמהווים חלק משמעותי באוכלוסיית פלורידה, ואילו שלשום דה סנטיס טען כי יריבו לא יהיה פרו ישראלי. במפגש עם בוחרים יהודים טען דה סנטיס כי גילום תומך בה סכם עם איראן ובתנועת ה BDS ואילו התנגד להעברת השגרירות האמריקנית לירושלים. "איפה הוא רוצה לשים את השגרירות? בראמ ללה?", התבדח דה סנטיס.

מנגד, הרפובליקני התחייב כי אם ייבחר, הוא יעניש חברות פר טיות בפלורידה שמשתפות פעולה עם תנועת החרם נגד ישראל. "אם אתם מחרימים את ישראל - פלורידה תחרים אתכם", הצהיר.

בתוך כך, המועמד הדמוקרטי גילום מצא עצמו בימים האחרונים שבמרכזה של פרשה מביכה, במרכזה הוא קיבל לכאורה כרטיסים בחינם למופע ברודוויי פופולרי מקבוצת אנשים הכוללת סוכן חשאי של ה ,FBI שהוחדר לסביבתו הקרובה כדי לחקור שחיתות בטלהסי לאור החשד שיזמי נדל"ן השפיעו בצורה לא חו קית על פרויקטים של העירייה.

גילום טען שקיבל את הכר טיס לראות את ההצגה "המילטון" ב 2016 מאחיו, אלא שמסמכים שנ חשפו שלשום בבית המשפט מציירים תמונה מעט שונה.

 ?? צילום: אי.אף.פי ?? רון דה סנטיס
צילום: אי.אף.פי רון דה סנטיס
 ?? צילום: רויטרס ?? אנדרו גילום
צילום: רויטרס אנדרו גילום

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel