Israel Hayom

כדור שלג מתגלגל, לתהום

לפני שנתיים מונה מפרק רשמי לעמותת התאחדות הסקי הישראלית לאחר שגם הליך בחירות מחודש נכשל ומלחמת העסקנים נמשכה, קיבל בית המשפט את בקשת המפרק לסגור את העמותה באופן סופי ההאשמות ההדדיות נמשכות והערעור בדרך, אבל האופטימיות כבר התרסקה על הקרח

- אלי שטרן

"אני מורה על הפסקת הליכי ההבראה בעמותה מכוח הוראת סעיף 350 (1)(א)די לחוק הח ברות, ."1999-ט"נשתה כך, במשפט קצר שסיכם פסק דין מפורט, הורתה שופטת בית המשפט המחוזי בת"א, איריס לושי עבודי, על חיסולה, ככל הנראה, הסופי של עמותת התאחדות הסקי הישראלית. יש מי שטוענים שלושי עבודי רק שמה סוף לפארסה שנמשכה יותר מדי שנים, ויש כמה גולשים צעירים )לא יותר מעשרה פעילים( שייאלצו למצוא מדינה חדשה להתחרות עבורה.

בחודש יולי 2016 מונה עו"ד נמרוד טפר למפרק הרשמי של העמותה, לאחר שנמצאו בה ליקויים הקשורים בקב לת כספים שלא כדין, חשש לביצוע תשלומים לחברי ועד ההנהלה הזמנית והיעדר רישום כספים בספרי הנהלת החשבונות. נראה שהם רשמו על הקרח. שנתיים וחצי ניסה טפר להבריא את העסק, אבל גילה שנכנס לענף שבו קיימים מעט מאוד ספורטאים פעילים ועוד פחות מזה חובבים שגם מוכנים להיכנס לניהול העמותה, ושמרבית פעילותם של הגולשים המקצוענים בכלל ממומנת בעיקר על ידי הוריהם.

טפר, בניסיון להבריא את העמותה, קיים הליך בחירות חדש, ונדהם. לא פחות מ 77 חברים חדשים הצטרפו לע מותה בעלות של 2,000 שקלים. לא רע ביחס לעסק מתפורר. בפנייתו לשופטת אמר טפר: "הועלו חשדות בדבר הגשת מועמדויות פיקטיביות וביצוע תשלומי דמי חבר על ידי חלק מחברי העמו תה על חשבון חברים אחרים, זאת כדי לקדם ולבסס את מעמדם בעמותה".

מעל למפרק מתנהל קרב על השלי טה בענף, שאמנם לא זוכה להקצבות גבוהות במיוחד, אבל נהנה מכוח פולי טי זהה לזה של צרפת, למשל, בהצבעות שנערכות בהתאחדות העולמית לסקי. גם השתתפות בתחרויות מכניסה מענ קים, שחלקם נמצאים בהקפאה בחשבון שמנוהל מחוץ לישראל.

גרגורי שרבקובסקי ודורון בירן, שניהם הורים לגולשים מוכשרים, לא הצליחו להגיע לעמק השווה, והקרב על ראשות העמותה הסתיים - לפחות עד לערעור המתוכנן של שרבקובסקי - בהפסד של כל הצדדים. שרבקובסקי אמנם ניצח בבחירות, אבל המפרק לא קיבל את התוצאות. כמו כן, שרבקו בסקי שיגר איום בתביעה בסך 1.65 מיליון שקלים לבירן, שהאשים אותו בהטיית הבחירות.

"אין הצדקה בחיסול"

המפרק טפר הצביע גם על המהלך המכריע שגרם לו להרים ידיים ולבקש את חיסולה הסופי של העמותה. סטנ לי רובינשטיין, אחד העסקנים הוותי קים בארץ בענף הסקי, שבדומה לש רבקובסקי ובירן לא התנתק מהעסק, שמע על ניצחונו של חברו בבחירות וכבר חשב קדימה. "רובינשטיין הציג את עצמו בפני היחידה לספורט היש גי במכון וינגייט כ'מנכ"ל התאחדות הסקי הישראלית'. את המצג זה שה ציג לכאורה מר סטנלי, יש לראות על רקע האמור בהחלטתי מיום ,23.3.18 לפיו נפסלה אפשרותו של רובינשטיין להיבחר למוסדות העמותה", טען המפרק בפני בית המשפט.

רובינשטיין הגיב השבוע ואמר: "אין לי דעה חיובית על המפרק, שכלל לא יצר איתי קשר למרות ניסיוני במשך 30 שנים. האשימו אותי בכל מיני דב רים. לא יזמתי דבר עם הוועד האולי מפי. אכן לאחר הבחירות נפגשתי עם גורם שם, ששאל אותי מי יהיה המנכ"ל. עניתי שגרגורי )שרבקובסקי; א"ש( ניצח, ומכיוון שעבדנו יחד לפני הבחירות, אני מניח שאהיה המנכ"ל. לא תיארתי שהמפרק לא יקבל את תוצאות הבחירות".

עו"ד יובל שדמי הגיב בשמו של שרבקובסקי: "הייתי מוכן להפעיל ול נהל את העמותה לצורך קידום ופיתוח הענף בישראל תוך הענקת מימון רב לפעילות העמותה לתקופה בת שלו שה חודשי מעבר )לכל הפחות(. לצו רך מניעת חיסול העמותה, כל שהיה נדרש מהמנהל המיוחד הנכבד היה להעביר את הסמכות לוועד העמותה וליו"ר, שנבחרו בהליך בחירות תקין שאושר על ידי בית המשפט. עמדת המנהל המיוחד הנכבד - אשר נשענה כולה על נסיבות ועניינים שבוודאי אינם מצדיקים את חיסול העמותה - התקבלה מבלי שנערך דיון מעמיק בעובדות החשובות באמת לעניין, וצר לי שבית המשפט הנכבד לא שם את טובת הספורט בראש מעייניו".

למרות כמה ניסיונות, תגובתו של דורון בירן לא התקבלה עד לסגירת הגיליון.

 ?? צילום: אי.אף.פי ?? הבחירות נפסלו והשאירו את הענף באוויר
צילום: אי.אף.פי הבחירות נפסלו והשאירו את הענף באוויר
 ?? צילום: אי.אף.פי ?? הגולש איתמר בירן. בסוף כמה ספורטאים בודדים ייפגעו
צילום: אי.אף.פי הגולש איתמר בירן. בסוף כמה ספורטאים בודדים ייפגעו

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel