Israel Hayom

סער על "התרגיל המסריח": "שנתניהו יציג הוכחות ל'פוטש' - או שיתנצל"

השר לשעבר הכחיש שהיה מעורב בקנוניה נגד נתניהו ● מקורב לרה"מ: "התגובה ההיסטרית של סער מוכיחה שניסה להדיח אותו"

- מתי טוכפלד ויהודה שלזינגר

"ראש הממשלה נתניהו בחר לטפול עלי עלילה שקרית. יש מצבים שבהם צריך לדעת לספוג, אבל יש דבר שחשוב מהפוליטיקה, וזו האמת. הוא עשה דבר חמור. לנתניהו יש לא מעט אויבים, אבל אני הוא לא אחד מהם".

כך אמר אתמול גדעון סער, שהואשם על ידי ראש הממשלה כי הוא ונשיא המדינה ראובן ריבלין רקמו תוכנית להפלת נתניהו לאחר הבחירות.

סער, שאמר את הדברים בראיון בתו כנית דקל סגל בגלי צה"ל, הוסיף: "מה שנעשה אתמול הוא חציית קו אדום. אני קורא לראש הממשלה להציג ראיות לקונספירצי­ה. לצערי, ראש הממשלה הקיף את עצמו באנשים חורשי רעות ומזימות שטובת המדינה לא עומדת לנגד עיניהם".

"שקר וכזב"

לדבריו, "אני קורא לראש הממשלה - אם יש ראיות כלשהן נגדי, שיראו אותן. הצג בפני הציבור ראיות, או שתתנצל. מאחר שמרכז הליכוד קיבל החלטה בדצמבר 2015 שנתניהו יהיה המועמד שלה, אני מכבד אותה, אף שחשבתי שזו החלטה רעה. הכל שקר וכזב. זה מראה לי שסימנו אותי. עליתי לדרגת איום על המשטר. אמרתי לר עייתי - לא מתקרבים לשום קונסוליה.

"מעולם לא דיברתי עם מישהו שמ לאכת הרכבת הממשלה תוטל עלי. השיחה האחרונה שלי עם נשיא המ דינה היתה בנוגע לחילוקי הדעות הק שים על חוק הלאום. מה שמנסים לע שות לי כרגע זה מה שראש הממשלה מרבה להתלונן עליו: 'משפט שדה נטול ראיות'. לא אעשה לחבריי מה ששנוא עלי. אני אומר לנתניהו - מה ששנוא עליך, אל תעשה לחבריך...

"ניסה להדיח"

"אין בזה שום סיבה ושום היגיון פו ליטי תנועתי. אחרי ששמעתי את הד ברים שנאמרו אמש, הגעתי למסקנה שיש מצבים שלא ניתן להיות בהם בת יענה, כי אחרת שתיקה זו הודאה. הדבר הזה אינו מרתיע אותי, ואני לא נבהל. אני הולך לפי הערכים של התנועה הלאומית, כפי שלמדנו מילדות".

מקורב לראש הממשלה הגיב לד ברים: "התגובה ההיסטרית של גדעון סער וגידופיו נגד ראש הממשלה נת ניהו רק מוכיחים את מה שכל העובדות מראות - גדעון סער הוא חתרן שניסה להדיח את ראש הממשלה נתניהו בני גוד לרצון בוחרי הליכוד. תאוות הכוח שלו גרמה לו שלא להיזהר בשבועות האחרונים, כשדיבר עם שרים וחברי כנסת וחשף את מזימתו להדחת נת ניהו, אחרי שראש הממשלה יוביל את הליכוד לניצחון בבחירות".

דובר ראש הממשלה יונתן אוריך אמר: "מדובר בתגובה היסטרית של גדעון סער. מי שקורא לראש הממשלה 'שקרן' כנראה החליט לה תאבד בליכוד".

ח"כ יהודה גליק מהליכוד כתב בטוויטר: "קורא לשני הצדדים, לראש הממשלה ולגדעון סער, לשתות כוס מים ולנהוג כבוד זה בזה. למצוא דרך לרדת כמה שיותר מהר מעצי המח לוקת המיותרת הזאת ולשלב ידיים. לעבוד יחד למען הליכוד ולמען מדי נת ישראל".

 ??  ?? נתניהו וסער. "תאוות כוח"
נתניהו וסער. "תאוות כוח"
 ??  ?? "ישראל היום", אתמול
"ישראל היום", אתמול
 ??  ?? "ישראל היום", 24.10.2018
"ישראל היום", 24.10.2018

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel