Israel Hayom

ת"א: היום - הפגנת ענק של תושבי רח' ארלוזורוב נגד תוואי הרכבת הקלה

- דניאל רוט אבנרי

לתושבי רחוב ארלוזורוב בת"א נמאס להילחם בנימוס מול נת"ע ועיריית ת"א במכתבים ובתחנונים בכל הנוגע להפקעת חצרות בבניינים לטובת פילוס נתיב לרכבת הקלה )הקו הסגול( ולשבילי אופניים. היום בשעה 11:00 בעלי הדירות והתו שבים יתכנסו ברחוב ארלוזורוב פינת אבן גבירול בת"א ויפגינו בקריאות ובשלטים. עוד בתוכ נית: להיקשר לעצים בשרשראות ובאזיקונים.

בעלי הדירות טוענים כי נת"ע הסתירה מהן את תוכנית הרכבת הקלה והפילה עליהם ביום בהיר אחד את הבשורה שיפקיעו להם חצרות, חניות וייכרתו עצים בר חוב. כמו כן, קיים זעם אדיר בקר בם על כוונת העירייה להפוך את הרחוב לרחוב בילוי מרכזי שבו יהיו חנויות רבות, מסעדות ופא בים ולשנות לחלוטין את הצביון השקט של הרחוב.

"הורסים לנו את הבית ואת הרחוב", אמרה דליה צ'רנצקי ל"ישראל היום". "נת"ע הסתי רה מאיתנו את התוכניות ותל תה שלט בודד בסוף הרחוב, כדי שלא יהיה לנו זמן להתנגד, אפילו לא ראינו אותו עד שמישהו אחד מהשכונה העביר הודעה לכולנו".

דליה שביט, שמתניידת בה ליכון, אמרה כשהיא דומעת כי "איך ייתכן שנלקח מאיתנו רכוש פרטי? לא תהיה לי חניה בבניין, כי לוקחים אותה לטובת הרכ בת. אצטרך ללכת הרבה בכו חות עצמי עם הליכון, שגם ככה קשה לי".

מנת"ע נמסר כי "רחוב אר לוזורוב יורחב, ולצד המדרכות יתווספו שבילי אופניים. במקום העצים שייכרתו יינטעו עצים חדשים. תוכניות התוואי פור סמו כחוק ואושרו על ידי מוס דות התכנון והממשלה". מעיריית ת"א יפו נמסר כי "מטרת תכ נית ההתחדשות ברחוב ארלוזו רוב היא ליצור מרחב ציבורי ראוי להולכי רגל ולאופניים בהתאמה לתכנון הקו הסגול של הרכבת הקלה. התוכנית כולה מלווה בה ליכים של שיתוף ציבור שכמו בן אינם מושפעים בשום אופן מהבחירות".

 ??  ?? שלט מחאה ברח' ארלוזורוב
שלט מחאה ברח' ארלוזורוב
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel