Israel Hayom

הסאגה המשפטית באלעד מגיעה לסיומה: השר הנגבי קבע - הבחירות לא יידחו

- עיריית אלעד יהודה שלזינגר ויאיר אלטמן

סאגת הבחירות באלעד מגי עה לסיומה: השר הנגבי קבע כי הבחירות באלעד לא יידחו, וע תירה לחייבו לדחות אותן נדחתה קודם לכן על ידי בג"ץ. החלטה זו ככל הנראה שמה קץ למאמצים של המפלגות ש"ס ודגל התורה )החר דים הליטאים( לאפשר את התמו דדותו של יצחק פינדרוס, שנפסל אחרי קביעת בית משפט כי לא הע ביר את מגוריו לעיר בזמן.

הניסיון היה לפנות לשר הפנים בבקשה לדחות את הבחירות, אלא ששר הפנים הוא אריה דרעי ופינדרוס הוא מועמד של המפלגה. לכן הועברו הסמכויות לשר צחי הנגבי, ואתמול הוא פרסם את החלטתו שדוחה את הבקשה לדחות את הבחירות. בהחלטת הנגבי נכתב כי "עם כל ההבנה המתחייבת לכאבם של תושבים רבים בעיר אלעד והצער על כי רשלנות בתום לב מצד המועמד המועדף גרמה לפסילתו, איני יכול לקבוע כי אפשר להחיל על הנסיבות בעיר אלעד את ההלכה החד משמעית שנקבעה כמפורט לעיל בבית המשפט העליון".

בד בבד, בג"ץ דחה אתמול כאמור את עתירת סיעות דגל התורה וש"ס להורות לשר הנגבי לדחות את הבחירות באלעד. השופטים דפנה ברק ארז, ג'ורג' קרא ועופר גרוסקופף הסבירו בהחלטתם כי השר הזמין את הסיעות לשימוע, וכי בכל מקרה מדובר בעתירה מוקדמת משום שטרם ניתנה החלטתו של השר בעניין. בתחילת השבוע פסל בג"ץ את מועמדותו של יצחק פינדרוס, מטעם דגל התורה וש"ס, בבחירות המקומיות באלעד.

מדובר באשרור עתירה שהוגשה נגדו בביהמ"ש המחוזי בלוד. העתירה הוגשה על ידי סמנכ"ל מפלגת הבית היהודי, שי נתן. בעתירה טען נתן כי פינדרוס גר עד לאחרונה בירושלים ועבר לאלעד רק כדי להיבחר. "פינדרוס אינו יכול להתמודד. הוא אינו תושב העיר וממילא מרכז חייו אינו מצוי בעיר אלעד, כי אם בעיר ירושלים", נטען בבית המשפט.

 ??  ?? יצחק פינדרוס
יצחק פינדרוס
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel