Israel Hayom

"רה"מ הורה לליברמן להכניס את הדלק הקטארי לרצועה"

כך טוענים גורמים המעורים בפרטים ● הסוגיה יצרה מתיחות בין השניים, ונתניהו הוציא את ההנחיה בכתב ● לשכת רה"מ: ההחלטה - בהמלצת גורמי הביטחון

- לילך שובל בהכנת הידיעה השתתפה ניקי גוטמן

עימות בין שר הביטחון לראש הממשלה: למורת רוחו של שר הביטחון אביגדור ליברמן, החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו להורות על הכנסת דלק קטארי לרצועת עזה. בשל התנגדותו של ליברמן, הוציא נתניהו את הנחייתו בכתב וכפה על שר הביטחון את הכנסת הדלק.

בראיון לגלי צה"ל הודה בכך אתי מול שר הביטחון בחצי פה, כשאמר כי "ראש הממשלה מפעיל לחץ כבד ביותר להכניס את הדלק". מעבר להנחייתו של ראש הממשלה, כל ראשי מערכת הביטחון, לרבות הצבא, שב"כ, מל"ל ומתאם פעוי לות הממשלה בשטחים, תמכו בהי כנסת הדלק לרצועה". בראיון אמר ליברמן: "אני לא רוצה שמישהו יגיד שלא אפשרתי להפוך כל אבן כדי למנוע את העימות ושלא יגידו שאביגדור ליברמן, בגלל האג'נדה הפרטית שלו, גורר את כל מדינת ישראל לעימות מול חמאס". נזכיר כי רק לפני פחות משבועיים צייץ ליברמן בחשבון הטוויטר שלו: "כל עוד לא תיפסק האלימות ברצועת עזה באופן מוחלט, לא תחודש אספי קת הדלקים והגז לרצועה", והכנסת הדלק לעזה סותרת הצהרה זו.

בתוך כך, לאחר ירי הרקטה והתי קיפות בלילה הקודם, במערכת הביי טחון נערכים לעוד יום הפגנות מתוח בגבול רצועת עזה. ההערכה היא שמי ספר המפגינים ורף האלימות יהיו דומים או פחותים מאלה של השבוע שעבר, קרי: פחות מפגינים ואליי מות מתונה יותר בהשוואה לשבועות הקודמים.

כוננות בדרום

שלשום בלילה נורתה רקטה אחת מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. מצה"ל נמסר כי "מיירט של כיפת ברזל שוגר לעברו", אך לא נמסר כי היתה פגיעה. במערכת הביטחון מעריכים כי לא חמאס הוא שעומד מאחורי הירי, אלא דווקא ארגונים סוררים. נכון למועד סגירת העיי תון, שום ארגון ברצועה לא קיבל אחריות לירי.

בתגובה, תקף צה"ל באמצעות מטוסי קרב שמונה יעדי טרור בשי לושה מתחמים צבאיים של חמאס ברצועה. לפי הודעת הצבא, היעדים שנתקפו הם מתחם צבאי בצפון רצוי עת עזה, מחנה אימונים ואתר לייצור ולאחסון אמצעי לחימה בדרום הרצוי עה. לפי הודעת דובר צה"ל, "ארגון הטרור חמאס אחראי לכל הנעשה ברי צועת עזה וממנה, והוא שיישא בהי שלכות לפעולות הטרור המופעלות על אזרחי ישראל. צה"ל ערוך למגוון תרחישים ונחוש להמשיך לבצע את משימתו להגן על אזרחי ישראל".

מוטי בלומנפלד המתגורר בקיי בוץ אורים, שם נשמעה אזעקה בלילה, אמר: "אין לנו ממ"ד אז אין לאן לרוץ". בלומנפלד כועס על כך שמתייחסים בקלות ראש לירי על העוטף: "פותחים את הגבול לסחורות למרות שבכל עוטף עזה יש בלאגן. כשיורים על באר שבע סוגרים את המעברים, אבל כשיורים על עוטף עזה פותחים. לא ברור לנו איך זה עובדת השיטה הזאת".

ליברמן התייחס אתמול לסוגיה בגלי צה"ל ואמר: "לפחות מבחינתי, זה בטוח ואי אפשר להימנע מעיי מות מול חמאס. אני שומע לראשי חמאס ולצערי, אני מודה ומתוודה, אני מאמין להם והם אומרים באופן חד וברור - לא הדלק ולא המשכורות ירגיעו את הרוחות. אנחנו רוצים הפי סקת מצור, קרי: יכולת להכניס חופי שי נשק ואנשי חיזבאללה איראנים. וזה, כמובן, בלתי אפשרי".

עוד ציין ליברמן כי לגישתו, עיי מות עם חמאס הוא בלתי נמנע. "מי שחושב שאפשר לרצות את חמאס במשכורות או בדלקים, טועה". ליברי מן אמר עוד בדבריו כי ראש הממשלה בנימין נתניהו וראשי מערכת הביטי חון לחצו להכניס לרצועה את הדלק הקטארי, וציין כי מבחינתו, חייבים להפוך כל אבן כדי למנוע עימות. מלשכת רה"מ נמסר כי "ההחלי טה התקבלה בהמלצת כל גורמי הביטחון".

 ?? צילום: אי.אף.פי ?? משאית דלק נכנסת לרצועה, שלשום
צילום: אי.אף.פי משאית דלק נכנסת לרצועה, שלשום

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel