Israel Hayom

חטיפת מוכר הקרקעות: הורחבה חקירת שב"כ

בעקבות חשיפת "ישראל היום" על מעצרו של ערבי ישראלי תושב הבירה, בחשד שמכר קרקעות ליהודים: מתרחבת חקירת משרד המושל הפלשתיני לענייני י ם ● אשת החטוף: "הוא עייף ותשוש"

- נדב שרגאי

שירות הביטחון הכללי והמ שטרה מרחיבים את חקירתם, בעקבות חטיפתו ומעצרו של תושב מזרח ירושלים )שמו שמור במער כת(. אתמול נחשף ב"ישראל היום" כי הרשות הפלשתינית חושדת שסייע למכור קרקעות ליהודים.

האיש, שהוא גם אזרח אמריקני, מוחזק זה כשבועיים במתקן חקירות ברמאללה.

אשתו אמרה ל"ישראל היום" כי בתיווך השגרירות האמריקנית בירו שלים פגשה את בעלה ביום שלישי האחרון, במתקן משטרתי פלשתיני ברמאללה, למשך חמש דקות בלבד.

"הוא נראה עייף ותשוש ולא חדל לבכות", תיארה האישה, אם לשתי ילדות, את המפגש שהתנהל בנוכחות אנשי ביטחון פלשתינים. היא הוסי פה כי היא מצפה גם מממשלת יש ראל שתפעל בערוצים דיפלומטיים כדי לשחרר את בעלה, שהוא במעמד של תושב ישראלי. אפשר לומר עוד בהקשר זה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושגרירות ארה"ב בישראל פו עלים בעניין בערוצים שקטים.

כעת בודקים גורמי הביטחון את מכלול פעילותו של משרד המושל לענייני ירושלים מטעם הרשות הפ לשתינית, שבראשו עומד עדנאן ג'ית, ואת פעילותו בתוך גבולות העיר בני גוד לחוק ולהסכמי אוסלו.

ג'ית הוא רק אחד הנחקרים בפרשה זו. הוא שוחרר בראשית השבוע למעצר בית של שבעה ימים לאחר שנחשד כי נכח במהלך חקירתו של החטוף, על ידי איש מודיעין פלשתיני.

על פי החשד, משרדו של ג'ית, המ תוקצב על ידי הרש"פ, מעביר כספים לגורמים במזרח ירושלים, ובהם סוח רים, מבצע פעולות חקירה שונות שמ טרתן לסכל עסקאות קרקע עם יהודים ופעיל בעיקר בגזרת העיר העתיקה - הכל לכאורה בניגוד לחוק. גורמי בי טחון אומרים כי ג'ית, שמונה לתפקידו לאחרונה, זוהה בעברו כאחד מראשי התנזים של פת"ח במזרח העיר והיה פעיל בולט במסגרת "משבר המגנומ טרים" בעקבות הפיגוע בהר הבית. הוא מונה לתפקידו כמושל מחוז ירושלים על ידי ראש המודיעין הכללי הפל שתיני, הגנרל מאג'ד פרג', במקומו של עדנאן אל חוסייני, שמכהן כ"שר לענייני ירושלים".

 ??  ?? "ישראל היום", 25.10.2018
"ישראל היום", 25.10.2018

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel