Israel Hayom

"שלום וחדשנות שזורים זה בזה"

נתניהו אמר בוועידת ראש הממשלה לחדשנות: "תשמעו על השילוב הזה בעתיד ותשפטו בעצמכם" ● מרכז החדשנות הושק במרכז פרס לשלום

- אילן גטניו

"שלום וחדשנות שזורים זה בזה. אני בטוח שתשמעו על השי לובים הללו בשבועות הקרובים, בחו דשים הבאים ובשנים הבאות, בצורה שתמחיש לכם את זה בצורה טובה יותר מאשר המילים שלי", כך אמר אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו בוועידת ראש הממשלה לחדשנות בגני התערוכה בתל אביב.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הזכיר את השיחות שהיו לו עם שמעון פרס ז"ל כשהוא דיבר על חדשנות ועל שלום. "עיניו ברקו. היה לו ביטחון בנוער של ישראל, בגאונות של ישראל, ואני חושב שחשוב שנבין שבנושא הזה הוא ואני ראינו עין בעין. זהו אירוע ההשקה החגי גי של מרכז פרס לשלום ולחדשנות והוא מבטא את הרעיון ששני אלה הולכים יד ביד. שהחדשנות היא לא רק מנוע לק דמה, אלא מנוע לשלום. איני מדבר רק באופן תיאורטי. מספר מדינות שכנות מושיטות כעת יד לישראל ומנרמלות את היחסים שלהן עם ישראל. זהו צעד לשלום, בגלל החדשנות".

גם לנושא השלום התייחס נתניהו. "תמיד חשבנו שאם נפתור את בעיית הפלשתינים, זה יפתח את הדלתות לשלום עם העולם הערבי. זה בוודאי היה נכון אם אפשר היה לעשות זאת. אך ייתכן שנכון באותה מידה ואפילו יותר, שאם ניפתח לעולם הערבי וננרמל יחסים איתם, זה יוביל בסופו של דבר לאפשרות לפיוס ולשלום עם הפלש תינים. עלינו לעשות את שניהם, אך אסור לנו להמעיט בערכם של הפתיחות ושל הצמא שיש בעולם הערבי לישראל. והסיבה המרכזית לכך היא חדשנות. אני חושב ששלום וחדשנות שזורים זה בזה. אני בטוח שתשמעו על השילובים הללו בשבועות הקרובים, בחודשים הבאים ובשנים הבאות, בצורה שתמחיש לכם את זה טוב יותר מאשר המילים שלי. תוכלו לשפוט בעצמכם".

באירוע נראה פרס בהולוגרמה. "בח זוני, מרכז פרס לשלום ולחדשנות הוא חלון ראווה של העתיד", נשמע אומר.

מייסד ומנכ"ל ענקית המסחר האל קטורני הסינית עליבאבא, ג'ק מא, אמר באירוע כי "ב 70 השנים האחרו נות הישראלים הוכיחו שגם אם אין לך כלום, אבל יש לך מוח ולב, אתה יכול להגשים הכל".

ועידת ראש הממשלה לחדשנות השי קה את הקמתו של מרכז החדשנות של ישראל - אחד מפרויקטי הדגל של פרס לפני מותו. המרכז מציג לראשונה, תחת קורת גג אחת, את סיפורה של ישראל כאומת החדשנות בתצוגות מרהיבות של חוד החנית עם הפיתוחים הטכנולוגיי­ם הישראליים ששינו את העולם.

לוועידה הגיעו עשרות משלחות מהעולם. המשלחות ידונו בחדשנות הנדרשת לבניית עולם טוב יותר וב תרומתה של ישראל לפתרונות ולפי תוחים עתידיים.

 ?? צילום: גדעון מרקוביץ' ?? רה"מ, סגן נשיא סין וחמי פרס
צילום: גדעון מרקוביץ' רה"מ, סגן נשיא סין וחמי פרס
 ??  ?? הולוגרמה של פרס
הולוגרמה של פרס

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel