Israel Hayom

בורסות העולם צונחות; בתי ההשקעות: זה תיקון, לא מיתון

- אריאל ויטמן

מרבית בתי ההשקעות בארץ ובעולם מפרסמים הודעות הרגעה ואומרים שאחרי התיקון השוק אטרקטיבי יותר, אך יש גם מי שמצביע על האשראי התופח ומצדיק את הירידות.

שוקי המניות בארה"ב רשמו של שום ירידות חדות. מדד ה S&P500 ירד ב 2.5% והשלים ירידה של 8.5% בחודש האחרון, הדאו ג'ונס ירד ב 2.4% והשלים ירידה של 7.5% בחודש האחרון, והנאסד"ק ירד ב 4.4% - הירידה היומית החדה מאז 2011 - והשלים ירידה של 11.1% בחודש האחרון. גם אתמול המס חר באסיה התנהל בירידות שערים חדות. הירידות בשווקים הן תוצאה של נתוני מאקרו בינוניים עד חל שים ועונת דו"חות שמצליחה לאכזב לאחר תקופה ארוכה של רווחי שיא.

מנהל מחלקת מאקרו בבית ההש קעות פסגות, גיא בית אור, אומר כי "אנו עדים בימים אלה לתיקון בריא בשוקי המניות. להערכתנו, לא מדו בר בתחילתו של שוק 'דובי', לפחות לא בשווקים המפותחים. נזכיר כי המתעוררים כבר בשוק 'דובי' ואנו לא מצפים שהם ייצאו ממנו בזמן הקרוב. למרות החולשה שלה אנו עדים בשוק הנדל"ן האמריקני, אין אנו עדים לנתונים שמעידים על מי תון שממתין מעבר לפינה, במיוחד לא כאשר שאר הנתונים בארה"ב ממשיכים להיות חזקים היסטורית".

בית אור מוסיף כי "בשורה התח תונה, עלינו להתחיל להתרגל לירי דה הדרגתית בקצב הצמיחה בארה"ב לכיוון 2.3%-2% לעומת 3% השנה, אך לא מדובר על כניסה למיתון. תהליך ההתאמה מתחיל לבוא לידי ביטוי בנתונים ובעונת הדו"חות - והשווקים מבצעים תמחור מחדש. בעוד לגבי ארה"ב אנו לא כל כך מודאגים, המצב באירופה קצת יותר מטריד שכן הנתונים הכלכליים מת חילים להיות חלשים ומצטרפים לב עיות מול איטליה".

רבים מבתי ההשקעות מפרסמים הודעות הרגעה ומזכירים את נתוני המאקרו החיוביים בארה"ב. לדבריהם המחירים כעת הרבה יותר אטרק טיביים אחרי הירידות. מנגד, יש מי שמצביע על נתוני האשראי בארה"ב ובאירופה ומצדיק את הירידות.

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel