Israel Hayom

היום הוא המחר של אתמול

-

בזמני פוסט החגים ופוסט החו פשות, כשרובנו עמוק בתוך השגרה, אחד הדברים שרוב בעלי העסקים שואפים אליו הוא יצי בות ההכנסות. ואולם, האמת היא שז כיתי להכיר רק מתי מעט שלא ניהלו עסק בתוך רכבת הרים תזרימית. הב שורה שלי היא שמדובר בטעות בסי סית שמקורה בתפיסת השיווק ככזה שמניב עסקאות מיידיות - ושמרגע שמצאנו ערוצי שיווק כאלה, אנחנו על הסוס. אבל סוס מנצח הוא שאפ שר להמר עליו גם בתחרויות הבאות, ובשביל זה אנחנו צריכים לדעת שה תוצאות המיידיות של מחר הן ההש קעה של היום. ואל תטעו, אין בכוונתי להטיף לכם לבניית תשתיות שיווק עתידיות, כשמה שמדאיג אתכם הוא ההכנסות של החודש הנוכחי.

בסדנת שיווק שהשתתפתי בה לפני כמה שנים ביקש המנחה לדעת מי מה נוכחים מחפש רכב חדש. שלושה אנ שים הרימו יד. ואז הוא שאל מי מתכנן להחליף רכב בחצי השנה הקרובה. 10% מהידיים המשתתפות הונפו. הסיפור הקטן הזה ממחיש את מה שאסביר כאן השבוע: מטרת השיווק היא להשיג לנו בו בזמן שתי תוצאות: לקוחות מיידיים ורשימה של אנשים שיש להם סיכוי גבוה להפוך לכאלה.

בואו נבין איזה סוג של שיווק אחראי להשיג רק תוצאה אחת - כך נבין את ההבדלים בין סוגי השיווק. בעלי בית ספר חדש לשחייה ביישוב שלי מש קיעים הון עתק בשילוט חוצות. ברור שחלק מהפניות שיתקבלו בזכות השי לוט ייהפכו ללקוחות מיידיים, אבל מה יקרה כשהשלט יתחלף בשלט אחר? הם יצטרכו ליזום מהלך שיווקי חדש ששוב יעלה להם הון ויניב X פניות. מה הב עיה בשיטה הזו תשאלו - שרווח גדול אין בה. ברור שאם אבדוק את היחס בין מספר המינויים שנרכשו לעומת הוצאות השיווק, קרוב לוודאי שאגלה שהוצאות הפרסום כוסו )במקרה הטוב(.

שיווק ברשת, לעומת זאת, בתמורה לאותו תקציב ואף נמוך ממנו, ישאיר לבעל העסק גם נכס שיניב לו הכנ סות עתידיות, ואז כל תמונת הרווחיות משתנה. שיווק ממומן בפייסבוק, לדו גמה, יותיר לבעל העסק, נוסף על המ תעניינים שייצרו קשר, גם רשימת הורים שהתלבטו והחליטו לדחות את התעניינותם עד שילדיהם יגדלו קצת או עד שעונת הרחצה תיפתח. תק שורת שוטפת עם אותם הורים היא בעלת פוטנציאל להניב לקוחות חד שים, חודש בחודשו, בעלויות זניחות. במילים אחרות: שיווק איכותי משאיר לנו רשימות בעלות פוטנציאל גבוה להפוך ללקוחות.

איך יוצרים רשימות כאלה? באמצ עות שיווק חינמי, שדורש זמן; שיווק ממומן, שדורש כסף; ושיווק שדורש הן זמן והן כסף. עקרונית, ככל שההשקעה הנדרשת גבוהה, כך תוצאות השיווק טובות יותר.

באמצעות הדף העסקי בפייסבוק אפשר לבנות רשימה בלתי מוגבלת של עוקבים. שיווק אורגני בדף העסקי )המינוח המקצועי לשיווק חינמי( יציב לרשותכם את אפשרות האיסוף של כל האנשים שהיו באינטראקצי­ה עם פעי לותכם. אם תשכילו לעשות זאת, תו כלו למכור לאותו קהל את מרכולתכם בעלויות זניחות. אם תוסיפו לפעילות האורגנית שלכם גם פעילות ממומנת, ואף תשלחו את הגולשים לבקר באתר שלכם, תוכלו ליהנות מרשימת מבק רים באתר - נוסף על אלה שהשאירו פרטים במהלך הביקור.

איכות הרשימה עולה ככל שתהיו נכונים להשקעה סבירה של זמן וכסף. למשל, סדרת סרטונים הנותנת ערך אמיתי ללקוחות שלכם יכולה להגדיל את הרשימה באופן משמעותי.

אז... לצד מדידת תוצאות השיווק שלכם במונחים של רכישה מיידית, תוודאו שכל מהלך שיווקי בונה לכם גם רשימות לשיווק עתידי. זאת משום שאלה שלא קונים עכשיו יכולים לק נות בעתיד הקרוב, ואם תזכרו לפעול כדי שזה יקרה, איכות השיווק שלכם תשתנה פלאים ורכבת ההרים תתחלף ברכבת שנוסעת על מסלול מישורי לעבר הזריחה.

 ?? צילום: ?? מי שלא קונה עכשיו, יקנה בעתיד GettyImage­s
צילום: מי שלא קונה עכשיו, יקנה בעתיד GettyImage­s
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel