Israel Hayom

לשפר את העולם - ולהרוויח

- הכותבת הקימה 6 חברות בארץ ובחו"ל ומנהלת את החממה הטכנולוגית במרכז ללימודים אקדמיים – מל"א

גולדי אלישר עובדת כבנ קאית. לפני ארבע שנים, בעקבות כאב קל בגב הת חתון, היא ניגשה לבדיקת אולט רה סאונד. הבדיקה העלתה חשד לגידול בלבלב. לאחר בדיקת CT גולדי עברה כריתת לבלב וטחול בניתוח קשה, שלאחריו שיקום ארוך ומייגע. כשהגיעה למחלקת הסוכרת בבית החולים והפנימה שבשל מצבה הרפואי החדש עליה להזריק אינסו לין כמה פעמים ביום כדי לאזן את רמת הסוכר בדם, היא החלה לחשוב על פתרון אלטרנטיבי. גולדי הבינה שהגורם המרכזי לסוכרת הוא פח מימות ותזונה לא נכונה.

תוך זמן קצר, תוך כדי לימו דים אקדמיים, היא פתחה קבוצת פייסבוק )"הכל זהב"( המונה כיום 20 אלף משתתפים. במסגרת הק בוצה אלישר מלמדת כיצד להימנע מאוכל שמעלה את רמות הסוכר. בעזרת גיוס המונים של 100 אלף שקלים היא הוציאה גם ספר בנושא. במסגרת החממה הטכנולוגית שאני מנהלת במל"א )המרכז ללימודים אקדמיים( גולדי פנתה בבקשה לי זום אפליקציה שתספק מידע לחו לי סוכרת.

כשקיבלתי את גולדי לחממה, יד עתי שסוכרת היא מגפה עולמית. לפי ארגון הבריאות העולמי, 8.6% מאוכלוסיית העולם סובלת מהמח לה. מדובר בשוק גדול, והיישומון שיזמה עשוי לחסוך מחולים רבים זריקות ולאפשר לאחרים הנמצאים על גבול הסוכרת להתנהל נכון תזו נתית, ללא דרדור מצבם הבריאותי. החממה נועדה לתת לסטודנטים בעלי רעיונות אפשרות ליישמם במקצועיות וביעילות. גייסתי לח ממה מנטורים שכבר ביצעו אקזי טים, כמוני, והם תרמו מניסיונם ליזמים סטודנטים כדי לסייע להם להגיע ליעד ולממש את הרעיונות.

הניתוח הקשה והכואב פתח לגול די אפשרות להתמחות בתחום שהיא נאלצה להכיר מקרוב. כיזמת ותיקה אני מאמינה שבאפשרותה בעתיד גם למכור את האפליקציה לגו רם מסחרי )קופות חולים ושירותי בריאות(, סוג של אקזיט אפשרי. גולדי גם עשויה לפתח את נושא התזונה הנכונה לגילים שונים, ולכן סביר שבעתיד היא תעמוד לפני הזד מנויות נוספות לעסקים. כיום גולדי עדיין לא חושבת על אקזיטים וכסף. היא רואה ייעוד בסיוע לחולי סוכרת ולעצמה. סביר להניח שיגיע היום שבו גם הכסף ישחק אצלה תפקיד.

חיסכון בכוח אדם

טל אהרון הוא יזם שותף בחברת ,NKEY שהוקמה כדי ליצור רצף טכנולוגי ושיפור חוויית הלקוח בת חום המלונאות. החברה מספקת שי רותים דיגיטליים בבתי מלון, כגון כניסה ישירה למלון ולחדר מבלי לעבור בקבלה. האפליקציה תאפשר למשתמשים להתנהל מול בתי המ לון מהטלפון הסלולרי בצורה קלה, מהירה ויעילה.

תעשיית בתי המלון עתירה בכוח אדם שעסוק במתן שירותים שו נים ללקוחות המלון. האפליקציה תוכל לחסוך בכוח אדם, לחסוך בזמן ההמתנה ולהפוך את השהות לנעי מה יותר.

כאשת היי טק ושירות הבנתי שבתי מלון רבים עשויים לאמץ את הטכנולוגיה של ,NKEY שכן עבור לקוחות צעירים חלק מהחוויה כולל מפגש עם טכנולוגיות שמק לות את זמני השירות ומספקות פת רונות מהירים. עצם מתן שירותים דיגיטליים בתהליכים הקיימים כיום בבתי מלון, במקרים רבים עוד לפני ההגעה למלון עצמו, הוא גם פתרון לוגיסטי נוח ללקוחות ולבתי המלון. אנו רואים כיום יותר ויותר שירו תים דיגיטליים, ובתי מלון בהחלט יכולים להיות יעד לפיתוחים כאלה. לא רק בנקים משתמשים ביעילות באפליקציות.

לתחום היזמות אין גיל ואין דרישות מוקדמות. כל מי שאיתר צורך בשוק ומצויד בגישה הנכונה, יכול לתרום לשיפור הסביבה ולהיות יזם

כיום גולדי עדיין לא חושבת על אקזיטים וכסף. היא רואה ייעוד בסיוע לחולי סוכרת ולעצמה. סביר שיגיע היום שבו גם הכסף ישחק אצלה תפקיד

לתחום היזמות אין גיל ואין דרי שות מוקדמות. כל מי שאיתר צורך בשוק ומצויד בגישה הנכונה, יכול לתרום לשיפור הסביבה ולהיות יזם. זה לא קורה למי שסתם מחפש לעשות כסף, אבל זה יכול לק רות לכל מי שמזהה צורך ומציע פתרון מקורי.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel