Israel Hayom

תאמין לי? תאמין בעצמך!

-

"תאמין לי, זו עסקה טובה!" מספר לך חבר על עסקה שהוא עשה לאח רונה. "תאמין לי, אני יודע מה שאני אומר לך", מסכם החבר את הבחירה שלו, אחרי שהרמת גבה. "תאמין לי, זו האישה בשבילך", אומרת האמא לבנה המהוסס.

מה הם בעצם אומרים? על מה הם מדברים? על אמון ועל אמונה. אנ חנו מבקשים שיאמינו לנו, כי אנחנו יודעים שההצלחה שלנו תלויה באמון של הסביבה ובאמונה שלנו. זה גם אחד המחסומים הנפוצים שלנו - אלה שעומדים בינינו לבין המימוש העצמי שלנו. כשאנחנו מבקשים "תאמין לי", אנחנו בעצם מבקשים להאמין לע צמנו, כי כשאנחנו בטוחים באמונה שלנו, אנחנו לא צריכים לבקש מאף אחד שיאמין לנו.

כפי שהזכרנו כאן, הלחץ והרעב, הנתפסים בעינינו כשליליים, הם מנו עי הצמיחה והעשייה שלנו. האמונה היא הדרך למימוש.

כיצד האמונה הזו, שהיא הפל טפורמה לכל עשייה שלנו, הופכת למחסום? למדנו להתעלם מהעובדה שהאמונה היא שמניעה אותנו. אנחנו נכנסים למעלית ולוחצים על הכ פתור "קרקע", כי אנחנו מאמינים שהיא תוביל אותנו לקומת היציאה. לולא היינו מאמינים בכך, ודאי שלא היינו נכנסים למעלית ולוחצים על הכפתור. ומובן שמי שחלילה נפגע מכך - נלכד במעלית, למשל - אמו נתו מתערערת ובפעם הבאה שייכנס למעלית, עד שישכח מהמקרה, הוא יהיה מודע לכך שהוא צריך לחדש את האמון בכלי הזה.

לאמונה הזו יש שני חלקים - האמון שאני נותן והתוצאה שאני מקבל. אני נותן אמון במעלית, ועכשיו היא צרי כה לעמוד בציפיות שלי כדי שהפ עולה תהיה מושלמת. העניין מסתבך עוד יותר כשמדובר בפעולות אוטו מטיות פחות ממעלית. כך, למשל, כשאני קובע להיפגש עם חבר, אני מניח שזה יהיה כיף, אבל הוא עלול לא להגיע לפגישה כלל, הוא עלול להגיע במצב רוח לא טוב, או סתם לא להיות כיפי. ודרגה פחותה עוד יותר של ודאות יש בראיון עבודה או ב"דייט" רומנטי. איפה האמונה שלכם נמצאת במקרים אלה?

שליטה ב 50% מחיינו

ובכן, אנחנו לא יכולים לקבל אח ריות ולפרוץ את המחסום בשביל האחר, אבל אנחנו מחויבים לפעולות שלנו. 100% הצלחה יש רק כשיש 100% אמון מהצד שלנו ו 100% אמון והיענות של הגורמים שאינם תלויים בנו. לכן, למעשה, יש לנו שליטה מלאה ב 50% מהחיים שלנו! זו בשו רה מעולה למי שמבין את המשמעות שלה, כי ברור שבאופן מעשי מדובר בשליטה גבוהה הרבה יותר.

זה אולי קשה להבין למה 100% אמון שלנו מקרינים על התגובה של הצד האחר במקרה של המעלית, למשל. אבל בכל הקשור ליחסים בין אישיים, זה לגמרי ברור. כשה צד האחר רואה אותנו מהוססים, הוא לכל הפחות מהוסס בעצמו. במקרים רבים, הצד האחר די בטוח שהוא לא מעוניין במה שיש לנו להציע, אם אנחנו בעצמנו מהוססים. ובצדק.

לכן העבודה שלנו על המחסום הזה היא בירור השאיפות והיע דים שלנו שאנחנו יכולים להתחבר ל 100% האמונה שלנו בהם. אין זה אומר שאם אין לנו ,100% אז היעד בלתי ניתן להשגה, זה רק אומר שא נחנו צריכים לעבוד על חיזוק הבי טחון שלנו בעצמנו, לפני שאנחנו פונים לזולת...

כזכור, אני נולדתי עם שיתוק מוחי. הרופאים לא האמינו שאלך אי פעם, או שהיד שלי תתפקד, או שהשרי רים שלי בחצי גוף ישתחררו מהכיווץ. אבל עוד כשהייתי תינוק אמא שלי החליטה שאלך, והיא נטעה בי את האמונה הזו. מהרופאים ביקשנו שי עזרו, לא שיאמינו. את האמונה הם קיבלו מהצד שלנו.

זו הדרך היחידה להצליח - להוביל. אם נסתכל סביב בעולם היזמות, ניווכח לדעת שמאחורי כל הצלחה עומדים יזם שהאמין בה ושוק שלם שלא האמין עד שזה קרה.

 ??  ?? האמונה היא הדרך למימוש
האמונה היא הדרך למימוש
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel