Israel Hayom

סופה לסופ"ש

תושבי המרכז נאבקו ברוחות - אבל בצפון ובדרום נרטבו מהגשם ● אסון בנגב: בן 4 טבע למוות בשיטפון ● בירדן: 18 תלמידים בטיול נספו בשיטפון - יחידת החילוץ 669 יצאה לסייע

- גדי גולן, דן לביא, עדי חשמונאי ורונית זילברשטיין

קורבן למזג האוויר הסוער: ילד בן 4 טבע אתמול בנחל סמוך ליישוב כסיפה שבנגב, בזמן שיטפון באזור. הוא פונה במצב קריטי לביה"ח סורוקה ומת זמן קצר לאחר מכן.

הנחל שבו טבע הילד, בין ערד לכסייפה, עלה על גדותיו בעקבות הגשמים העזים. אמש חולצו תשעה מטיילים משפך נחל צאלים, בין עין גדי למצדה. מתנדבי משטרת יש ראל מיחידת החילוץ עין גדי איתרו בשטח את המטיילים, שנתקעו עם שלושה כלי רכב.

באשקלון נפצע גבר בן 35 מנפי לת עץ. הוא פונה לביה"ח ברזילי עם פגיעות בראש, בחזה ובבטן.

ביום של מזג אוויר סוער ירדו גשמים מלווים בסופות רעמים ונ שבו רוחות עזות - לעיתים במשבים של עד 80 קמ"ש. בצפון הארץ ירדו אמש גשמים מלווים בסופות רעמים. באיגוד ערים כנרת הוחלט לסגור את החופים חלוקים, כורסי ולבנון בשל הרוחות.

כבישים פתוחים

הסערה לא דילגה על אילת. בפעם השנייה בתוך שבוע הוצפו הכבישים המובילים לעיר. גשמים עזים שירדו בנגב גרמו להצפות בנ חלי הערבה. בנחל ברק ובנחל פארן, החוצים את הכבישים, גרמה ההצפה לסחף רב שכיסה את הכבישים. כך גם בכביש מאילת למצפה רמון. המ שטרה אפשרה מעבר כלי רכב, ולא סגרה את הכבישים. במהלך היממה האחרונה ירד באזור גשם קל בלבד,

יחידית החילוץ 669 יצאה לסייע לירדן בעקבות פנייתה לעזרה

אולם הסערה הדרומית גרמה לנז קים בחופי הים - ומנגד, הוציאה את הגולשים למפרץ אילת.

הגשמים התפשטו במהלך הלילה למרכז הארץ ולנגב. במישור החוף ובשפלה צפויים לרדת היום גשמים עד שעות הבוקר וקיים חשש כבד להצפות. מזג האוויר יהיה מעונן חלקית וקריר. בשעות הבוקר תי חלש המערכת והגשמים ייפסקו בהדרגה. עדיין קיים חשש לשי טפונות בנחלי הנגב ובים המלח. הטמפרטורות תהיינה נמוכות מה ממוצע לעונה.

מחר תחול עלייה קלה בטמפר טורות ומזג האוויר יהיה בהיר. ביום ראשון מזג האוויר יהיה נוח לעונה.

אסון בטיול

אסון גם בירדן: אוטובוס שהסיע כ 40 תלמידים ירדנים, שהיו בטיול, נסחף אתמול בשיטפון בצד הירד ני של ים המלח. לפחות 18 אנשים נהרגו, 22 נפצעו קשה ועוד עשרות נעדרים.

מסוקים של יחידת החילוץ 669 נשלחו לסייע לכוחות ההצלה היר דניים בשטח וכוחות סיוע נוספים וצוותי רפואה מישראל יצאו לסייע באזור האסון, בתנאי מזג אוויר קשים. הסיוע הישראלי נעשה בעקבות פנייתה של ירדן לישראל לעזרה.

 ?? צילום: אנצ'ו גוש/ג'יני ?? החורף רשמית כבר כאן: הגשמים והרוחות העזות גרמו להצפות באילת והביאו למותו של בן 4 שטבע בנחל בנגב. קיים חשש שהשיטפונות יתחדשו גם היום, אבל מחר מזג האוויר יתבהר ותחול עלייה בטמפרטורות. סעו בזהירות! עמ'
צילום: אנצ'ו גוש/ג'יני החורף רשמית כבר כאן: הגשמים והרוחות העזות גרמו להצפות באילת והביאו למותו של בן 4 שטבע בנחל בנגב. קיים חשש שהשיטפונות יתחדשו גם היום, אבל מחר מזג האוויר יתבהר ותחול עלייה בטמפרטורות. סעו בזהירות! עמ'
 ?? צילום: אנצ ו גוש/ג יני ?? גשם בצפון
צילום: אנצ ו גוש/ג יני גשם בצפון
 ?? צילום: גדי שבתאי ?? ברד בראש הנקרה
צילום: גדי שבתאי ברד בראש הנקרה
 ??  ?? השיטפון בנגב. מקום טביעת הילד
השיטפון בנגב. מקום טביעת הילד

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel