Israel Hayom

עבודה עברית

בבית"ר ירושלים ממשיכים להיתמם בנוגע להתפטרות של ניר קלינגר מהפועל חיפה, אך לאחר המשחק מול בני יהודה צפויה פגישה בין הצדדים ● בינתיים, בין מסע רכש אחד למשנהו, למשה חוגג יש מה ללמוד מיריבתו בשבת, שמתחילה לקצור את הפירות מההשקעה במחלקת הנוער

- שי ארצי

בזמן שניר קלינגר הודיע ליואב כץ על התפטרותו מהפועל חיפה, אנשי בית"ר ירושלים ישבו על הגדר בשקט. קלינגר עשוי לחתום בירושלים בתחילת השבוע, לאחר המשחק נגד בני יהודה, אבל אתמול בגיזרה הירושלמית התעקשו לשמור על דממת אלחוט. הדימוי הנקי, זה שלא מדבר עם מאמנים תחת חוזה, חשוב במיוחד לבעלים משה חוגג. אז את העבודה עשו בשבילו מאחורי הקלעים.

המשחק בשבת יהיה הראשון של בית"ר מאז פיטוריו של גיא לוזון, ומאחר שטרם מונה לו מחליף מי שידריך את הקבוצה מחר הוא עוזר המאמן דוד מרטן, שהעביר את כל אימוני הקבוצה במהלך השבוע.

אפונסו טיירה, שסובל משבר בכף היד, ולירוי צעירי, שסובב את הקרסול, ייעדרו. דוד קלטינס או ברונו איבה יפתחו בהרכב במקום טיירה. החלוץ ארון אולנארה צפוי להיות בסגל למשחק ואף תורגל בהרכב.

הניסיון של בית"ר ירושלים להחתים את יוסי אבוקסיס - שהפנייה אליו נעשתה באמצעות גורם שלישי מה־ הלהיט את הגזרה בין הקבוצה בירה לבני יהודה. אבל עם כל הכבוד לכותרות בנושא בתחילת השבוע, הדבר המעניין לקראת המשחק הוא השאלה איך קבוצה עם משאבים ותקציב כמו של בית"ר נועלת את הטבלה, בעוד בני יהודה, ששכר השחקנים אצלה מהנמוכים בליגה, נמצאת במקום השלישי.

נוער שוליים

ברור לכולם שאנחנו רק בפתיחת העונה ודברים יכולים עוד להשתנות מן הקצה אל הקצה, הרי יש פציעות, הרחקות, משברים ודברים שמשנים מומנטומים תוך כדי העונה. אבל את ההבדלים בפתיחת העונה של שתי הקבוצות אפשר לייחס למאמנים (אבוקסיס מול גיא לוזון, עד שפוטר כמובן במחזור האחרון), לכושרם של השחקנים ולסיבות נוספות, אך ההבדל הכי גדול בין הקבוצות מתבטא העונה בשחקני הבית.

קחו, למשל, את משחק הליגה האחרון של הכתומים נגד הפועל ת"א. בהרכב של בני יהודה פתחו חמישה שחקני בית, לעומת שני שחקני בית של בית"ר - אופיר קריאף ודן איינבינדר - שעלו ב־11 בתיקו מול מ.ס אשדוד. מאז שדוד קלטינס עלה לבוגרים, ולמי שלא שם לב הוא כבר בן ,23 בית"ר לא

הצליחה להצמיח שחקני בית חדשים. בזמן הזה בבני יהודה קידמו את דולב חזיזה, דניאל פלשר ושי קונסטנטין, שגם יצאו לצבור ניסיון בהשאלות, וכמובן את ירדן שועה.

המגמה המובהקת בשכונת התקווה היא לקדם לבוגרים שחקנים ממחלקת הנוער. את שועה בן ה ,19 שהפך העו נה לשחקן מפתח, החלו לשלב בהדרגה בקבוצה הבוגרת כבר לפני שתי עונות, כשיצחק שום היה המנהל המקצועי. העונה, לאחר שמאור קנדיל עבר למ כבי ת"א, לא מעט אנשים סברו שבני יהודה תצרף מגן ימני והוצ עו לקבוצה לא מעט שח קנים בעמדה הזו, אך ההחלטה היתה שנות נים את הקרדיט לקו נסטנטין, ולא משנה מה יהיה המחיר. "צריך להאמין בשחקנים הצ עירים", מסבירים בבני יהודה, "בליגה שלנו יש כמה שחקנים בודדים ברמה מעל הליגה, כמו מנור סולומון ועוד כמה, אבל רוב השחקנים ברמה שווה". בתקופות ששוק השחק נים הישראלי חלש כל כך, כמו שקורה כרגע, ואין יותר מדי שחק נים מקומיים שאפשר להביא, הקבוצות שה שקיעו בשחקני הבית, גם אם חלק מהתהליך היה להשאיל אותם שוב ושוב, הרוויחו ובגדול. מכבי ת"א היא דוגמה מצוינת לכך. בכל משחק של סגנית האלופה מת לבשים לפחות שבעה שחקני בית. נכון שזה הרבה בזכות העבירות של הצהובים על חוקי הפייר פליי, אבל גם מכיוון שהשקיעו בשחקני הבית. דוגמה טובה נוספת היא מכבי פ"ת, שמשקיעה שנים במחלקת הנוער וקו צרת את הפירות.

אז אם בית"ר רוצה לבנות את עצמה לשנים קדימה ולא רק לנסות לה ציל את העונה הנוכחית, היא צריכה להשקיע יותר במחלקת הנוער, כמו שהבעלים משה חוגג מתחיל לעשות, והוא בהחלט יכול לקחת טיפים בנושא מבני יהודה.

 ?? צילום: דני מרון ?? שועה וחזיזה. שניים מהכישרונות הצעירים של בני יהודה
צילום: דני מרון שועה וחזיזה. שניים מהכישרונות הצעירים של בני יהודה
 ??  ?? חוגג ואוחנה. התדמית הנקייה כלפי חוץ חשובה לבעלים, אז את העבודה המלוכלכת עשו בשבילו מאחורי הקלעים
חוגג ואוחנה. התדמית הנקייה כלפי חוץ חשובה לבעלים, אז את העבודה המלוכלכת עשו בשבילו מאחורי הקלעים
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel