Israel Hayom

לבן, גזען ואלים: הרוצח כתב "היהודים מזהמים אותנו"

שעתיים לפני הטבח בבית הכנסת, פרסם ברשת רוברט באוורס את משנתו האנטישמית והצהיר: "אני מסתער פנימה" ● "היהודים הם ילדי השטן"

- יוני הרש, כתבנו בארה"ב השתתף בהכנת הידיעה חנן גרינווד

רוברט באוורס, אזרח לבן בן ,46 הוא היורה שביצע את הטבח בבית הכנסת "עץ חיים אור לשמחה" בפיטסבורג, כך הדליפו גורמים ברשויות החוק לתקשורת האמריקנית.

באוורס ככל הנראה מכיר את אזור פיטסבורג ואולי אף גר באזור. הוא הגיע לבית הכנסת כשהוא חמוש ברובה סער ובמספר אקדחים.

בדיקה מהירה ברשתות החבר תיות מצאה כי החשוד נהג להתבטא ברשת באופן אנטישמי נגד יהודים, והיה משוכנע כי הם שולטים בממשל טראמפ. דיווחים מסוימים הצביעו כי החשוד בעל דעות ניאו נאציות אשר שונא מהגרים ופליטים.

שעתיים לפני הטבח הנורא כתב באוורס פוסט ברשת החברתית האל טרנטיבית Gab נגד מארגנים של קבוצת הסיוע היהודית ,HIAS שא רגנה "שבת לאומית עבור פליטים" בארה"ב בשבוע שעבר.

הוא טען כי המארגנים "מביאים פולשים שבאים לגור איתנו. אני לא יכול לעמוד מהצד ולראות את האנ שים שלי נשחטים, ולעזאזל עם איך שזה נראה, אני מסתער פנימה".

בפוסטים מוקדמים יותר הוא כתב בין השאר: "טראמפ הוא גלובליסט... אי אפשר להחזיר את אמריקה לג דולתה כל עוד היהודים מזהמים אותנו".

ככל הנראה הפוסט הזה התייחס ליחס של הקהילה היהודית כלפי מהגרים בארה"ב, ואולי אף של בית הכנסת עצמו, בין היתר על רקע הדיווחים כי שיירות מהגרים עושות בימים האחרונים את דרכן ממרכז אמריקה לגבול ארה"ב.

בפוסט אחר תקף משתמש כ"אדם תחמן שהתחמק מהמשרפות", לאחר שאותו אדם הגן על יהודים. באוורס נהג לשבח מכחישי שואה וכתב ש"היהודים הם ילדי השטן".

נעולים בבתי הכנסת

הקהילה היהודית בפיטסבורג בהלם מוחלט מהאירועים. המתפללים בבתי הכנסת האחרים בעיר ננעלו במשך זמן ממושך לאחר הירי מחשש לאירוע דומה במתחם שלהם. "התחו שות לא פשוטות. ליבנו שבור", סיפר אדם הולצמן, דובר הפדרציה היהודית בעיר. "יהודי פיטסבורג הם למעשה משפחה אחת, ומתקפה נגד אדם אחד מרגישה כמו מתקפה על המשפחה כולה. מדובר בעיר בטוחה ושלווה יחסית, כך שאנו מאוד מזועזעים".

קהילת בית הכנסת "עץ חיים" נו סדה לפני 150 שנה, ולפני כשמו נה שנים התאחדה עם קהילה נוספת בשם "אור שמחה". הולצמן אומר כי מדובר בבית כנסת פעיל ומבוקש. "הירי התרחש בשכונה שכשליש מתושביה יהודים.

"מאשימים כל הזמן את הקונסרב טיבים בכך שהם לא מספיק יהודים, אולם בא אדם מבחוץ והגדיר אותנו כיהודים. פתאום ההבדלים מיטש טשים, כי העולם מסתכל על כולנו כיהודים, בלי הבדלים", ציין ד"ר יזהר הס, מנכ"ל התנועה המסורתית ביש ראל. "זו תזכורת שגם אם יש ויכו חים, אנחנו בסופו של דבר עם אחד".

טבח בבית הכנסת

 ??  ?? "אמריקה לא תהיה גדולה - היהודים מזהמים אותנו" "לעזאזל, אני מסתער פנימה"
"אמריקה לא תהיה גדולה - היהודים מזהמים אותנו" "לעזאזל, אני מסתער פנימה"
 ??  ??
 ??  ?? היורה רוברט באוורס
היורה רוברט באוורס

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel