Israel Hayom

הליגה נגד השמצה בארה"ב: עלייה באנטישמיות בתקשורת ובפוליטיקה

- ארז לין וסוכנויות הידיעות

עלייה מדאיגה במקרי אנטיש מיות נגד יהודים בתקשורת ובפו ליטיקה בארה"ב, לקראת בחירות אמצע הקדנציה.

כך דיווחה, עוד לפני האירוע בפיטסבורג, ה"ליגה נגד השמצה" בהתבסס על מחקר.

בחירות האמצע ב 6 בנובמבר יקבעו איזו משתי המפלגות תש לוט בשני בתי הקונגרס, ושלל משרות אחרות נמצאות על הכף ב 50 המדינות )מושלים, מחוקקים מדינתיים, תובעים כלליים וכו'(.

בדו"ח על המחקר, שפרסם הארגון, נאמר כי קורבנות הת קיפות הם עיתונאים ופוליטי קאים יהודים שנתפסים על ידי גורמים קיצוניים ככאלו שמקד מים אג'נדה של השמאל.

הבדיקה כללה ניתוח של 7.5 מיליון ציוצים בטוויטר, וגם ראיונות עם אנשים שחוו את ההטרדות אלו. ההטרדות מצד היוזרים האוטומטיים, המכונים בוטים, כללו 30 אחוזים מסך ההטרדות כלפי יהודים. מהבדיקה עולה כי אלו שחוו הטרדה ישי רה מצד תוקפים )לא באמצעות בוטים( דיווחו על סוג ההטרדה הקשה ביותר, שהוגדרה על ידי הליגה כסוג ההטרדה "המדאיג והפוגעני ביותר", ושברבים מה מקרים היא הגיעה מצד גורמים ניאו נאציים או גזענים לבנים.

"האנונימיות והאוטומטיו­ת הפכו להיות כלי למתקפות אונ ליין נגד הקהילה היהודית במהלך בחירות ,"2018 אמר מנכ"ל האר גון ג'ונתן גרינבלט בדו"ח. הוא הוסיף כי מערכות הבחירות הפכו להיות "קול קורא" לגורמים בי מין הקיצוני, שמנסים באמצעותן לגייס תומכים ולהפיץ את הש נאה ברשת. "הרשתות החברתיות הפכו להיות מקום שבו הקיצונים מגלים תעוזה", אבחן גרינבלט.

על פי הדו"ח, מקרי ההטר דה והתקיפה נגד יהודים ברש תות החברתיות ממוקדים באופן בלתי פרופורציונ­לי נגד היהודים. מדובר במגמה שגוברת, בין היתר לאור הקיטוב שהיה במהלך הב חירות לנשיאות בשנת .2016 לטענת הליגה, המתקפות הש פיעו על שיקולי היהודים בהמשך פעילותם בציבוריות האמריקנית.

 ?? צילום: אי.פי ?? גרינבלט
צילום: אי.פי גרינבלט

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel