Israel Hayom

נעצר חשוד בשליחת חבילות הנפץ

סיזאר סאיוק - חשפן לשעבר עם עבר פלילי, שמשפחתו טוענת כי הוא סובל מ"חוסר הבנה של המציאות" - נעצר כמי שהרכיב ושלח בשבוע האחרון 14 מטעני צינור לפוליטיקאי­ם דמוקרטים

- יוני הרש, כתבנו בארה"ב

אחרי חמישה ימים של אימה, פינויים המוניים, נטרול פצצות ו 14 חבילות נפץ שנשלחו לאישים המזוהים עם המפלגה הד מוקרטית, עצרו שלשום סוכני FBI חשוד בהרכבה ובשליחה של מטעני הצינור.

סיזאר סאיוק בן ה 56 נעצר מחוץ בפלורידה. עדי ראייה סיפרו כי פי צוץ עז נשמע במהלך המבצע למ עצרו. אף שאיש לא נפצע או נהרג, אם יימצא אשם עשוי סאיוק להישלח ל 48 שנים בכלא.

הנשיא דונלד טראמפ הכריז על המעצר בבית הלבן וגינה בחריפות את שליחת מעטפות הנפץ. "אסור לנו לאפשר לאלימות פוליטית לה שתרש בארה"ב", הדגיש הנשיא. "אני מחויב לעשות כל שבכוחי כנשיא כדי להפסיק אותה - ועכשיו".

זיהויו של סאיוק כשולח חבילות הנפץ נעשה באמצעות דגימות דנ"א וטביעות אצבע של החשוד, שנמ צאו במערכת בגלל עברו הפלילי. סאיוק התגורר בשנים האחרונות בר כבו, לאחר שגורש מבית הוריו. על אותו ואן מדגם דודג' הודבקו כרזות פוליטיות נגד הקלינטונים ודמוק רטים אחרים שאליהם שלח חבילות נפץ, שכללו גם מטרות ירי שסומנו על ראשיהם.

ב CNN דיווחו כי שעות לפני מעצרו סאיוק ניגן מוזיקה במוע דון חשפנות. מנהלת המקום טענה כי "הוא בן אדם נחמד", אבל מכ ריו האחרים פחות התלהבו מאופיו. אמו ואחיותיו דחקו בו לקבל טיפול, מאחר שהוא סובל מ"חוסר הבנה של המציאות". סאיוק עבד בעבר כחש פן, כשליח פיצות וכסלקטור במוע דוני חשפנות. הוא בעל עבר פלילי, ובשנים האחרונות הגיע לא פעם לעצרות תמיכה של הנשיא טרא מפ. לקראת הבחירות הנשיאותיות נרשם סאיוק כרפובליקני. בעבר נעצר לאחר ששיגר איום על פצצה. חשבונות הטוויטר והפייסבוק שלו כוללים מתקפות קשות נגד פולי טיקאים ואישים דמוקרטים.

עוד לפני שהבולשת הפדרלית הודיעה על מעצרו, התגלו שלשום שני מטענים נוספים - אחד בפלו רידה ואחד בניו יורק. גם הפעם הם מוענו למבקריו החריפים של טראמפ.

 ??  ?? סיזאר סאיוק. התגורר ברכבו
סיזאר סאיוק. התגורר ברכבו

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel