Israel Hayom

הצעה: מיסוי של 45% על עמותות פוליטיות

יושת מס מרבי על ארגונים שעיקר מימונם נעשה על ידי ממשלות זרות ● ח"כ נאווה בוקר: "כך נמנע מבוגדים מבית, ישראלים סוכני ,BDS להמיט עלינו חורבן"

- יאיר אלטמן

פרסום ראשון: הצעת חוק של סגנית יו"ר הכנסת ח"כ נאווה בוקר )הליכוד(, שתעלה לוועדת הש רים לענייני חקיקה בשבועות הקרו בים, מבקשת לצמצם את מעורבותן של מדינות, בעיקר אירופיות, המת בצעת באמצעות תמיכה כספית בע מותות פוליטיות.

הצעת החוק מבקשת לשלול מא רגונים שעיקר מימונם נעשה על ידי ממשלות זרות )יותר מ 50 אחוזים בת קציב השנתי(, את הפטור ממס הכנסה ולהשית עליהם מס מרבי בשיעור 45 אחוזים על כל תרומה מממשלה זרה. ההצעה מאפשרת לשר האוצר להחריג מהחוק ארגונים שונים.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי מימון העמותות האלו הוא חלק מהניסיון לפ גוע במאפייני היסוד של מדי נת ישראל ובריבונותה. "אר גונים אלה זכאים כיום לפטור ממס, וזאת אף שהציבור הישראלי אינו יוצא נשכר מפעילותם, ומטרתם של אר גונים אלה היא קידום של אינטרסים זרים".

על פי נתוני שנים קוד מות, ארגונים שעיקר מימו נם ממדינות זרות מקבלים כ 55 מיליון שקלים בשנה. מציעי החוק מציינים כי מי סוי של 45 אחוזים משמע כ 25 מי ליון שקלים בשנה, שיועברו לקופת המדינה ולא לפעילות חתרנית נגד מדינת ישראל.

יוזמת הצעת החוק, ח"כ נאווה בוקר )הליכוד(, אמרה כי "תעשיית השקר מגלג לת מיליוני דולרים בשנה ואותם אזרחים ישראלים, סו כני ,BDS מתעשרים בזכות פרופגנדה אנטישמית. הצעת החוק נועדה לסגור את ברז המזומנים ולה קשות על אותם מוסדות בינלאומיים להתערב בענייני ביטחון מדינת יש ראל. הגיעה העת להקשות על הזרמת תקציבים מבחוץ. רק כך נמנע מאותם בוגדים מבית להמיט עלינו חורבן". ח"כ אמיר אוחנה )הליכוד(, החתום גם הוא על הצעת החוק, הוסיף כי "הגיע הזמן שלמעשים הללו יהיה מחיר, אם לא מוסרי - אז כלכלי".

יו"ר תנועת "אם תרצו" מתן פלג, שתנועתו פועלת לבלימת המעורבות הממשלתית הזרה בענייניה הפנימיים של מדינת ישראל, אמר כי "במקום לכבד את רצונו של האזרח הישראלי המעצב את אופייה של מדינתו בקל פי, הממשלות הזרות עוקפות אותו. כך מגיעים מיליונים לארגונים החותרים למחיקת הזהות היהודית של המדי נה, המספקים הגנה משפטית למחבלים ומקדמים דה לגי טימציה נגד חיילי צה"ל".

 ?? צילום ארכיון: Citizensid­e ?? הפגנה של פעילי BDS בצרפת
צילום ארכיון: Citizensid­e הפגנה של פעילי BDS בצרפת
 ??  ?? בוקר
בוקר
 ??  ?? פלג
פלג

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel