Israel Hayom

דו"ח מגלה: רק 30% מבתי מחבלים שיועדו להריסה - נהרסו

פרסום ראשון: ביקורת חריפה צפויה השבוע בוועדת החוץ והביטחון בשל אי הריסת בתי מחבלים וגירושם

- גדעון אלון

ועדת החוץ והביטחון של הכ נסת תתכנס ביום רביעי לדיון מיוחד על הריסת בתי מחבלים וגירו שם לצורך הרתעה. בישיבה צפויה ביקורת חריפה נגד משרדי הביטחון והמשפטים ובתי המשפט, שמערימים קשיים על הפניות הרבות להרוס בתיהם של מחבלים ובמקרים אחרים מעכבים את ביצוע ההריסה ומורים להסתפק באטימת הבתים.

מאז חידוש גל טרור מעשי הדקירות והדריסות ב 2014 הורה הדרג המדיני לחדש את הריסת בתי המחבלים שבי צעו את הפיגועים. גורמי ביטחון ובהם הרמטכ"לים בני גנץ וגדי איזנקוט תומ כים במדיניות. אולם בפועל חולפים חו דשים מביצוע הפיגוע ועד להריסת ביתו של המחבל, במקרים רבים הצבא מסתפק באיטום קומת המגורים לאחר שבית המ שפט דוחה את הדרישה להריסה.

לפי נתונים של "המוקד להגנת הפרט" שיוצגו בדיון, נהרסו או נאטמו עד כה רק 54 בתים המהווים כ 30% מה בתים שהיו מועמדים להריסה. כן מתב רר שבתיהם של מחבלים שלא הצליחו בביצוע הפיגוע כלל לא נהרסו, למרות שהריסת בית מוגדרת כצעד הרתעתי ולא כצעד עונשי.

יו"ר הוועדה ח"כ אבי דיכטר )הלי כוד( שיזם את הדיון שמתקיים לראשו נה זה כמה שנים, אמר ל"ישראל היום" כי "לחימה בטרור מחייבת הפעלה של כלים ושיטות מגוונות והריסת בתים כמו גם גירוש סייעני מחבלים. אלה כלים המוכרים לי מהעבר כיעילים ביותר".

בישיבה ישתתפו גם בני משפחותיהם של אזרחים וחיילים שנרצחו על ידי מח בלים שבתיהם לא נהרסו עד היום. אחד המקרים הבולטים הוא של עדיאל קולמן, שנרצח בפיגוע בעיר העתיקה במא רס, אבל ביתו של המחבל שרצח אותו לא נהרס. הוחלט שלא להרוס את ביתו של עבד א רחמן מאהר בני פאדל משום שבני משפחתו טענו שהוא לקה בנפשו. בת אל קולמן, גיסתו של עדיאל, מצאה בדף הפייסבוק של המחבל שירי הלל למחבלים. גם ביתו של המחבל איסלם נאג'י, שרצח את לוחם דובדבן סמ"ר רונן לוברסקי, עדיין עומד על תילו. הפיגוע התרחש במאי והנושא עדיין עומד בבג"ץ בעקבות עתירה של משפחת המחבל.

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel