Israel Hayom

עוטף עזה: האם ההסלמה הביטחונית תוביל לדחיית הבחירות?

- ניקי גוטמן

גם בעוטף עזה מתכוננים לב חירות אך ההתחממות בגזרת הד רום מעמידה בסימן שאלה גדול את היכולת להשלים בלי הפרעה את ההליך הדמוקרטי.

"בקבוצות הווטסאפ הפנימיות שלנו עלתה האפשרות שהבחי רות יידחו בגלל המצב", סיפר לנו איתי לוי ממושב נתיב העשרה.

"אני מקווה מאוד שיהיה לנו יום בחירות דמוקרטי שקט וש תהיה חגיגת בחירות כמו בכל מקום בארץ. כמו שיש בחירות בירושלים ובתל אביב, מגיע לנו שיהיו לנו בחירות בחוף אשק לון. אם מכל סיבה יחליטו לדחות את הבחירות בעוטף עזה, אז צריך לדחות את הבחירות בכל המדינה. שלא יקרה חס וחלילה מקרה שדין עוטף עזה הוא לא דין תל אביב".

אולי זה יפתיע אתכם, אבל המצב הביטחוני ודרך ההתמודדות של ראשי המועצה לא מהווים שיקול בקרב הבוחרים. "אני מאוד מעורב בבחירות אצלנו, וסוגיית הביטחון לא על סדר היום. החי נוך, השירות לתושב והתעסוקה - אלה הדברים שמניעים את הבוחר לקלפי בסופו של דבר".

עמית שגב, שמתמודד להיות נציג קיבוץ ניר עם במועצה האזורית שער הנגב, סבור כי הבחירות יתקיימו כרגיל.

"לדעתי הכל יחזור לשגרה", הסביר, "אני כבר לא יודע אם זה טוב או רע, אבל זה כנראה מה שיהיה". לדבריו, ראשי המועצה לא קובעים את המדיניות ולכן למצב הביטחוני אין השפעה על ראש המועצה שייבחר.

"ראש המועצה לא קובע את מדיניות מול חמאס, אני לא חושב שזה שיקול. אנחנו כפופים לפי קוד העורף ולממשלה. שני המת מודדים בשער הנגב לא אמרו כי במידה שייבחרו הם יתנהלו בצו רה כזאת או אחרת מול המדינה או הממשלה בנושא הביטחוני, ואני גם לא חושב שזה ה'אישיו'. יש לנו את חיי היום יום לנהל פה".

 ??  ?? שלטי בחירות בשדרות
שלטי בחירות בשדרות

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel