Israel Hayom

ימים של בחירה

השבוע: הבחירות לרשויות המקומיות ● מתח שיא בירושלים: המועמדים העבירו את סוף השבוע בניסיונות שכנוע אחרונים עם מצביעים ועם מתלבטים

- יורי ילון

מערכת הבחירות הטעונה לראשות עיריית ירושלים מתקרבת לנקודת רתיחה, ובסוף השבוע האחרון לפני ההליכה לקלפי ניסו כל המתמודדים לגרד עוד ועוד קולות.

במשך תקופה ארוכה התכתשו המועמדים המרכזיים במרוץ להחליף את ראש העיר ניר ברקת. עם הכני סה אל הישורת האחרונה של המא בק ופתיחת הקלפיות ביום שלישי, מסתמן כי יהיה סיבוב שני בבחירות המקומיות בבירת ישראל.

שלושת המועמדים המובילים כרגע הם עופר ברקוביץ, השר זאב אלקין ומשה ליאון.

ברקוביץ, המועמד החילוני, עושה מאמץ רב לעורר את הציבור החי לוני מתרדמתו ולשכנע את הצי בור הדתי לאומי להתאחד סביבו. שלשום ערך סיורים בכמה שכונות בעיר וזכה לתמיכה ולתגובות אוהדות מצד מגזרים שונים.

לעומתו, זאב אלקין מבין היטב כי עליו לגייס קהלים מגוונים, ולאחרונה השיג את תמי כתו של הפלג הירושלמי מתוך המגזר החרדי. שלשום הש תתף אלקין בכנס למגזר הרוסי בש כונת ארמון הנציב, וגם סייר בקניון מלחה ופגש תושבים.

משה ליאון, המועמד השלישי שנאבק על עלייה לסיבוב השני, זוכה לתמיכה של דגל התורה ושל ציבורים נוספים בבירה.

המועמד הרביעי הוא סגן ראש העיר, יוסי דייטש החרדי, שהצהיר כי לא יפרוש מהמרוץ, אבל החל טה של הרגע האחרון שלו להסיר את מועמדותו והכרזה על תמיכתו באחד המועמדים הנותרים יכולה לשנות את התמונה לחלוטין. דייטש יצא שלשום לביקור בשוק מחנה יהודה, שוחח עם הסוחרים, לחץ יד לתושבים ושמר על אופטימיות. "אני זוכה לאהבה עצו מה מתושבי ירושלים מכל המגזרים בעיר, שמצפים ומייחלים לראש עיר מנוסה, אחראי ובקי בכל אתגריה וצ רכיה של העיר", אמר.

יחד איתם רץ גם אבי סלמן, אשר לו אין סיכוי ממשי. ההערכות הן כי אף אחד מהמועמדים לא ינצח בסיבוב הראשון. ברקוביץ, שנתפס כתקווה של הציבור הפלורליסטי בירושלים, צפוי לעלות לסיבוב השני, שם ית מודד כנראה מול אלקין או ליאון.

 ??  ?? דייטש פוגש מצביעים, שלשום בשוק מחנה יהודה
דייטש פוגש מצביעים, שלשום בשוק מחנה יהודה
 ?? צילומים: אורן בן חקון ?? ברקוביץ בוויכוח עם תושבים, שלשום בירושלים
צילומים: אורן בן חקון ברקוביץ בוויכוח עם תושבים, שלשום בירושלים
 ??  ??
 ??  ?? אלקין. השתתף בכנס למגזר הרוסי
אלקין. השתתף בכנס למגזר הרוסי
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel