Israel Hayom

אהודים בטוקיו

בסוף השבוע נפתח פסטיבל הסרטים בטוקיו, אחד מאירועי הקולנוע החשובים במזרח אסיה ● בין הסרטים הישראליים שיוקרנו: "האופה מברלין" ו"תל אביב עולה באש"

- דודי כספי, טוקיו

בסוף השבוע נפתח בבירת יפן פס טיבל הסרטים הבינלאומי, אחד מאירועי הקולנוע החשובים במזרח אסיה.

פסטיבל טוקיו מתקיים זו השנה ה 31 ויצא לדרך בהקרנה של "כוכב נולד", שלושה שבועות לאחר שהסרט, בכיכו בם של ליידי גאגא ובראדלי קופר, עלה במדינות המערב וזכה להצלחה רבה. עד כה הכניס הסרט יותר מ 200 מיליון דולר בקופות - פי חמישה מהתקציב שבו הופק, ועוד היד נטויה.

גאגא וקופר לא הגיעו להקרנה ביפן, ובאירוע הפתיחה של הפסטיבל היפני נכחו בעיקר אנשי קולנוע מקומיים.

מלבד "כוכב נולד", הוקרנו בערב הפ תיחה גם "נערות החלומות" עם ביונסה ו"שומר הראש" עם וויטני יוסטון, תחת הכותרת "הצדעה לדיוות על המסך".

בשנים עברו התקבלו בטוקיו סרטים ישראליים באהדה רבה, ובהם "ביקור התז מורת" של ערן קולירין ב 2007 ו"הדקדוק הפנימי" של ניר ברגמן ב ,2010 שזכו בפרס הגרנד פרי החשוב ביותר בפסטיבל. השנה הנציג הישראלי הבולט הוא "האופה מברלין", הנציג שלנו לאוסקר הקרוב. סרט ישראלי נוזף שיוקרן בפסטיבל ביפן הוא "תל אביב עולה באש" של הבמאי סאמח זועבי, שכבר קצר שבחים בפסטיבלים בוונציה ובטורונטו, ואף זכה בפרס הסרט העלילתי הטוב ביותר בפסטיבל חיפה. סר טים ישראליים נוספים שיוקרנו בפסטיבל טוקיו: "שרוכים" בכיכובם של דב'לה גלי קמן ונבו קמחי, "אישה עובדת" של מיכל אביעד ו"פרה אדומה" של ציביה ברקאי.

חבר השופטים כולל את המפיק היהודי אמריקני בריאן בורק )שותפו של הבמאי המבוקש ג'יי ג'יי אברהמס ב"מלחמת הכו כבים: הכוח מתעורר"(, וכן את השחקנית האיראנית הפמיניסטית טהראני אלידוסטי, שכיכבה בסרט "הסוכן" שזכה לפני שנתיים באוסקר לסרט הזר.

 ?? צילום: יח"צ ?? פותחים את הפסטיבל בטוקיו
צילום: יח"צ פותחים את הפסטיבל בטוקיו

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel