Israel Hayom

קלינגר? אבוקסיס הוא מה שבית"ר צריכה

- אביעד פוהורילס

1 בסוף דצמבר ,2017 לפני פחות מ 10 חוד שים, התראיין אצלנו ניר קלינגר והשווה את יואב כץ לוורן באפט, לא פחות. השבוע קלינגר כבר השווה את כץ לשליט צפון קוריאה, קים ג'ינג און, ואמר בנאום ההתפטרות שלו, שהוא נשאר אותו ניר - כזה שחצי מהאנשים אוהבים אותו, וחצי לא, והכי חשוב שהוא הולך עם הלב שלו. קלינגר מבין מצויין תקשורת. הוא על הגלגל כבר הרבה מאוד שנים, יש לו קסם, אבל בעיקר יודע להתאים את ארשת הפנים שלו לכל מצב נתון.

המאמן החדש של בית"ר היה יוצא גדול אם היה עוזב בליל הזכייה בגביע המדינה, אחרי הניצחון האדיר בטדי על הירושלמים. הוא היה הופך לבלתי נשכח, ואפילו אוהדי הפועל חיפה היו מבינים אותו.

ה DNA של כץ בכדורגל כאן הוא של שורד. במי לים של פעם - מכולתניק. כשהקבוצה שלו בשיאה, קרוב לפיסגה, הוא מוכר את הכוכבים שלו ליריבה הכי גדולה. לא רק חנן ממן ועדן בן בסט לא האמינו בהצלחה החד פעמית של האדומים מקריית חיים. גם כץ לא מאמין.

עבור יואב, הפועל חיפה היא הדרך שלו להיות בקשר עם הארץ. קלינגר הבין את זה מזמן, אבל בית״ר היא טריגר טוב לרעש, לכותרות. השאלה אם הוא רוצה ללכת שם גם הבוקר, אחרי הגיהינום שאירגנה אתמול בני יהודה בטדי? 2 קלינגר יודע את זה על בשרו. קריירה של מאמן, בטח בישראל, היא זוועתית עם איים בודדים של נחת. שבת אחת אתה בשעריים, ושבת אחרת אתה מלך. מועמד לנבחרת ולפרס ישראל. אבל מול המסך הוא ראה אתמול את יוסי אבוקסיס, כנראה האיש הכי מתאים להנשים את הגופה, מפרק ללא סנטימנטים את בית"ר, וגורם לבעלים משה חוגג להצטער על הרגע שבו החליט להכניס את עצמו למקום שמוציא אותך לרוב באלונקה.

מאמן מתאים יפתור חלק מהבעיות, אבל לא את כולן. חוגג הוא בוס כדורגל צעיר וחסר ניסיון, ול צידו אלי אוחנה לא ממש מצדיק את משרתו. הם זקוקים לאוטוריטה.

אז מי מתאים? בג'ונגל המקומי, התנהלותו של אבו קסיס היא באמת יוצאת דופן. שקול, מאוזן, מאופק, חכם, לא מקדים את המאוחר. הוא יגיע לכל מקום בזמן שלו, וזה לא קיים במקומותינו. גם אתמול הק פיד לא לחגוג מול היציעים.

אוהדי בית"ר רואים בו לאורך שנים אויב מר, אבל הם שכחו שהיה ארכיבישוף האליפות במשחק השרו כים מול בית שאן. יהיה קשה להביא את יוסי, אבל על הקווים אתמול עמדה עם קרחת מבריקה, תרתי משמע, הארץ המובטחת.

 ??  ?? בני יהודה העבירה את בית"ר גיהינום בטדי
בני יהודה העבירה את בית"ר גיהינום בטדי
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel