Israel Hayom

לא ממש סופר קלאסיקו

11 שנים לא נאלצנו לצפות בקלאסיקו ללא כריסטיאנו רונאלדו ולאו מסי ● היום בקאמפ נואו ינסו ריאל מדריד וברצלונה להוכיח שהן לא קבוצות של שחקן אחד ● ז'ולן לופטגי, מאמן ריאל, עשוי להיות מפוטר במקרה של הפסד או שוויון ויכולת רעה

- סאל אמרגי

בשנת 2007 ז'ולן לופטגי היה האחראי למחלקת הסקאוטינג הבינלאומית של ריאל מדריד, ארנ סטו ואלוורדה היה המאמן של אספ ניול, קאקה זכה בכדור הזהב וריאל מדריד ניצחה בקלאסיקו האחרון ששוחק ללא לאו מסי וכריסטיאנו רו נאלדו. הפעם שני השחקנים שבעשור האחרון הפכו לגיבורי על לא יהיו בקאמפ נואו במסגרת המפגש היוק רתי ביותר בעולם. הקלאסיקו, כך מתברר, ישוחק גם בלעדיהם. יש מו תגים שעדיין חזקים מכל שחקן.

המארחת מגיעה למפגש כמובילת הטבלה, אך עם חוסר ביטחון בהגנה. את המצב של ריאל אפשר לסכם כך: אם תפסיד, מאמנה לופטגי יפוטר.

לפי התחזיות )ולא אלה של הפרש נים(, הקלאסיקו יהיה גשום. בניגוד לכך, על הדשא הוא צפוי להיות לוהט, תהיה התוצאה אשר תהיה. עבור ריאל, כי הפסד ישאיר אותה שבע נקודות מהמ קום הראשון ויקבור את הפרויקט שנולד בחטא לפני המונדיאל, בגלל התנהלות לא חכמה של לופטגי וכוחנית מצד נשיא הבלאנקוס, פלו רנטינו פרס, ונשיא ההתא חדות הספרדית לואיס רובייאלס. עבור הקטלאנים, הפסד יחיה מחדש את היריבה הגדולה, יגביר את הלחץ על ואלוורדה ויח זק, גם תודעתית, את התלות בלאו מסי הפצוע. חשי בותו כה גדולה, עד שבברצלונה יש כאלה שדרשו לשים אותו בספ סל גם עם סד על היד.

המצב האנוש של לו פטגי, יחד עם ההיעדרות הצפויה של רונאלדו והפ חות צפויה של מסי, מוסיפים אלמנט פסיכולוגי שקשור במוח ובלב ופחות ברגליים. שחקני ריאל, בעיקר גרעין הספרדים שמוביל את הקבוצה, תומך במאה אחוזים במאמן וייתן הכל כדי שלא ייפול. בברצלונה רוצים להוכיח שלא מדובר בחבורת שחקנים שרק רצים סביב הכוכב מרוסריו.

בארסה פייבוריטית. מכיוון שהיא משחקת בבית, בגלל ניצחונה האחרון בצ'מפיונס בלי מסי ומשום שריאל משלימה חודש קטסטרופלי עם ארבעה מחזורים ללא ניצחון, כולל שני הפסדים מול לבאנטה ואלאבס. מצד שני, "הל בנים" לא הפסידו בארבעת המשחקים האחרונים בקאמפ נואו, ולמעשה הם הקבוצה האחרונה שחגגה ניצחון בבית המקדש של קטלוניה, לפני שנה וחוד שיים. ועל אף התקופה הקשה, אי אפשר להספיד את ריאל מדריד.

שלושה בתפקיד אחד

ספרד, מחזור 10 ברצלונה ריאל מדריד 17:15 ערוץ ‪(HD) ONE‬

100 אלף אוהדים מקווים שהניצחון על אינטר יתווה את הדרך לניצחון של ברצלונה בקלאסיקו, בלי השחקן שהבקיע הכי הרבה שערים במפגשים האלה. המטרה היא לא רק לחיות בש בועות אלו בלי מסי, אלא לשרוד בל עדיו ולשמור על אחוזי ההצלחה. ואלוורדה מודאג, כי גם הוא יודע שלריאל שחקנים שי כולים להכריע משח קים, ושכשהיא חיה פצועה היא מסוכנת יותר. ואלוורדה יחסר את הנשק הכי טוב בהגנה )אומ טיטי( ובמועדון כולו )מסי(. קיים קו נצנזוס בתקשורת כי המאמן יבחר שוב בראפיניה במקומו כדי לחזק את הקי שור ובשל מצבו של עוסמאן דמב לה. הצרפתי, הרכש השני הכי יקר בהיסטוריה של בארסה, מסוגל להב קיע שערים מדהימים אך סובל מאיבודי יתר ומחוסר רצון להשיב את הכדור. זה בדיוק מה שהתלונן עליו אתמול ואל וורדה, ששלח מסר למי שצריך להיות הכוכב בעולם ללא מסי: "קוטיניו עשה צעד קדימה בלי מסי נגד אינטר. הוא מסו כן בגלל בעיטותיו, אך אנחנו יודעים שהוא יכול לתרום לנו יותר". שלו שה ברזילאים )ראפיניה, קוטיניו וארתור המצוין שהפך לחביב הקהל( נדר שים להחליף ארגנטינאי אחד.

געגועים לפאביו קאפלו

"כולנו עם המאמן, זו אינה אשמתו. אם יפטרו אותו זה יהיה צעד משוגע". כך אמר איסקו, שכנראה ישחק בקישור של ריאל מדריד במקום אסנסיו המאכזב. כל שחקני הקבוצה חוזרים השבוע על אותו המסר: הם מאמינים בלופטגי. אך שני הדברים שעומדים לרעת המאמן הם התוצאות הגרועות ואובדן האמון של פרס. אתמול במסיבת העיתונאים לופטגי נראה לחוץ ורציני מאוד מול העיתונאים, ששאלו אותו שוב ושוב על הלחץ ועל האפשרות שלפיה זהו משחקו האחרון: "אני מקווה שאשאר מאמן ריאל אחרי המשחק. איני חושב שזה הסוף. מאה אחוזים מהאנרגיות שלי מוקד שים לעזור לקבוצתי לעשות משחק גדול". כשנשאל שוב על עתידו, השיב: "אני לא מבזבז אפילו עשירית האחוז אנרגיה כדי לענות על שאלה זו".

אך גם לופטגי יודע שהפסד, ואפילו תיקו בתוספת הופעה לא טובה, יהפכו אותו למאמן לשעבר של הנבחרת ושל ריאל בתוך חמישה חודשים בלבד. אין פלא שבמד ריד נזכרים כעת בפאביו קפאלו. המא מן האיטלקי הגיע לקאמפ נואו בעונת 2006/2007 כשגם עתידו היה מעורער מאוד, והצליח לצאת מהמגרש המאיים עם .3:3 בסוף העונה הוא חגג אליפות.

במשחקו החשוב ביותר בקריירה, לו פטגי לא יעשה ניסויים. קארים בנזמה, שהבקיע בליגת האלופות אחרי בצורת בת שבעה משחקים, וגארת' בייל ינסו להיות במיטבם. תפקידם לדאוג שבשעה 19:00 אף אחד לא יזכיר את רונאלדו. אם ריאל תשחק כאילו מדובר בגמר, בייל ירגיש בנוח כמו בגמרים בצ'מפיונס ובגביע המלך. הבעיה של הוולשי היא שבין גמר לגמר הוא בעיקר פצוע. מאז הגיע לריאל, הבקיע הוולשי 92 שערים והוסיף 62 בישולים, אך החמיץ 77 מש חקים בשל פציעות.

ריאל, ובעיקר המאמן, תלויים בו ובכך ששחקני מפתח כמו רפאל וארן, איסקו ולוקה מודריץ' יחזרו להפגין את היכולת הטובה מהשנה שעברה. יהיה אירוני אם לופטגי יאבד את עבודתו מול המועדון שבו שיחק בקושי עשרה משחקים בשלוש שנים, ואירוני אף יותר אם השחקן שאהוב על הנשיא אך לא על המאמן, ויניסיוס ג'וניור, יהיה זה שיציל את עורו.

תוצאות סופ"ש: ויאדוליד - אספ ניול ;1:1 ג'ירונה - ראיו ואיקנו ;1:2 בי לבאו - ולנסיה ;0:0 סלטה ויגו - אייבר ;0:4 לבאנטה - לגאנס .0:2

 ?? צילום: רויטרס ?? האימון המסכם בברצלונה. אווירה רגועה
צילום: רויטרס האימון המסכם בברצלונה. אווירה רגועה
 ?? צילום: אי.פי.אי ?? ריאל מתכוננת. המשחק האחרון של לופטגי?
צילום: אי.פי.אי ריאל מתכוננת. המשחק האחרון של לופטגי?
 ?? צילום: אי.פי.אי ?? קוטיניו. בנעליים של מסי
צילום: אי.פי.אי קוטיניו. בנעליים של מסי
 ?? צילום: אי.אף.פי ?? בייל. נותן מספרים
צילום: אי.אף.פי בייל. נותן מספרים
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel