Israel Hayom

ים של תקוות

ים מדר בן ה 17 עומד לחוות הערב דרבי ראשון, ובטוח שהפועל ת"א מסוגלת לנצח את מכבי ● הוא חולם על אן.בי.אי, ובינתיים נהנה ללמוד מרביב לימונד: "אני צריך לשפר המון דברים" ● בצד הצהוב: ווילבקין הפצוע נרשם למשחק

- יעקב מאיר

לצד פתיחת העונה המגומגמת והלחץ המתגבר בעקבות התו צאות והיכולת, בהפועל ת"א יש תק ווה גדולה לקראת העתיד, וכרגע הן עונות לשם ים מדר.

כבר שנים רבות שלא עלה ממחלקת הנוער של המועדון שחקן צעיר שהפך לחלק מרכזי בקבוצה הבוגרת, והצי פיות הן שמדר ‪(1.90 ,17)‬ יהיה הראשון לעשות זאת אחרי זמן רב. "אני מאוד מאמין שאהיה זה שאתן להם להרגיש את התחושה הזו, הלוואי שזה יקרה", הוא אומר ל"ישראל היום" בראיון רא שון מאז עלה לבוגרים, "אני מצפה מעצמי בתוך שנתיים שלוש להפוך לסמל בשביל האוהדים".

ומה הציפיות האישיות שלך מה עונה הקרובה?

"אני לא מתייחס יותר מדי לכ מות הדקות שאני מקבל, אלא מקווה להסתגל ולהשתלב כמה שיותר מהר בליגת העל בכלל ובהפועל בפרט. זו קפיצת מדרגה שלא הרבה מצליחים לעשות, ואני מצפה שאצליח".

מדר הצעיר, שמשחק בעמדות הגא רד, נבחר בעונה האחרונה לחמישיית העונה בליגה לנוער, אחרי שהוביל את האדומים לגמר הפלייאוף, והשנה ישחק בקבוצה הבוגרת ובמקביל יסייע גם לקבוצה הנוער. בקיץ האחרון הוא גם היה חלק מהסגל של נבחרת הנוער. כבר כמה שנים שהוא מקיף את עצמו במעטפת מקצועית רחבה. עופר רון, שעבד בעבר אצל האדומים, נמצא איתו בקשר צמוד, והוא זה שהביא אותו ממחלקת הנוער של מכבי בית דגן להפו על ת"א.

מה אתה צריך לשפר כדי להפוך לשחקן לגיטי מי בליגת העל?

"יש המון דברים, כמו קליעה וכ דרור שאני צריך לשפר, וגם פיזיות, אבל זה יגיע. אני רוצה לעבוד על הכל, ולמזלי יש לצידי אנשי מקצוע שיעזרו לי בזה".

עד כמה השהות לצידו של רביב לימונד מסייעת?

"הוא מדהים. כל הזמן מדריך אותי ומלמד אותי איך לעשות את הדברים בצורה נכונה. זו זכות גדולה עבורי לשחק ולהתאמן לצידו של שחקן כזה בכיר ומנוסה".

"אהיה בטירוף"

בספטמבר האחרון היה מדר עם הפועל ת"א במשחק החוץ בשרל רואה במוקדמות ליגת האלופות של פיב"א, ואף קיבל יותר מעשר דקות. מייד כש נחת בישראל עלה על אופנוע שחיכה לו בשדה התעופה ונסע ישירות לאולם התיכו נט, שם שיחק עם קבוצת הנוער מול אלבה ברלין בטורניר הבינלאומי לנוער. את הטורניר הוא סיים עם 19.3 נקודות בממוצע. "כיף לי עדיין לשחק עם הנוער. כדורסל זה משהו שאני מאוד אוהב וזה היה ברור מאליו שא גיע למשחק", הוא אומר ללא היסוס. הערב יעלה מדר לדרבי הבוגרים הראשון בקריירה, ונראה כי הוא מתר גש. "הדרבי זה משהו מיוחד. בשנתיים האחרונות בנוער הפסדתי להם בחצי הגמר ובגמר, ולפי הסטטיסטיקה עכ שיו הגיע הזמן לנצח. עדיין לא חוויתי דרבי בבוגרים, אהיה בטירוף". לסיום, מה החלום שלך? "לצאת לאירופה זו המטרה בחמש השנים הקרובות, והמטרה הגדולה היא לצאת לאן.בי.אי".

מכבי ת"א מוותרת על ריי

הצהובה, שמגיעה לדרבי כפייבוריטי­ת למרות עוד הפסד ביורוליג, רשמה את סקוטי ווילבקין למשחק, אף שהוא לא צפוי לשחק בשל הפציעה באצבעו. הצהובים החליטו לא לרשום את קנדריק ריי כדי לא לבזבז מקום של זר בליגה.

ליגת העל מכבי ת"א הפועל ת"א 21:05 ספורט ,5 HD

 ??  ?? מדר )משמאל(. רוצה להיות סמל אדום
מדר )משמאל(. רוצה להיות סמל אדום

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel